1, Není pravda. Mrknu na rubriku o akumulátorech a vidím tam třeba problémy českých baterek HE3DA, měření nabíjení existujících LFP, praktické nasazení EV pro vyrovnávání živelných katastrof, vývoj ceny existujících baterií, prošetřování odstavování JE v Německu, nastavování max. nabití u Applu, množství vyměněných baterek u EV, spuštění výroby Na-Ion, výsledky efektivity recyklace v existující továrně, atd. Na Světě mobilně, který se více věnuje samotným autům a ne tolik technologiím pro ně, máme třeba článek o tom, jak výrobci snižují plány na EV kvůli nezájmu, obrovské finanční ztráty Fordu v oblasti EV, nízké prodeje Cybertrucku, padání výkonu a mizerné brzdy Tesly M3P, zákaz vjezdu EV kvůli obavy z požáru do areálu nemocnice, propady prodejů EV v Německu, propady prodejů Tesly, stížnosti uživatelů na kvalitu Cybertrucku,...
2, No já nevím, tu Octavii, kterou jsem viděl nedávno hořet, se těmi hasičáky snažili uhasit tedy velmi, velmi, velmi marně. Jen pro info, počet EV na silnicích dramaticky stoupá, přesto počet požárů EV za poslední rok dokonce mírně klesl. Od roku 2021 se počet EV celosvětově na světě téměř ztrojnásobil, počet požárů je zhruba stále na stejné úrovni.
3, No tu benzínovou cisternu také zrovna moc úspěšně neuhasili. Proč by museli evakuovat 10-100 tisíc lidí? Evakuovali 0,5 km2. Praha má 1,4 mil. lidí na 496 km2, to je 1400 (i kdyby v nějaké extra husté oblasti, tak budeme třeba na 3000). Vyšší desítky tisíc to nebudou.
4, Kvalita vozů jakékoli značky není předmětem pro SHW, to už spíše Svět mobilně (a tam se o nekvalitě Tesly psalo několikrát, ačkoli ani to není hlavním tématem serveru). Mimochodem, dívám se na Cunsumer Reports, nejspolehlivější značky (
https://www.consumerreports.org/cars/car-reliability-owner-satisfaction/who-makes-the-most-reliable-cars-a7824554938/) a Tesla je na 14. místě, tedy ve středu pole. Jako první jsou Lexus a Toyota, které zhybridizovaly skoro všechno, takže auta, která také většinou mají baterky. Co o kvalitě nekvalitě baterek a té technologii samotné to vypovídá, tedy pořád nechápu.
Dívám se na ceny Tesel na českém trhu a nepřijde mi, že by byla nějak nízká. Když se třeba dívám na Model 3 a Ausi A4, BMW3 nebo Mercedes C ze stejných let, tak Němci se dají sehnat i o dost levněji než Tesla (zejména BMW).