Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od lyboros
tak jsem konecne nasel, jak to s tima dvoujadernejma procesorama a cache je. A to primo tady na SH, stacilo chvili pockat na jejich uvedeni :­). Strucne tedy ­- obe varianty jsou mozne ­- sdilena x nesdilena cache ­- pokud se pouzije nesdilena, domlouvaji se jadra za pouziti pameti RAM. Podrobnejsi info zde https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-8C0087EDFC41E9CFC1256F0500680580.html
Odpovědět0  0
No ta FSB to je dalsi vec ... ale vzhledem k tomu, ze jsou to dve jadra jednoho procesoru a ne dva procesory to problem neni. Ikdyz teoreticky kdyby to byly dva procesory, mohli mit cache az za sbernici, ale to by bylo a pomale a v tomto pripade budou mit cache pred sbernici a to prave asi sdilenou s nejakym rizenym pristupem do ni, aby nedochazelo k chybam­(prepisovani, cteni neplatnych dat­) a nebo dve oddelene, mezi kterymi ovsem potom musi probihat nejaka synchronizace, aby se mohla jadra mezi sebou domluvit ­- coz je mozna tezsi nez ta spolecna cache s rizenym pristupem, ale to uz jen koukam do duhovy koule, ponevac o tom moc nevim ...
Odpovědět0  0
no ono jde o to, ze se musi ty jadra nejak domluvit, predat si vysledky, pokud spolupracuji naprklad na nejakych podukolech vetsi ulohy, takze musi opet pristupovat do nejake spolecne pameti, kde si mezivysledky predavaji ... no a musi se zajistit, aby to nejak fungovalo :­))
Odpovědět0  0
Clanek je dobrej, ale trosku mi prislo, ze autor plave v pojmech vlakno­(thread­) a proces. To co ukazuji Windowsy ve spravci uloh jsou skutecne procesy, nikoliv vlakna jenz jsou soucastmi procesu. Diky tomu jsem taky nepochopil poznamku pod obrazkem ­"Správce úloh systému Windows informuje o desítkách threadů,
kolik z nich ale skutečně procesor vytěžuje?­". Jinak musim souhlasit s DavesManem, ze vetsina dnesnich aplikaci vlakna bohate vyuziva, uz jenom kuli tomu ze ta synchronizace neni zas az tak tezka, staci to spravne rozmyslet :­) a kuli tomu, ze to obcas dost usnadni programovani ­(napriklad jedno vlakno ceka na vstupy a jine pracuje s jiz nashromazdenymi daty­). No a pak me jeste trosku zarazilo naopak to, ze dual­-core se vytvori jednoduse tak, ze se slepi 2 procesory k sobe ... Takhle to podle me tedy uplne nejde. Tady prave nastava ten problem se synchronici dat jenz jsou ulozeny ve spolecne cache pameti a vznika nebezpeci nechteneho prepisovani dat jinym procesorem a nebo naopak cekani vysledek. To se musi resit dalsim specialni logikou, to se neudela ­"jen tak­". No ale jinak to bylo dobry. Dobrej clanek.
Odpovědět0  0