Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft útočí na Chrome a zobrazuje ve W10 reklamy na Edge

7.11.2016, Jan Vítek, aktualita
Microsoft útočí na Chrome a zobrazuje ve W10 reklamy na Edge
Microsoft se naučil začít brát svůj systém Windows 10 i jako jednu velkou reklamní platformu pro propagaci vlastních produktů. Nyní se některým lidem začaly v centru akcí zobrazovat reklamy na Edge, které útočí na konkurenční Chrome.
Centrum akcí by mělo fungovat jako komunikační kanál, skrz nějž nás systém informuje třeba o proběhlých změnách, nainstalovaných aktualizacích, stažených datech, problémech, atp. Microsoft ho vidí ale i jako reklamní kanál, s jehož pomocí chce propagovat vlastní produkty, jako je třeba internetový prohlížeč Edge. Ten se nesetkal s moc vřelým přijetím a aktuálně má mezi desktopovými browsery asi jen 5% zastoupení, což je daleko méně, než má klasický Explorer. Prohlížečům dominuje Chrome s více než 40% zastoupením, a tak není divu, že právě na něj se Microsoft zaměřil.





Microsoft Edge přišel s nástupem Windows 10 jako náhrada za Internet Explorer, ale uživatelé přes počáteční zvědavost nepřestali využívat jiné, pro Microsoft alternativní prohlížeče v čele s Chrome. Microsoft asi věří, že to pomohou zvrátit nové "tipy" udávající, že "Chrome nám rychleji vybije baterii" a že bychom měli přejít na Edge, který zajistí delší výdrž mobilního počítače.

Tato reklama také uživatelům sděluje, že se mohou přihlásit do programu Microsoft Rewards a získávat používáním prohlížeče Edge body. Nezobrazuje se prý těm, kteří Edge a Microsoft Rewards aktivně využívají a na druhou stranu prý ani těm, kteří v hlavním panelu ani nemají zástupce prohlížeče Edge.

Zajímavé na tom všem je, že Microsoft toto sdělení ani nebere jako reklamu. Je to součást "tipů a triků", které si můžeme vypnout, a to v Nastavení > Systém > Oznámení a akce, kde lze vypnout ony "tipy, triky a návrhy při používání Windows". Nastavení reklam je přitom někde jinde. Microsoft tak sám využívá centrum akcí způsobem, který Google v oznamovací oblasti zakázal. Vývojářům totiž neumožnil do ní vkládat nic, co mohlo jen připomínat reklamy. Nicméně Microsoft ještě zdaleka nepřekonal vlastní laťku danou otravnou aplikací GWX, která se i podvodným způsobem snažila uživatelům vnutit nové Windows 10.

Zdroj: Extremetech