McDonald’s použije AI, aby vás přesvědčil k větším nákupům
27.3.2019, Milan Šurkala, aktualita
Známý řetězec fast food restaurací McDonald's hodlá využít moderních technologií k tomu, abyste si objednali více věcí. Umělá inteligence totiž bude navrhovat položky v menu, které by mohly zaujmout konkrétní zákazníky.
Společnost McDonald’s nedávno koupila izraelský startup Dynamic Yield za více než 300 milionů USD, který se zabýval technologiemi strojového učení. A právě to by se společnosti mohlo náramně hodit. Má totiž v plánu používat dynamická menu pro svá drive-thru. Menu se budou upravovat za chodu podle toho, co by zákazník mohl preferovat. Např. v teplých dnech se tu ve zvýšené míře mohou zobrazovat chlazené nápoje, k burgeru nabídne hranolky, návrhy mohou být ovlivněny i denní dobou a může brát do úvahy např. i vytíženost kuchyně. Pokud je tedy hodně zaneprázdněná přípravou některých položek, systém může nabízet spíše ty, které jsou jednodušší na přípravu nebo už k dispozici.
Dokonce se uvažuje nad tím, že systém bude doplněn o kamery a rozpoznávání registračních značek. Profily jednotlivých zákazníků by tak byly sdíleny mezi restauracemi a ty by hned věděly, co si zákazník typicky objednává, co by restaurace ještě mohla nabídnout a kde zabodovat. Technologie se už testuje a řetězec plánuje instalovat zhruba 1000 těchto systémů do svých restaurací během následujících tří měsíců. Postupně by chtěla technologii rozšířit do všech svých 14 tisíc restaurací v USA a mělo by se dostat i na pobočky v dalších koutech světa. Předpokládá se, že některé části této technologie se objeví i u klasických přepážek a v mobilní aplikaci.