Microsoft Win10 VR: headsety konečně za 299 dolarů
27.10.2016, Jan Vítek, aktualita
Když si Oculus připravoval svůj první komerčně dostupný headset, sliboval cenu 300 či přinejhorším 350 dolarů, ale jak se ukázalo, nakonec za něj dáme dvojnásobek. Nyní přichází Microsoft s podobným slibem.
Jeden z důvodů, proč virtuální realita s nástupem moderních headsetů neodstartovala tak, jak výrobci doufali, jsou ceny těchto headsetů. K dispozici dnes máme především Oculus Rift, který je v základní holé verzi bez ovladačů v prodeji za 599 dolarů, přičemž HTC Vive stojí ještě o 200 dolarů více, ale do toho patří právě i ony ovladače, přičemž tento headset také poskytuje větší svobodu pohybu. Ceny ale prostě neodpovídají očekáváním, zvláště když to spojíme s potřebou silného počítače a aktuálního nedostatku softwarové podpory ze strany her.
Na druhé straně spektra stojí různé headsety pro mobilní telefony, které lze sehnat doslova za pár korun, když se spokojíme s papírovou verzí, ale také podstatně větší obnos, což stojí ty opravdu použitelné. Microsoft se nyní snaží vmáčknout před nabídku firem HTC a Oculus, a to se svými VR headsety pro Windows 10. Ty můžeme očekávat v příštím roce s cenami od 299 USD. Pak tu máme ještě PSVR, ale to je zařízení pevně spojené s konzolemi PlayStation, takže jde o samostatný svět. Provedení zobrazených headsetů ale připomíná právě PSVR.
Microsoft se tak pustí i do virtuální reality, zatímco tu rozšířenou už má dobře pokrytou pomocí Hololens, který patří mezi to nejlepší, co je dnes k dispozici a co se chystá. Microsoft se za tímto účelem spojil s firmami Asus, Acer, Dell, HP, Lenovo a dalšími, s jejichž pomocí chce vytvořit celou třídu nových headsetů za rozumnou cenu.
Otázka ale je, co nám takové headsety nabídnou. Mluví se o technice "inside out", což znamená, že veškeré senzory budou na nich samotných, a to i ty, které mají na starosti orientaci v prostoru. To má zjednodušit úvodní nastavení a snížit výrobní ceny, stejně prý jako požadavky na systém, ale to se ještě uvidí. Nicméně headsety iniciované Microsoftem mají být zaměřeny spíše na "kreativní využití" než na hraní, díky čemuž mají oslovit větší skupinu potenciálních zákazníků.
Je tu celá řada otázek ohledně kompatibility a využitelnosti, takže si nezbývá než počkat na to, až budou představeny konkrétní produkty. Microsoft by na hráče rozhodně neměl zapomínat, ale tady je pak třeba zajistit, aby jeho Windows 10 VR podporovali i herní vývojáři.
Zdroj: KitGuru
Na druhé straně spektra stojí různé headsety pro mobilní telefony, které lze sehnat doslova za pár korun, když se spokojíme s papírovou verzí, ale také podstatně větší obnos, což stojí ty opravdu použitelné. Microsoft se nyní snaží vmáčknout před nabídku firem HTC a Oculus, a to se svými VR headsety pro Windows 10. Ty můžeme očekávat v příštím roce s cenami od 299 USD. Pak tu máme ještě PSVR, ale to je zařízení pevně spojené s konzolemi PlayStation, takže jde o samostatný svět. Provedení zobrazených headsetů ale připomíná právě PSVR.
Microsoft se tak pustí i do virtuální reality, zatímco tu rozšířenou už má dobře pokrytou pomocí Hololens, který patří mezi to nejlepší, co je dnes k dispozici a co se chystá. Microsoft se za tímto účelem spojil s firmami Asus, Acer, Dell, HP, Lenovo a dalšími, s jejichž pomocí chce vytvořit celou třídu nových headsetů za rozumnou cenu.
Otázka ale je, co nám takové headsety nabídnou. Mluví se o technice "inside out", což znamená, že veškeré senzory budou na nich samotných, a to i ty, které mají na starosti orientaci v prostoru. To má zjednodušit úvodní nastavení a snížit výrobní ceny, stejně prý jako požadavky na systém, ale to se ještě uvidí. Nicméně headsety iniciované Microsoftem mají být zaměřeny spíše na "kreativní využití" než na hraní, díky čemuž mají oslovit větší skupinu potenciálních zákazníků.
Je tu celá řada otázek ohledně kompatibility a využitelnosti, takže si nezbývá než počkat na to, až budou představeny konkrétní produkty. Microsoft by na hráče rozhodně neměl zapomínat, ale tady je pak třeba zajistit, aby jeho Windows 10 VR podporovali i herní vývojáři.
Zdroj: KitGuru