Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Metro Exodus má nyní vyšší výkon s DLSS, ale co kvalita?

25.2.2019, Jan Vítek, aktualita
Metro Exodus má nyní vyšší výkon s DLSS, ale co kvalita?
NVIDIA minulý týden konečně lépe vysvětlila, jaký systém stojí za technologií DLSS. Dle všeho se může její kvalita i výkon i jednotlivých hrách časem měnit, což v případě Metro Exodus nyní nastalo. A co se nám to děje na Steamu? 
Výkon a kvalita vyhlazování s využitím DLSS jednoduše závisí na tom, jak dobře NVIDIA vytrénovala příslušnou AI na svých superpočítačích. Nyní má přitom čas a prostor na to, aby svou technologii ladila na prvních hrách, které DLSS podporují, a my se tak nemůžeme divit, že výkon se bude měnit a stejně tak i kvalita obrazu. Stejně tak se můžeme připravit na to, že technologie DLSS nám připraví to, co jsme v případě jiných technik pro vyhlazování obrazu nepoznali, a to třeba artefakty. Je to dáno prostě tím, že DLSS si "domýšlí" jak by měl vypadat vyhlazený obraz, takže ani není divu, že jsme si mohli stěžovat i na to, že byl až moc rozmazaný. 
 
 
V článku serveru wccftech máme novou sadu screenshotů, které ukazují Metro Exodus bez a se zapnutým DLSS, kde jde ale především o výkon. Ten byl testován v rozlišení 4K na nastavení kvality Ultra se zapnutým PhysX a Hairworks. Sami se pak můžete přesvědčit o tom, jaká je kvalita vyhlazování. 
 
Nárůst výkonu po zapnutí DLSS je ovšem leckdy velice velký, například z 51 na 73 FPS nebo v menu dokonce na 79 FPS, takže z tohoto hlediska je DLSS velice přínosný a záleží na tom, jak se podaří vyladit celý ekosystém této technologie. Vzhledem k nutnosti trénovat pro každou hru vlastní implementaci potřebné umělé inteligence je jasné, že tu je práce navíc, kterou musí odvést NVIDIA společně s vývojáři. Je ale možné, že v budoucnu přijde už univerzální AI, nebo se alespoň vytvoří třídy použitelné pro podobně vypadající hry. Přinejmenším by ale NVIDIA měla začít s vývojáři běžně spolupracovat už právě během příprav her, aby se k zákazníkům dostaly už odladěné verze DLSS a na tom musí mít NVIDIA pochopitelně zájem, pokud chce, aby se její nové technologie prosadily.
 
 
Vypadá to také, že se nad Metro Exodus už smilovali lidé na Steamu, kde se v poslední době objevují pozitivní recenze, které posunuly celkové hodnocení na stupeň "Very Positive". Počet nových recenzí tedy v nedávných dnech klesal, což je pochopitelné, ovšem mnohem více klesal počet těch negativních, které za poslední čtyři dny téměř vymizely. Review Bombing tak konečně začíná ustávat a více se řeší samotná hra, jak bylo zřejmé hned poté, co celá aféra s přesunem na Epic Games Store začala. Lidé se také ani tak moc nepouští do kritiky tvůrců hry, již považují za velice dobrou, ale schytává to spíše Epic. 
 
A to je celkem pochopitelné, když samotný obchod firmy Epic dosud nemá žádnou možnost, jak by se zákazníci mohli přímo pod prodávanými hrami vyjádřit. Ostatně vzhledem k celkovému rozpoložení herní komunity bych se osobně velice zdráhal v Epic Games Store fóra spustit, i kdyby k tomu byla připravena.  
 
Zdroj: wccftech