Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft se připravuje na představení DirectX 11

18.7.2008, Jan Vítek, aktualita
Microsoft se připravuje na představení DirectX 11
Příští týden Microsoft na XNA gamefest konferenci ve washingtonském Seattlu hodlá předtavit novou verzi API DirectX. Do diskuze se také zapojí zástupci společností AMD a NVIDIA. Microsoft bude celkem pořádat čtyři sezení, na nichž s budou...
Příští týden Microsoft na XNA gamefest konferenci ve washingtonském Seattlu hodlá předtavit novou verzi API DirectX. Do diskuze se také zapojí zástupci společností AMD a NVIDIA. Microsoft bude celkem pořádat čtyři sezení, na nichž s budou probírat Direct3D 11 grafické pipeline, detaily okolo teselace, nové typy shaderů nazvané Compute Shader a také nový vysokoúrovňový shader jazyk 5.0.



Direct3D 11 budou vylepšením Direct3D 10 s novými třídami algoritmů. Compute Shadery umožní datovou komunikaci mezi thready a nabídnou bohatou sadu nástrojů pro streamované I/O operace a I/O operace s libovolným přístupem. Tyto záležitosti mají usnadnit a urychlit postprocessing a nabídnout nové techniky, které využije hardware kompatibilní s Direct3D 11.

Zatím jsme se nedozvěděli, zda Microsoft plánuje zahrnout také podporu pro fyzické výpočty, i když leccos již naznačila firma AMD minulý rok. AMD a NVIDIA také budou pořádat sezení, kde se probere teselace, což naznačuje, že půjde o významnou techniku u nových produktových řad. Důležité také je vědět, že DirectX 11 bude určeno pro OS Windows Vista a Windows 7. Zatím ale není jasné, kdy bude nové API vypuštěno do světa a kdy přijde kompatibilní hardware.

Zdroj: X-bit labs