Microsoft ukončil výrobu Kinectu
26.10.2017, Milan Šurkala, aktualita
Kinect byl zajímavým ovladačem pro herní konzole Xbox 360 a Xbox One. S jeho pomocí se těla samotných hráčů stala ovladačem. Za vše mohla hloubková kamera, kterou Kinect obsahoval. Nyní však jeho produkce skončila.
V roce 2010 se k herní konzoli Xbox 360 začal dodávat i zajímavý herní ovladač Kinect. Šlo v podstatě o trojitou VGA kameru (640x480 pixelů). Vedle klasické RGB kamerky zde byla ještě jedna dvojitá schopná infračerveného a hloubkového záznamu. Právě hloubkový záznam, kde "jas" snímku říkal, jak daleko je objekt od Kinectu, měl způsobit revoluci v ovládání her.
Vývojáři sice přinesli několik titulů, které tuto technologii používaly, ale přesto se Kinect v herní sféře nerozšířil až tak výrazně jak si Microsoft přál. Prvním důvodem mohla být vyšší cena, druhým pak neochota vyvíjet aplikace speciálně pro Kinect a jeho odlišný způsob ovládání. Celkově však bylo prodáno 35 milionů Kinectů, což rozhodně není malé číslo. Výroba ale byla právě ukončena a toto číslo už dále neporoste.
Nakonec se toto herní zařízení paradoxně dočkalo největšího ocenění v úplně jiné scéně, a to té vědecké. Kinect byl první levnou hloubkovou kamerou dostupnou každému a jen u nás na univerzitě máme pro bádání tolik Kinectů, že to v laboratoři vypadá jak ve velkém herním doupěti. Nicméně i vědci už mají náhradu za Kinect, čímž jsou různé generace kamery Intel RealSense. Technologie Kinectu nyní přežívá v Microsoft HoloLens.
Zdroj: geek.com, arstechnica.com