Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft plánoval reklamy ve své e-mailové aplikaci, nyní to popírá

20.11.2018, Jan Vítek, aktualita
Microsoft plánoval reklamy ve své e-mailové aplikaci, nyní to popírá
Microsoft byl opět jednou nachytán na hruškách, když se snažil propašovat reklamy do výchozí e-mailové aplikace pro Windows 10. Insideři si toho všimli a v Redmondu se to poté snažili zahrát do outu. 
Pokusy o postupné rozšiřování reklam v systému Windows 10 je zcela evidentní, ať tomu Microsoft sám říká zobrazování návrhů či jinak. Aplikace Windows 10 Mail je součást systému, a v nabídce je tak zdarma, přičemž v testovací verzi se objevilo toto: 
 
 
Někdo v Microsoftu měl asi ten pocit, že bychom se rádi ve svém e-mailovém klientu koukali přednostně na reklamy a vyhradil pro ně místo podobně jako Google ukazuje sponzorované odkazy.
 
 
Když tato věc pronikla na veřejnost, Microsoft prohlašoval, že šlo o pouhý test, který se neměl dostat ani k Insiderům. Opravdu?
 
 
Microsoft totiž zveřejnil i výše zobrazený FAQ, který byl určen pro Insidery, kteří si zkoušeli danou aplikaci. Tento FAQ pak byl urychleně stažen, ovšem strýček Google si jej schoval ve své cache, takže jej můžeme opět vytáhnout na světlo světa. 
 
Dozvíme se tak, že Microsoft už provozuje (provozoval) pilotní program v Brazílii, Kanadě, Austrálii a Indii, aby získal ohledně reklam v Mail zpětnou vazbu. Plánoval je zobrazovat v aplikaci pod systémy Home a Pro, ale už ne Enterprise a EDU. Reklamy mohou uživatele dočasně zavřít a pokud bychom se jich snad chtěli zbavit napořád, pak jedině zaplacením předplatného služeb Office 365 Home či Personal. 
  
Čili, my si od Microsoftu koupíme operační systém, jehož nedílná součást nám bude zobrazovat reklamy a těch se můžeme zbavit, když si od Microsoftu koupíme ještě něco dalšího. Jistě, nikdo nás nenutí Mail používat, ale jak dlouho asi tak bude trvat, než se podobné pokusy objeví v jiné podobě? Třeba takové reklamní dlaždice třetích stran objevující se v menu Start, na hlavní liště, na ploše, nebo v Centru akcí? Na některých těchto místech se už zobrazovat mohou, ale my máme možnost je snadno a bezplatně vypnout, což by v případě testované funkce pro Mail nešlo.
 
Pokud Microsoft tedy danou funkci jen testoval a nikdy ji nechtěl dostat ani k Insiderům, proč tedy pro uživatele sepsal daný FAQ, který rozvádí, kde a kdy se s reklamami v Mailu setkáme? Microsoft ostatně testoval již řadu věcí, od nichž dal po prvotní reakci veřejnosti velice rychle ruce pryč a tvářil se, jako by o nic nešlo. V poslední době to bylo varování před instalací jiných prohlížečů a ještě dříve to byla funkce právě pro Mail, která měla odkazy v mailech otevírat pouze v Edge bez ohledu na výchozí prohlížeč. 
 
Prostě a jednoduše se děje přesně to, čeho jsme se obávali poté, co Microsoft ohlásil svou strategii nabízet Windows jako službu. I nadále je to operační systém, který si kupujeme, ale pro blaho Microsoftu by to měla být nejlépe i reklamní platforma a způsob, jak lidem nutit jeho další služby a produkty. A že by nás měly reklamy v Mailu přinutit k předplacení Office 365, to už snad nikdo nemůže myslet vážně.