Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft Live Custom Domains: služby a vlastnosti

3.5.2013, Radan Tuhý, článek
Microsoft Live Custom Domains: služby a vlastnosti
Tato bezplatná alternativa Google Apps od Microsoftu obsahuje srovnatelné služby a možnosti, navíc svou konkurenci v mnohém předčí. Dnes si projdeme ty nejdůležitější vlastnosti jednotlivých služeb.
V pořadí druhou službou v rámci Microsoft Live Custom Domains jsou kontakty (sekce Lidé). Filozofie Microsoftu je taková, že je příjemnější mít jeden kontakt, který bude obsahovat všechny potřebné informace na jednom místě, což v praxi znamená mít s kontaktem spojené všechny služby a další externí profily (Facebook, LinkedIn, Twitter, a podobně), a to je mimo jiné koncept, který je úspěšně implementován např. v systému Windows Phone 8.





Pokud se tedy rozhodneme začít si tímto způsobem centralizovat kontakty, hodně nám to v budoucnu ulehčí práci a ušetří čas, protože s každým budoucím zařízením (tablet, telefon) nebo aplikací (např. poštovní klient) budeme využívat stejnou databázi kontaktů, na kterou jsme zvyklí a která je aktuální.


Vytváříme či importujeme kontakty


Spolu s nově zřízenou službou přichází prázdný adresář, který je možné naplnit buď manuálně, případně kontakty importovat z již existující databáze. Nezáleží přitom, jestli se rozhodneme manuálně exportovat kontakty z jiné služby a importovat je sem (například ve formátu CSV), vkládat kontakt jeden za druhým ručně, případně importujeme již existující seznam kontaktů ze starého účtu (typicky Google), případně nějaké sociální sítě (např. Facebook).

Import je poměrně jednoduchý proces. Stačí kliknout na patřičný odkaz a povolit přenos informací (dle konkrétní služby). Pokud bychom se rozhodli vytvářet kontakty manuálně (čemuž se do budoucna možná stejně nevyhneme, občas je potřeba přidat nový kontakt), využijeme odpovídající tlačítko Nové, které se nachází ve stejném místě, jako kdybychom u webového rozhraní Outlooku posílali nový email.






Jak vypadá kompletní karta kontaktu


Pokud vyplníme vše potřebné a propojíme všechny sociální sítě, dosáhneme stavu, který jsme popsali výše. Budeme mít kontakt na člověka, který bude obsahovat všechny potřebné informace na jednom místě. Při spojení s mobilním zařízením si pak navíc můžeme vždy vybrat, jakým způsobem danou osobu budeme kontaktovat.






Další funkce a možnosti


S takto vytvořeným seznamem kontaktů můžeme pak dále pracovat. Například je možné vytvořit skupiny podle toho, za jakým účelem daný kontakt uchováváme. Typickými příklady jsou práce, rodina a přátelé.





Pokud by to z jakéhokoli důvodu bylo v budoucnu potřeba, máme zde možnost kontakty exportovat, čímž vznikne soubor ve formátu CSV (z anglického Comma Separated Values). Samotný seznam kontaktů máme možnost řadit dle jména nebo příjmení, přičemž lze odfiltrovat kontakty komunikátoru, aby nedošlo k jejich zobrazování v seznamu.


Celkový dojem


Kontakty jsou (podobně jako ostatní sekce) přehledné a snadno spravovatelné. Velkou výhodou je možnost propojení účtů se sociálními sítěmi, čímž získáme centrální úložiště všech informací, které jsou jednoduše přístupné z jednoho místa.

S kontakty lze navíc pracovat i v ostatních službách. Známým kontaktům lze jednoduše zaslat email (nemusíme si emaily pamatovat), přiřazovat práva ke kalendáři, případně oprávnění ke složkám a souborům v datovém úložišti SkyDrive.