Použiju tradiční metodu dnešních sociálních sítí - vytrhnu jednu větu z kontextu, zkritizuji jí a hejtem to odsoudím:) autore prosím nezlob se, ten článek je napsaný dobře
"Sám Facebook se veřejně proti tomuto ohradil, že ho to finančně negativně ovlivní a podobně tak i uživatele, kteří dostanou horší služby."
- Jako za to že nedodržuje pravidla bude trestat ty, kteří mu ty zisky tvoří? Jako horší kvalitu v čem? Že tam bude více reklam aby pokryl pokuty? To je trochu ubohost ne? A to otevírání odkazů v nativním "facebook" prhlížeči nebo messengeru je tristní a nebezpečná metoda.
Použiji veřejně dostupná data:
Zisky Facebooku (v milionech USD)
Rok : Příjem : Č. zisk
2021 : 117,929 : 39,370
2020 : 85,965 : 29,146
2019 : 70,697 : 18,485
2018 : 55,838 : 22,112
Odpovědět0 0
"Jako horší kvalitu v čem? Že tam bude více reklam aby pokryl pokuty? To je trochu ubohost ne?"
O to přece nejde. Na větší počet reklam vůbec nepotřebujete žádné sledování, ty tam prostě fláknete. Jde o relevantnost reklam. Tedy aby daný počet reklam vygeneroval více prokliků (a případně nákupů). V tom má Facebook v zásadě pravdu, protože jestli nemá k dispozici sledování, bude zobrazovat nerelevantní reklamy, tedy takové, na které lidé neklikají. Aby se tedy dostal na to, co by mohl mít se sledováním, pak bude zvyšovat počet reklam. Což je pak vlastně ta horší kvalita služeb, která bude zaspamovaná reklamou, která nikoho nezajímá, protože se míjí cílovou skupinou.
Ono to sledování není něčím, co by se dalo jednoznačně hodnotit jako 100% negativní. Pro uživatele může mít i pozitivní dopady (třeba právě menší množství reklamy, protože je efektivnější než reklama obecná, necílená).
Odpovědět0 0
Tomu ja rozumiem, čomu ale nerozumiem, je fakt, že ta relevantnosť je trochu protichodná.
Inak povedané, nepamätám si, kedy mi reklama na fb pomohla nájsť niečo, čo som už nenašiel sám. Stačí, aby som napísal kdekoľvek do Google názov nejakého tovaru, alebo navštívil nejaký eshop a do minuty mám všetko to, čo som sám vyhľadával v reklamách na fb. Niekdedy mi ta relevantnosť príde fakt vtipná, keď mi ponuka niečo, čo som práve kúpil na základe vlastného vyhľadania.
Odpovědět1 0
"Inak povedané, nepamätám si, kedy mi reklama na fb pomohla nájsť niečo, čo som už nenašiel sám."
To je sice pěkné, ale na světě jsou miliardy lidí, kteří hledají jinak než Vy, jinak k tomu přistupují. Kdyby to všeobecně nefungovalo, ty firmy by to nedělaly. A že Vy jste tam nenašel nic zajímavého, neznamená, že tam nenajdou něco zajímavého jiní. Navíc nemusí jít o situaci, kdy zrovna kupujete věc a hledáte přímo e-shop k nákupu v daný moment. Ale třeba jen o tom něco zjišťujete pro případný budoucí nákup. Nebo Vás to může informovat o cenové akci na něco, co sice zrovna nekupujete v aktuální okamžik, ale rozhodnete se to koupit, protože jste to výhledově koupit chtěl a dozvěděl jste se o zajímavé akci, slevě, cashbacku,... vyberte si. Bez relevantnosti Vás nebude zajímat akce na pletací jehlice, ale třeba Vás zaujme o 2 tisíce zlevněný Ryzen nebo telefon, na který jste plánoval upgradovat (a na který by ta akce už být nemusela být příští měsíc, kdy jste ho koupit chtěl)...
Nebo Vás to může jen informovat o něčem novém. Já třeba nehodlám kupovat elektromobil a už vůbec ne jako dodávku, ale auta mě zajímají, a na reklamu na ní jsem dneska klikl, protože mě zajímalo, co to vlastně představili, jestli se to od posledně někam posunulo, nebo je to stále stejná tragédie,... Kupovat to nejdu, ale mám informace, které by mě nenapadlo jen tak zčistajasna hledat, a jsem rád, že jsem si je zjistil a rozšířil si přehled o aktuální situaci na trhu.
To pochopitelně neznamená, že i při sledování všechny reklamy pro daného člověka musí mít smysl, nebo že pro něj mohou být pozitivním přínosem. To se dá využít i negativně, ostatně Cambridge Analytica to krásně ukázala ve snaze o různé mystifikace, ovlivňování,...
Odpovědět0 1
A ja vám opäť rozumiem a samozrejme chápem, ako funguje marketing a psychológia v ňom, ale zároveň sa nemôžem zbaviť pocitu, že relevantnosť je v tomto prípade až ďaleko za otravnosťou.
Ak mi totiž ma pomôcť jedna zo 100 reklam, pričom 99 z nich ma otravuje, pretože sa zobrazujú na základe môjho konkrétneho hľadania, asi to nebude tak skvelý ukazovateľ relevantnosti.
Žijeme v dobe reklam a mne osobne to príde komické, napriek tomu, že všetko spomenuté chápem. Jedného dňa sa v nich utopíme a skutočný obsah budeme hľadať v sérii reklam. Už ani televízne noviny sa bez nich nezaobídu. Mna osobne táto doba celkom desí.
Ľudia to berú, ako samozrejmosť, ale uvedomte si, koľko drahocenného času vám tie reklamy zo života pomaly ukrajujú a je úplne jedno, či sú relevantne, alebo pasívne a či ich ignorujete, alebo sledujete. Stále sú tu a stále nás viac a viac obmedzujú, zdržujú a otravujú.
Odpovědět1 0
"koľko drahocenného času vám tie reklamy zo života pomaly ukrajujú"
Tak si pak odpovězte na otázku, co se stane, když tu nebudou. Zaplatíte tu službu přímo. Dobře to jde vidět u streamovacích služeb. Buď platíte Vaším časem (služba je levněji nebo dokonce "zadarmo", ale s reklamami) nebo penězi, předplatným... (což je ale zase platba Vašim časem, který jste strávil v práci). Takže platíte Vaším časem tak či tak. A ostatně všechno k tomu spěje. Všiml jste si, že spousta věcí přestává být placena reklamami, ale vytahuje z Vás peníze (tedy Váš čas) pomocí předplatného? Spousta prémiového obsahu za paywallem...
Teď už je otázkou, co je pro Vás příjemnější. Reklama má tu výhodu, že zajišťuje větší svobodu přístupu k informacím. Je jednodušší strpět několik reklamních bannerů, než si kvůli jednomu článku na Internetu vytvářet měsíční předplatné nebo platit jednorázovou částku tak vysokou, že to vůbec nedává smysl.
Odpovědět0 0
Cílená reklama? Zkuste dát čerstvě vyléčenému alkoholikovi reklamu na pivi, nebo hlže, bombardujte ho reklamou na alkohol, protože toto o něm máte uloženo. Zase začne chlastat a bude ho mít na svědomí Meta.
Odpovědět0 0