Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft prodával, mapy Bing koupil Uber, reklamní byznys pak AOL

4.7.2015, Milan Šurkala, aktualita
Microsoft prodával, mapy Bing koupil Uber, reklamní byznys pak AOL
Společnost Microsoft se zbavovala některých divizí, které nepotřebovala a nepřinášely jí užitek. Mapy Bing tak putovaly ke společnosti Uber, naopak reklamní byznys Microsoftu nově převezme společnost AOL.
Microsoft je nově chudší o několik svých divizí, které mu nepřinášely užitek. Předně se zbavil map Bing, které prodal společnosti Uber. Ta získá mapové podklady a až 100 zaměstnanců Microsoftu. Uber zatím používá podklady od Apple, Google i Baidu, má i zájem o mapy Here od Nokie. Nechce totiž být závislý na mapách ostatních a vyvíjí svůj vlastní navigační systém. Microsoft tak už dále nebude mapy vytvářet a naopak v budoucnu bude využívat mapy ostatních.

Microsoft logo

Změnou prošly i reklamní divize. Prodej reklam nově spadá pod společnost AOL, která tuto divizi od Microsoftu koupila a právě ona tak bude nyní umisťovat reklamy na MSN, Outlook.com, Xbox nebo třeba Skype. Kontrakt se společností AOL je na 10 let a výměnou za něj bude pro Microsoft to, že jeho vyhledávač Bing se stane výchozím vyhledávačem na portálech AOL. Podobně se v dubnu 2015 se Bing stal vyhledávačem u Yahoo!

Uber logo

Důvod je ten, že zatímco příjmy z reklam v aplikacích se snižují (tvoří pouze 15 % z reklamních příjmů společnosti Microsoft), příjmy z vyhledávání (v Bingu) naopak rostou. Microsoft se tak zbavil té části reklamního byznysu, která přestávala vydělávat a naopak posílil tu část reklamního byznysu, která je na vzestupu. Očekává, že příští rok by Bing mohl být konečně poprvé v plusu, neboť za poslední rok Bing a MSN prodělaly 10 miliard dolarů.

Zdroj: theguardian.com, theverge.com, mercurynews.com