Metro Exodus bude ihned podporovat ray tracing a DLSS
14.2.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA se ve spolupráci s 4A Games chystá podporovat ray tracing a DLSS v titulu Metro Exodus hned, jak ten vyjde na trh. Co to bude znamenat pro výkon a také pro obrazovou kvalitu, to budeme dnes také řešit.
NVIDIA na svém blogu sděluje, že "technologie RTX přichází do her Battlefield V a Metro Exodus, aby nabídla neuvěřitelnou hratelnost". RTX je v Battlefieldu V k dispozici sice již řadu týdnů, ale proč to opět nezdůraznit, že?
Důležité je, že podpora ray tracingu i DLSS bude v Metru Exodus hned po jeho vypuštění na trh. To v případě Battlefieldu V neplatilo a ostatně právě implementace ray tracingu stála za tím, že termín vypuštění této hry na trh bylo odsunuto. Tvůrci Metra Exodus ale měli na tuto věc mnohem více času, takže máme potvrzeno, že jejich titul nabídne podporu nových technologií hned, jak přijde na trh.
Metro Exodus se nechystá nabídnout díky ray tracingu odrazy výbuchů v oknech tramvají či v kalužích, jako spíše globálni osvětlení a vůbec snahu tuto technologii využít k docílení co nejpřirozenějšího obrazu. Z toho to ovšem vypadá, že budeme více než v Battlefieldu V pozorně sledovat, jaké jsou rozdíly mezi rasterovanou a ray tracovanou scénou, ale opět, tomu se ještě budeme věnovat.
Deep Learning Super Sampling (DLSS) na grafikách GeForce RTX 2000 má dle NVIDIE v této hře poskytnout 30procentní nárůst výkonu oproti TAA, a to při nastavení celkové kvality obrazu na Ultra a ray tracingu samotného na High. V případě Battlefieldu V, který získal podporu DLSS teprve nedávno, to je až plus 40 procent výkonu.
Metro Exodus přichází na trh už 15. února, takže zítra.
Zdroj: Hexus.net