Mercedes vyjel na německé dálnice s autonomním truckem Actros
Zdroj: YouTube/Daimler AG
Té se zúčastnil zdejší premiér Winfried Kretschmann a zástupce výkonné rady Daimleru Wolfgang Bernhard. Trasa o délce 14 kilometrů vedla po dálnici A8 mezi Denkendorfem a Stuttgartem. V průběhu jízdy byla aktivována funkce Highway Pilot, která se právě starala o samostatné řízení vozidla bez zásahu řidiče. Systém se skládá z radaru, stereo kamery a adaptivního tempomatu ACC. Řidič je nicméně za vozidlo stále odpovědný, takže i nadále musí hlídat okolní dopravu.
Systém nabídne převzetí řízení v momentě, kdy auto vjede do pravého pruhu dálnice. Řidič pak může povolit nebo zamítnout tuto funkci jednoduchým stiskem tlačítka. Systém pak hlídá 80km/h rychlost a bezpečnou vzdálenost mezi vozidly. Pokud jsou podmínky velmi špatné a systém by nemohl správně pracovat, varuje řidiče zvukovými i světelnými signály o tom, aby převzal kontrolu nad řízením. Pokud se tak nestane, vozidlo samo zastaví. Společnost Daimler dále tvrdí, že díky inteligentnímu řízení, předvídání a optimalizovanému řazení může automobil dosahovat až o 5 % nižší spotřeby než při řízení člověkem. Funkce Highway Pilot už doposud byla otestována na 20 tisících testovacích kilometrech v Německu a USA. Podle Daimleru tento systém snižuje únavu řidiče až o 25 %.
Zdroj: daimler.com, rt.com, yahoo.com