Me treba RT vubec nezajima kdyby tam nebyl bylo by to urcite lespi nemuselo by se do takove blbosti vubec investovat a grafiky by byly levnejsi a urcite vice dostupne. Se tu kasaj jak to maj ve 40 hrach kdyz si lidi ani nemuzou koupit grafiku za normalni cenu a ne 3070 za 60 000. Se posrali abych setril Xx vyplat na grafiku.
Odpovědět2 1
Nvidia má veľký náskok pre podporu svojho HW v hrách, AMD zaspalo a podcenilo nástup nových technológií, už nejde len o samotné RT, to nakoniec podporuje aj AMD. Nvidia dokázala presadiť nové technológie ktoré je ťažko odkopírovať a tým získala výhodu na trhu nielen pre hráčov , ale aj pre vývojárov. AMD vsadilo na herné konzoly kde vsadili na klasiku, nakoniec pri výslednej cenovke to bude stále len zábava pre deti.
Odpovědět2 7
S vývojáři pracuje i AMD a podporu svého hardwaru tlačí úplně stejně jako nVidia.
Sice nevím, o kterých nových technologiích nVidie, které se budou těžko kopírovat mluvíte, ale DLSS je zatím nasazeno jen v málo titulech a je náročné na "vyladění", stejně jako "pseudo-Ray Tracing". (Engine her ho používá jen pro některé úlohy a ne pro vykreslování celých scén.).
Výhodu vývojářům si myslím to zatím taky moc nepřináší, spíš naopak, protože pro použití DLSS jsou nuceni spolupracovat s nVidií a na ostatním HW jsou takto vynaložené prostředky a čas k ničemu a ve výsledku použitelné nejsou. (Konzole, AMD, Intel, Handheldy ...) A zatím si podle mě nemohou dovolit vydat hru, která se bude v rychlosti vykreslování spoléhat pouze na řešení nVidie a na ostatním HW bude nehratelná.
Dokud nebude "obecné DLSS" součástí systémových grafických knihoven a tím pádem lehce použitelné, mají AMD a Intel a ostatní spousty času.
A tu poslední větu jsem nepochopil vůbec. (Vsadím se, že je ještě asi moc brzo ráno ;) )
Odpovědět7 3
Ehm, kolikže her to vůbec podporuje onu "hyper super duper" NV moderní technologii, která je o "světelné roky" dál než zastaralé AMD? Není top náhodou něco ke 20, z čehož má reálně grafiku, kde se to projeví asi tak 5-6 kousků?
Odpovědět3 3
Ray Tracing 36 her a další jsou ve vývoji. Na to že je to venku pár let se to rozjíždí solidně.
Odpovědět4 2
A kolik jich zbyde po odeštení "grafických pecek" v podobě 20 let starého Quake, minecraftu, fortnite a podobně? A dost pochybuji, že next gen hry vyvíjené primárně na konzole (s grafickými jádry AMD) budou podporovat Nvidií RT. A dnes je to bohužel tak, že je hra obvykle primárně dělaná pro konzoli a až na samém konci se NĚKDY udělá také konverze na PC.
Odpovědět3 2
Konzole jsou v dnešní době v podstatě PC, je jedno jestli je tam AMD čip, na RT je standard a jestliže to pojede na AMD pojede to i na Nvidii.
Developeři by byly hodně blbí, kdyby si nechali ujít majoritního zástupce na PC v podobě Nvidie, kdyby ty hry na ní nefunmgovaly.
Odpovědět2 0
Pokud vím, tak NVidia RT vyžaduje složitou spolupráci s NV a tím, že hru napřed louská NV superpočítač a učí AI ve hře, jak to má ray tracovat a DLSS vyhlazovat. Zatímco AMD jede dle DX standartu. Nebo se toto nějak změnilo? (nebo prostě i NV může jet dle DX?)
Odpovědět1 2
Aha. Tak dík a já si to pročtu :) (já měl právě dojem, že se to trénování AI dělo i pro RT)
Odpovědět0 0
odpopvěd na:
"kolikže her to vůbec podporuje onu "hyper super duper" NV moderní technologii, která je o "světelné roky" dál než zastaralé AMD"
....a kolik her podporuje super duper moderní technologii od AMD? "0" slovy nula, když to má AMD ještě jako WIP.... xD xD
takže ano Nvidie je ve velkém náskoku
Odpovědět0 0
myslím si, že je tahle masáž ze strany vývojářů a pochlebování Nvidii naprosto zbytečná věc, jelikož karty RTX i RX od AMD lidé budou moc koupit až bude METRO 6666 a to už na tom budeme jak v ready player one :D
Jsem rád, že se mi podařilo alespoň koupit rx 5600 xt která mi na normální hraní i v 1440p naprosto stačí a stála mě ještě nějakých 8 000 dneska se na aukru prodává i za 24 000 a to je prostě hrůza a děs.
Odpovědět0 0
škoda, že nemám RTX kartu. hned bych si to šel s tím vylepšením zahrát.
Odpovědět0 0
A taky všichni kdo mají Play station, X box, starší Nvidia gk a grafiku AMD, zajímalo by mě, kolik je poměr všech k Nvidii RTX?
Odpovědět2 3
Tak jasně že non-RT HW bude více, ostatně nějak se začít musí,
nebo snad čekáš že vypustíš na trh nový HW s novou funkcí a ta bude okamžitě dostupná ve 100% používaného HW po celém světě ?
pro přehled bych bral třeba
https://store.steampowered.com/hwsurvey/ NV vs. AMD ...75,6:16,2
https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/ ...jednotlivé modely
jen bych vynechal ze srovnání lowendové modely z jednotlivých generací, které se skupují ve velkém zpravidla v Asii do PC kaváren a heren (více účtů na jednom PC pak zkresluje statistiku)
nicméně na srovnání třeba highend kategorie GTX980->1080->RTX2080->3080 je už Steam docela relevantní zdroj
Odpovědět0 0