iPhone vypadá jako cihla, protože plochý displej je o 40 až 60 dolarů na kus levnější, jinak by ty miliardy Apple nemohl vydělat. Prodává laciné komponenty za prémiové peníze a tahá vás za nos "ochranou displeje". Vsaďte se, že v budoucnu zahnuté okraje bude mít taky a prodá to ovečkám jako úžasnou novinku (podobně jako začal dávat velké displeje).
Apple bere displeje od LG a Samsungu. To že má Apple displeje s refresh rate od 1 Hz dřív než ostatní tak znamená, že Apple zaplatil dodavateli bonus za výhradní dodávání této technologie. Obvykle je to 1 až 2 roky (podobně to bylo kdysi například s Retina displeji). Apple si buď spočítal, že je lepší zaplatit tuto přirážku než dávat k novým displejů s větší svítivostí větší baterii, případně prostě potřeboval pro své PR něco, co jiní nemají a 1 Hz refresh rate bylo to nejlevnější řešení. Apple vždycky upřednostní zisk :-)
Apple bere displeje od LG a Samsungu. To že má Apple displeje s refresh rate od 1 Hz dřív než ostatní tak znamená, že Apple zaplatil dodavateli bonus za výhradní dodávání této technologie. Obvykle je to 1 až 2 roky (podobně to bylo kdysi například s Retina displeji). Apple si buď spočítal, že je lepší zaplatit tuto přirážku než dávat k novým displejů s větší svítivostí větší baterii, případně prostě potřeboval pro své PR něco, co jiní nemají a 1 Hz refresh rate bylo to nejlevnější řešení. Apple vždycky upřednostní zisk :-)
Odpovědět0 0
Jde právě o to, že technologie existuje, ale Apple vám ji nedá, protože ji pozdrží pro příští model, přestože pro to není důvod. Kromě syslení "vylepšení" na další rok je zde samozřejmě podstatný moment - a to cena. Když nepoužijete USB 3.0, nemusíte zaplatit za každý telefon 50 centů za licenci, což vede při velkých počtech vyráběných kusů k velkým úsporám.
U displeje je to ještě markantnější - zahnuté displeje (či watefall na kraji), které umožní udělat design tak, že telefon nevypadá jako hranatá cihla, znamená na jednom kusu "úsporu" 20 až 60 dolarů. Proto Apple pořád používá ploché displeje - ne pro své zákazníky, ale pro vlastní výdělek. Sice si zaplatíte nejvyšší cenu na světě, ale rozhodně nedostanete adekvátní plnění, pouze "dojem".
U displeje je to ještě markantnější - zahnuté displeje (či watefall na kraji), které umožní udělat design tak, že telefon nevypadá jako hranatá cihla, znamená na jednom kusu "úsporu" 20 až 60 dolarů. Proto Apple pořád používá ploché displeje - ne pro své zákazníky, ale pro vlastní výdělek. Sice si zaplatíte nejvyšší cenu na světě, ale rozhodně nedostanete adekvátní plnění, pouze "dojem".
Odpovědět0 0
Ano, dojmy a fakta jsou naprosto odlišné věci. Máte nárok na dojem (či názor), ale nemáte nárok na neodpovídající fakta. Teda vlastně - můžete se klidně nechat ohlupovat reklamou a PR prohlášeními, je to vaše volba.
Odpovědět0 0
Článek je o tom, že Apple údajně nesegmetuje (resp. nepoužívá branding, do všeho dává "to nejlepší"). Není to pravda - jen Pro verze má nejlepší parametry, které figurují v reklamě. Jen Pro řada se testuje na kvalitu fotografií a videa, nižší řadu Apple šidí. A nedává do svých telefonů to nejlepší - naopak to dávkuje (nejdřív Pro verze, pak někdy později možná i ostatní). A v mnoha ohledech má proti konkurenci levnější a podřadnější komponenty (vyjmenoval jsem část z nich jinde).
Odpovědět0 2
Rozporoval jsem, že Apple poskytuje nejlepší technologie a nedávkuje je, kdy vlastně sám potvrzujete že to není pravda. Konkurence má rychlejší bezdrátové nabíjení, používá autofokus na přední kameře (Apple jen u nejvyššího modelu), žádný model nemá displej s ppi přes 500, všechny modely mají USB pouze 2.0, kamera neumí 8k video atd. Je toho prostě celá řada, co vám Apple nedá, co nadávkuje do dalších verzí.
Ok, Bluetooth je 5.3 (pro všechny modely). RAM je u vysokých rychlostí potřeba na potlačení vlivu latence (viz TCP window), kdy je vyžadována paměť až 1 GB na spojení - pokud tu RAM nemáte, máte gigabitový modem, ale nevyužijete ho.
Nemá smysl se dokola rozepisovat, když nerozumíte technickým detailům a věříte Apple, že "poskytuje to nejlepší". Ne, neposkytuje. Ano, masíruje zákazníky pomocí PR a prodává jim podřadný šunt za nadprémiové ceny. A byl to Apple, který začal dávat top jen do nejvyššího modelu a každoročně "nižší" modely šidí kde se dá.
Ok, Bluetooth je 5.3 (pro všechny modely). RAM je u vysokých rychlostí potřeba na potlačení vlivu latence (viz TCP window), kdy je vyžadována paměť až 1 GB na spojení - pokud tu RAM nemáte, máte gigabitový modem, ale nevyužijete ho.
Nemá smysl se dokola rozepisovat, když nerozumíte technickým detailům a věříte Apple, že "poskytuje to nejlepší". Ne, neposkytuje. Ano, masíruje zákazníky pomocí PR a prodává jim podřadný šunt za nadprémiové ceny. A byl to Apple, který začal dávat top jen do nejvyššího modelu a každoročně "nižší" modely šidí kde se dá.
Odpovědět1 2
Zahnutý displej umožňuje, aby telefon nevypadal jako cihla z minulého století. Takže ano, je to moderní technologie. Nabíjení má i poslední iPhone pouze 20 W, což je velmi málo. Bezdrátové nabíjení pouze 7,5 W, což je také velmi málo. Přední kamera má autofokus jen na nejvyšším modelu, Bluetooth je pouze 5.0 (tj. bez LE rozšíření), Wi-Fi má omezenou rychlost (málo vnitřních antén), úložiště je proti konkurenci malé a za větší se tučně připlácí (pokud vůbec je k dispozici), to samé s RAM (dostatek RAM je potřeba pro vysokorychlostní přenosy, bez ní sice máte teoreticky vysokou konektivitu, ale reálně ty rychlosti nedosáhnete). A můžu pokračovat.
Od doby zavedení Retina displeje prostě Apple NEní na špici a prodává zastaralé a osekané komponenty za prémiové ceny. Dá se gratulovat jeho marketingu, že to prodává svým zákazníkům jako zázraky techniky a oni mu to věří.
Od doby zavedení Retina displeje prostě Apple NEní na špici a prodává zastaralé a osekané komponenty za prémiové ceny. Dá se gratulovat jeho marketingu, že to prodává svým zákazníkům jako zázraky techniky a oni mu to věří.
Odpovědět2 1
Apple kecá, protože jednak to platí jen pro nejvyšší model (v nižších jsou záměrně horší komponenty) a některé věci vůbec nemají, například zahnutý displej, periskopické objektivy (tj. velké přiblížení), rychlé nabíjení (včetně bezdrátového), vůbec nemá ohebné displeje, odmítá RSC, neumožňuje jiné jádra prohlížečů + Safari je beznadějně zastaralý a můžeme pokračovat...
Odpovědět0 4
podle nadpisu jsem očekával analýzu, tj. především kritiku. Místo toho je to jen článek fandy (či akcionáře) firmy Microsoft, který doufá, že se vše v dobré obrátí... Takže je to článek k ničemu. Podobné PR vychvalování si mohu přečíst přímo u Microsoftu a nemusím lézt sem.
Odpovědět1 0