Microsoft prodával, mapy Bing koupil Uber, reklamní byznys pak AOL
4.7.2015, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Microsoft se zbavovala některých divizí, které nepotřebovala a nepřinášely jí užitek. Mapy Bing tak putovaly ke společnosti Uber, naopak reklamní byznys Microsoftu nově převezme společnost AOL.
Microsoft je nově chudší o několik svých divizí, které mu nepřinášely užitek. Předně se zbavil map Bing, které prodal společnosti Uber. Ta získá mapové podklady a až 100 zaměstnanců Microsoftu. Uber zatím používá podklady od Apple, Google i Baidu, má i zájem o mapy Here od Nokie. Nechce totiž být závislý na mapách ostatních a vyvíjí svůj vlastní navigační systém. Microsoft tak už dále nebude mapy vytvářet a naopak v budoucnu bude využívat mapy ostatních.
Změnou prošly i reklamní divize. Prodej reklam nově spadá pod společnost AOL, která tuto divizi od Microsoftu koupila a právě ona tak bude nyní umisťovat reklamy na MSN, Outlook.com, Xbox nebo třeba Skype. Kontrakt se společností AOL je na 10 let a výměnou za něj bude pro Microsoft to, že jeho vyhledávač Bing se stane výchozím vyhledávačem na portálech AOL. Podobně se v dubnu 2015 se Bing stal vyhledávačem u Yahoo!
Důvod je ten, že zatímco příjmy z reklam v aplikacích se snižují (tvoří pouze 15 % z reklamních příjmů společnosti Microsoft), příjmy z vyhledávání (v Bingu) naopak rostou. Microsoft se tak zbavil té části reklamního byznysu, která přestávala vydělávat a naopak posílil tu část reklamního byznysu, která je na vzestupu. Očekává, že příští rok by Bing mohl být konečně poprvé v plusu, neboť za poslední rok Bing a MSN prodělaly 10 miliard dolarů.
Zdroj: theguardian.com, theverge.com, mercurynews.com