Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.7.2022, Milan Šurkala, aktualita
Z vyrovnávání odběrových špiček se začíná stávat nemalý byznys. Nutnost budování nových baterií lze snížit využíváním těch, které jsou už připojeny. Nyní se k nim mohou přidat i majitelé Powerwallů od Tesly a v krizových situacích vydělávat.
del42sa (252) | 15.7.202210:45
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

Evropa se probudila z elektrického snu a začíná šlapat na brzdu. Co bude s Elonem, když zmizí dotace?
Odpovědět0  0
honza1616 (3726) | 12.7.202219:26
Pokud bych měl baterku která mi dokáže napájet dům 24H, tak bych dal k dispozici jen 20% její kapacity A to jen na začátku špičky aby se mi odpoledne a v podvečer stihla ještě dobít

S poskytnutím auta jako vyrovnávací baterie bych problém třeba neměl vůbec,
vzhledem k tomu že auto nemám a nemám tedy potřebu cestovat přes půl republiky každý den, jistě tu potřebu nebudu mít ani až to auto budu mít.
A až ho jednou budu kupovat třeba kvůli rodině, tak už to pravděpodobně bude rovnou elektromobil, většina má dojezd kolem 500Km některé ­(Tesla s upravenou baterkou video na YT­) už i 1000Km, klidně bych tedy dal 80­-95% k dispozici do sítě.
Na popojíždění po okrese mi stačí baterka na 50km dojezd,
.....tedy i nějaká elektro­-ojetina.
https:­/­/www.hybrid.cz­/baterie­-elektromobilu­-tesla­-ztrati­-pouze­-10­-kapacity­-po­-320­-000­-km­/
Odpovědět2  1
cj190133 (41) | 13.7.20227:15
"Pokud bych měl baterku která mi dokáže napájet dům 24H, tak bych dal k dispozici jen 20%­" ­- chyba, pri cene 2$ za kWh by som kúpil ďalšiu baterku aspoň 20 kWh ... výkup u nás a myslím že aj v ČR je 0 centov, mám to priamo v zmluve so ZSE. Cena za 1 kWh je cca 18 centov, ak by bola výkupná cena 2$ za kWh, niet čo váhať.
Odpovědět0  0
thegrid (291) | 13.7.202217:30
Jo 500, 1000, to jen hezká idealizace. Možná špičková auta po rovině bez zapnutého topení v zime a bez klimy v létě. A nedej bože na dálnici jet alespoň 120. Realita je trochu jiná. A jinak co třeba amortizace těmi cykly? Ono 2$ jsou hezká vec ale při ceně te baterie to ve finále může taky vyjít docela draho. Protože se baterie opotřebovává.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (5129) | 13.7.202218:06
"Ono 2$ jsou hezká vec ale při ceně te baterie to ve finále může taky vyjít docela draho. Protože se baterie opotřebovává.­"

Dobře, tak si to spočítejme. Řekněme, že máme Teslu Model S s 85kWh baterkou. Dejme jí třeba 800 cyklů jízdou ­(tj. cca 300 tisíc km­) a 100 cyklů touto stabilizací. To máme 900 cyklů. Statistiky ukazují, že Model S má i po 320 tisících km stále cca 88 % původní kapacity. Takže 900 cyklů se stabilizací, to by kleslo na kolik? 86%? Stále použitelné a není potřeba to měnit, ale řekněme, že třeba chcete.

Tak a teď těch 100 stabilizačních cyklů. To máme 100 × cca 80kWh = 8000 kWh. To je 8000 × 2 USD = 16000 USD. Co se dívám na ceny výměn, tak v EU stojí baterka do Modelu S 16000 EUR ­(16130 USD­), v USA okolo 13500 USD. Životnost by to dramaticky nesnížilo ­(2 %­) a v podstatě by to zaplatilo novou baterku. Nevím jak Vám, ale mně ve světle těchto čísel přijde výhodnější si tu baterku nechat opotřebovávat. Protože jinak byste těch 16000 USD musel vydělat nějak jinak.

Tak a teď jistě můžete namítat dvě věci.

1, Těch stabilizačních cyklů by mohlo být více. Jak vidíme, opotřebení to až tak zásadně nezvýší a snížení kapacity o 2 % zaplatí celou baterku. Takže kdyby nám ty stabilizační cykly opotřebovaly třeba 4 % baterky, máme peníze už na dvě náhradní.
2, Těch stabilizačních cyklů by mohlo být méně ­(což si myslím, že bude­). Pak to k opotřebení přidá ještě méně než ta 2 %, tedy se to na životnosti v podstatě vůbec neprojeví ­(a tedy ani na potřebě výměny­). A budete mít patrně pár set, nebo několik tisíc dolarů k dobru a původní baterku s téměř nezměněným dojezdem.
Odpovědět2  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.