Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.4.2021, Jan Vítek, aktualita
Titul Metro Exodus je nově k dispozici ve verzi PC Enhanced Edition, což znamená konkrétně to, že dostal vylepšený ray tracing a vedle toho už také podporu DLSS 2.0. Pokud jde ale o podporu AMD Super Resolution, ta plánována není. Proč?
Neverminde (372) | 2.5.202122:04
Me treba RT vubec nezajima kdyby tam nebyl bylo by to urcite lespi nemuselo by se do takove blbosti vubec investovat a grafiky by byly levnejsi a urcite vice dostupne. Se tu kasaj jak to maj ve 40 hrach kdyz si lidi ani nemuzou koupit grafiku za normalni cenu a ne 3070 za 60 000. Se posrali abych setril Xx vyplat na grafiku.
Odpovědět2  1
Bison (895) | 1.5.20211:38
Nvidia má veľký náskok pre podporu svojho HW v hrách, AMD zaspalo a podcenilo nástup nových technológií, už nejde len o samotné RT, to nakoniec podporuje aj AMD. Nvidia dokázala presadiť nové technológie ktoré je ťažko odkopírovať a tým získala výhodu na trhu nielen pre hráčov , ale aj pre vývojárov. AMD vsadilo na herné konzoly kde vsadili na klasiku, nakoniec pri výslednej cenovke to bude stále len zábava pre deti.
Odpovědět2  7
batmaster (699) | 1.5.20217:01
S vývojáři pracuje i AMD a podporu svého hardwaru tlačí úplně stejně jako nVidia.
Sice nevím, o kterých nových technologiích nVidie, které se budou těžko kopírovat mluvíte, ale DLSS je zatím nasazeno jen v málo titulech a je náročné na ­"vyladění­", stejně jako ­"pseudo­-Ray Tracing­". ­(Engine her ho používá jen pro některé úlohy a ne pro vykreslování celých scén.­).
Výhodu vývojářům si myslím to zatím taky moc nepřináší, spíš naopak, protože pro použití DLSS jsou nuceni spolupracovat s nVidií a na ostatním HW jsou takto vynaložené prostředky a čas k ničemu a ve výsledku použitelné nejsou. ­(Konzole, AMD, Intel, Handheldy ...­) A zatím si podle mě nemohou dovolit vydat hru, která se bude v rychlosti vykreslování spoléhat pouze na řešení nVidie a na ostatním HW bude nehratelná.
Dokud nebude ­"obecné DLSS­" součástí systémových grafických knihoven a tím pádem lehce použitelné, mají AMD a Intel a ostatní spousty času.
A tu poslední větu jsem nepochopil vůbec. ­(Vsadím se, že je ještě asi moc brzo ráno ;­) )
Odpovědět7  3
wrah666 (6205) | 1.5.202110:20
Ehm, kolikže her to vůbec podporuje onu ­"hyper super duper­" NV moderní technologii, která je o ­"světelné roky­" dál než zastaralé AMD? Není top náhodou něco ke 20, z čehož má reálně grafiku, kde se to projeví asi tak 5­-6 kousků?
Odpovědět3  3
madpavel (375) | 1.5.202114:43
Ray Tracing 36 her a další jsou ve vývoji. Na to že je to venku pár let se to rozjíždí solidně.
Odpovědět4  2
wrah666 (6205) | 2.5.202110:03
A kolik jich zbyde po odeštení ­"grafických pecek­" v podobě 20 let starého Quake, minecraftu, fortnite a podobně? A dost pochybuji, že next gen hry vyvíjené primárně na konzole ­(s grafickými jádry AMD­) budou podporovat Nvidií RT. A dnes je to bohužel tak, že je hra obvykle primárně dělaná pro konzoli a až na samém konci se NĚKDY udělá také konverze na PC.
Odpovědět3  2
madpavel (375) | 2.5.202110:21
Konzole jsou v dnešní době v podstatě PC, je jedno jestli je tam AMD čip, na RT je standard a jestliže to pojede na AMD pojede to i na Nvidii.
Developeři by byly hodně blbí, kdyby si nechali ujít majoritního zástupce na PC v podobě Nvidie, kdyby ty hry na ní nefunmgovaly.
Odpovědět2  0
wrah666 (6205) | 2.5.202110:39
Pokud vím, tak NVidia RT vyžaduje složitou spolupráci s NV a tím, že hru napřed louská NV superpočítač a učí AI ve hře, jak to má ray tracovat a DLSS vyhlazovat. Zatímco AMD jede dle DX standartu. Nebo se toto nějak změnilo? ­(nebo prostě i NV může jet dle DX?)
Odpovědět1  2
madpavel (375) | 2.5.202110:52
Tak to by jsi si měl dostudovat jak to funguje.

Nvidia normálně podporuje DirectX Raytracing ­(DXR­) standard viz ­"The Turing architecture that GeForce RTX GPUs use was designed from the start for DXR ­-type workloads­" a spoustu dalšího info v článku https:­/­/www.nvidia.com­/en­-us­/geforce­/news­/geforce­-gtx­-dxr­-ray­-tracing­-available­-now­/. Ray Tracing nepotřebuje žádné strojové učení.

DLSS ve verzi 1.0 vyžadovalo trénování na superpočítači, ale to od verze 2.0 není potřeba a DLSS 2.0 je už implementované v unreal enginu a unity.
https:­/­/www.gamespot.com­/articles­/nvidia­-launches­-native­-dlss­-support­-for­-unreal­-engine­-4­/1100­-6487485­/
https:­/­/developer.nvidia.com­/blog­/nvidia­-dlss­-natively­-supported­-in­-unity­-2021­-2­/

Odpovědět1  1
wrah666 (6205) | 2.5.202115:53
Aha. Tak dík a já si to pročtu :­) ­(já měl právě dojem, že se to trénování AI dělo i pro RT)
Odpovědět0  0
honza1616 (3726) | 2.5.202119:59
odpopvěd na:
"kolikže her to vůbec podporuje onu ​­"hyper super duper​­" NV moderní technologii, která je o ​­"světelné roky​­" dál než zastaralé AMD­"
....a kolik her podporuje super duper moderní technologii od AMD? ­"0­" slovy nula, když to má AMD ještě jako WIP.... xD xD
takže ano Nvidie je ve velkém náskoku
Odpovědět0  0
SpartanXG (1) | 30.4.202119:01
myslím si, že je tahle masáž ze strany vývojářů a pochlebování Nvidii naprosto zbytečná věc, jelikož karty RTX i RX od AMD lidé budou moc koupit až bude METRO 6666 a to už na tom budeme jak v ready player one :D
Jsem rád, že se mi podařilo alespoň koupit rx 5600 xt která mi na normální hraní i v 1440p naprosto stačí a stála mě ještě nějakých 8 000 dneska se na aukru prodává i za 24 000 a to je prostě hrůza a děs.
Odpovědět0  0
Zubik1000CZ (323) | 30.4.202113:29
škoda, že nemám RTX kartu. hned bych si to šel s tím vylepšením zahrát.
Odpovědět0  0
John60 (105) | 30.4.202116:34
A taky všichni kdo mají Play station, X box, starší Nvidia gk a grafiku AMD, zajímalo by mě, kolik je poměr všech k Nvidii RTX?
Odpovědět2  3
honza1616 (3726) | 2.5.202119:50
Tak jasně že non­-RT HW bude více, ostatně nějak se začít musí,
nebo snad čekáš že vypustíš na trh nový HW s novou funkcí a ta bude okamžitě dostupná ve 100% používaného HW po celém světě ?
pro přehled bych bral třeba
https:­/­/store.steampowered.com­/hwsurvey­/ NV vs. AMD ...75,6:16,2
https:­/­/store.steampowered.com­/hwsurvey­/videocard­/ ...jednotlivé modely
jen bych vynechal ze srovnání lowendové modely z jednotlivých generací, které se skupují ve velkém zpravidla v Asii do PC kaváren a heren ­(více účtů na jednom PC pak zkresluje statistiku­)
nicméně na srovnání třeba highend kategorie GTX980­->1080­->RTX2080­->3080 je už Steam docela relevantní zdroj
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.