Microsoft vyřešil dva zásadní herní problémy UWP
11.5.2016, Jan Vítek, aktualita
Universal Windows Platform (UWP) se v poslední době stala terčem kritiky vývojářů i hráčů. Microsoft ji začal více prosazovat jako vhodnou platformu pro šíření her pro Windows 10 a jak se ukázalo, tak moc vhodná v aktuální podobě není.
Problémy se objevily třeba s hrou Quantum Break a ostatně všech her se týkalo to, že nebylo možné využít technologie FreeSync či G-Sync, zapojení více karet v SLI a CrossFire také nefugovalo a pak tu byly a stále jsou další problémy, třeba nefunkční opravdový režim plné obrazovky, který by hře poskytl výhradní přístup k hardwaru nebo nemožnost zasahovat do souborů her kvůli modifikacím. Microsoft slíbil, že na tom začne pracovat, aby byla UWP přátelštější platforma pro uživatele i vývojáře a nyní na svém blogu přinesl příspěvek hlásající, že "Windows 10 je jednoznačně ten pravý systém pro hráče".
Microsoft uvedl, že změny byly provedeny na základě zpětné vazby z Windows Store, herně zaměřených webových stránek a různých příspěvků na fórech. Co tedy na platformě zatím UWP stihl změnit?
V podstatě jde o tu samou věc, neboť pokud má UWP podporovat FreeSync a G-Sync, musí tu být možnost odemknout fixní framerate. Update začal být rozšiřován již včera, ale pokud jej stále nemáte k dispozici, můžete si jej stáhnout manuálně zde. Microsoft také pojal tuto příležitost k tomu, aby nám připomněl, které hry už podporují na Windows 10 API DirectX 12: Gears of War: Ultimate Edition, Rise of the Tomb Raider, Quantum Break a Forza Motorsport 6: Apex (Beta).
Je třeba ale také zmínit, že tato změna sama o sobě nezajistí, že hry pod UWP hned začnou změnu FPS podporovat. Musí se o to postarat formou aktualizace jejich vývojáři, přičemž nejdříve by měly být upraveny hry Gears of War: UE a Forza Motorsport 6: Apex
Zdroj: Hexus.net
Microsoft uvedl, že změny byly provedeny na základě zpětné vazby z Windows Store, herně zaměřených webových stránek a různých příspěvků na fórech. Co tedy na platformě zatím UWP stihl změnit?
- Podpora AMD FreeSync a NVIDIA G-Sync ve hrách a aplikacích Universal Windows Platform
- Podpora odemčení fixního počtu snímků za sekundu v hrách a aplikacích UWP
V podstatě jde o tu samou věc, neboť pokud má UWP podporovat FreeSync a G-Sync, musí tu být možnost odemknout fixní framerate. Update začal být rozšiřován již včera, ale pokud jej stále nemáte k dispozici, můžete si jej stáhnout manuálně zde. Microsoft také pojal tuto příležitost k tomu, aby nám připomněl, které hry už podporují na Windows 10 API DirectX 12: Gears of War: Ultimate Edition, Rise of the Tomb Raider, Quantum Break a Forza Motorsport 6: Apex (Beta).
Je třeba ale také zmínit, že tato změna sama o sobě nezajistí, že hry pod UWP hned začnou změnu FPS podporovat. Musí se o to postarat formou aktualizace jejich vývojáři, přičemž nejdříve by měly být upraveny hry Gears of War: UE a Forza Motorsport 6: Apex
Zdroj: Hexus.net