Microsoft možná tutlá velkou herní akvizici. Jde snad dokonce o EA?
30.1.2018, Jan Vítek, aktualita
Internetem se šíří zatím neověřené informace o akvizici nějaké velké herní společnosti, na niž si má brousit zuby samotný Microsoft. Do popředí těchto zkazek se dostala také samotná společnost Electronic Arts.
Zatím nelze mluvit o ničem určitém a pokud jde o společnost Electronic Arts, v jejím případě je třeba brát dané informace skutečně s velkou rezervou. Každý ví, že tato firma si ke konci minulého roku naběhla na vidle, když se snažila dostat na trh Star Wars Battlefront 2 se systémem mikrotransakcí a loot boxů, proti němuž se vzedmula obrovská vlna nevole. EA v reakci dočasně zcela zrušili mikroplatby, takže je jasné, že výnos z této hry nebude zdaleka takový, jaký se očekával. Akcie EA také asi do poloviny prosince klesaly, ale nyní už jsou opět téměř na stejné hodnotě, na jaké byly před danou aférou. To znamená, že s hodnotou téměř 120 dolarů za akcii je na tom EA nejlépe ve své historii.
Je tak jasné, že EA je v souvislosti se informacemi o velké akvizici herní společnosti přímo na ráně, a proto je třeba to brát s velkou rezervou.
Co se týče Microsoftu, ten celkem očividně čelí jednomu problému, a sice malému počtu kvalitních a exkluzivních titulů pro své herní konzole, což je po nástupu výkonné Xbox One X ještě palčivější problém. Sony se svou PS4 je na tom v tomto ohledu prostě lépe.
Dle údajů serveru Polygon je to vidět i na výrazně nižším prodeji konzolí generace Xbox One, kterých se prodalo asi 36,4 milionů, čili přibližně jen polovina oproti 73,6 milionům PS4. Částečný úspěch si Microsoft může připsat za prosinec, kdy v USA prodal více konzolí Xbox One X, než se prodalo PS4, ovšem skutečným hitem je Nintendo Switch se svým raketovým startem 12,3 milionů konzolí prodaných za necelý rok, zatímco Xbox One je na trhu už více než čtyři roky. Je ale jasné, že tu srovnáváme mobilní herní konzoli s domácí.
Hlavně jde ale o podpoření prodejů kvalitními exkluzivními tituly, a právě kvůli tomu má Microsoft vážně přemýšlet o akvizici jednoho z velkých herních studií a prý možná i o samotných Electronic Arts. Herní společnost, která má za sebou řadu akvizic herních studií, by tak sama mohla být schramstnuta i se známými značkami jako Madden, FIFA, Battlefield, Battlefront, NHL, Dragon Age, atd.
Je tu však jedna velká otázka. Jak by měla pomoci akvizice velkého herního studia nyní, když jsou konzole Xbox One už dávno na trhu a Xbox One X není pravý next-gen, ale spíše jen výkonnostně vylepšená původní Xbox One? Možná že Microsoft právě tímto myslí na další generaci, pro niž chce připravit kvalitní a exkluzivní tituly, které by přiměly zákazníky rozhodnout se právě pro ni.
My ale nemáme žádné informace o tom, jak dlouho mají nové PS4 Pro a Xbox One X vydržet na trhu, než budou nahrazeny opravdovou novou generací. Xbox 360 vydržela na trhu 8 let, než ji na konci roku 2013 nahradila právě Xbox One, takže ta by dle toho měla být teprve
někde v polovině své životnosti. Jenomže Xbox 360 nebyla nikdy oprášena pomocí výrazně výkonnější verze, takže nakonec by mohla nová generace Xboxu dorazit i po roce 2022, ale to jsou jen odhady a dohady. Tak či tak, pro vývoj exkluzivních her pro novou generaci Xbox by mělo být dost času.
Zdroj: Extremetech