MindMaze: VR headset umožní ovládání myšlenkami
5.3.2015, Jan Vítek, aktualita
Technologie virtuální reality učinily v poslední době velký krok kupředu. Máme tu herní headsety, nové technologie týkající se rozšířené reality a nyní i VR headset, který umožní ovládat hry a jiné aplikace pomocí myšlenek.
VR headset je k takovému účelu přímo stvořený, však na takové zařízení není problém přimontovat elektrody, které budou sledovat aktivitu mozku a tu může počítač vyhodnocovat. Co se týče firmy MindMaze a jejího VR headsetu, pak původně nejde o žádné herní zařízení, neboť tato firma působí v oblasti zdravotnictví a svou platformu testovala nejdříve na pacientech s jistými neurologickými potížemi. Pak si ale řekla, že by se MindMaze VR mohl uchytit i v herním průmyslu a je celkem zřejmé, jakým způsobem. Pokud bude dobře pracovat, mohli bychom svými myšlenkami ovládat třeba pohyb postavy, což by bylo při hraní daleko přirozenější a možná i lepší než využití gamepadu či jiného ovladače.
Samotný headset zatím vůbec nevypadá, že by byl ve finální fázi svého vývoje. K hlavní jednotce starající se o zrakový vjem má připevněnou "čepici" vytvořenou z pruhů, v nichž jsou potřebné elektrody či jiné senzory. Ty se ale mají v příští verzi nacházet již v hlavní jednotce, odkud budou monitorovat mozkové impulzy.
Zařízení ale není schopné zobrazovat pouze virtuální realitu, ale také rozšířenou realitu, která zasazuje počítačem generovanou grafiku do reálného prostředí. Součástí toho bude možnost sledovat pohyb prstů, jimiž můžeme onu rozšířenou realitu ovládat. Vypadá to tedy na velmi zajímavé zařízení, jehož možností ostatní známé VR headsety zdaleka nedosahují.
Redaktor Tom's Hardware již měl možnost si headset vyzkoušet, a to včetně rozšířené reality. Zařízení bylo schopné detekovat pozici prstů a na jejich konce umístit virtuální plamínky. Ve virtuální realitě se zase objevil svět podobný filmu Tron, přičemž redaktor zaznamenal menší zpoždění, které ale nebylo velké. Ovšem tu nejzajímavější vlastnost headsetu si zkusit nemohl, protože na zkoušeném prototypu nebyly ještě nainstalovány senzory pro sledování mozkových impulzů. Nicméně mohl si vyzkoušet senzory odděleně v jednoduché hře, ale předtím se musel zklidnit, chvíli relaxovat a pak ovládat hru, což se mu povedlo s pomocí svraštění obočí. Senzory potřebovaly jen přímý kontakt s kůží a nebylo zapotřebí je připevnit přes gel či něco podobného.
Displej tohoto zařízení má prozatím rozlišení jen 720p a úhel pohledu je 60 °, ovšem MindMaze jej plánuje vyměnit za rozlišení 1080p s úhlem pohledu 120 °, v čemž asi nebude problém. Firma také chce za několik měsíců vypustit do světa potřebné SDK a prototyp a oznámila, že na financování projektu získala 8,5 milionů dolarů.
Zdroj: Tom's Hardware
Samotný headset zatím vůbec nevypadá, že by byl ve finální fázi svého vývoje. K hlavní jednotce starající se o zrakový vjem má připevněnou "čepici" vytvořenou z pruhů, v nichž jsou potřebné elektrody či jiné senzory. Ty se ale mají v příští verzi nacházet již v hlavní jednotce, odkud budou monitorovat mozkové impulzy.
Zařízení ale není schopné zobrazovat pouze virtuální realitu, ale také rozšířenou realitu, která zasazuje počítačem generovanou grafiku do reálného prostředí. Součástí toho bude možnost sledovat pohyb prstů, jimiž můžeme onu rozšířenou realitu ovládat. Vypadá to tedy na velmi zajímavé zařízení, jehož možností ostatní známé VR headsety zdaleka nedosahují.
Redaktor Tom's Hardware již měl možnost si headset vyzkoušet, a to včetně rozšířené reality. Zařízení bylo schopné detekovat pozici prstů a na jejich konce umístit virtuální plamínky. Ve virtuální realitě se zase objevil svět podobný filmu Tron, přičemž redaktor zaznamenal menší zpoždění, které ale nebylo velké. Ovšem tu nejzajímavější vlastnost headsetu si zkusit nemohl, protože na zkoušeném prototypu nebyly ještě nainstalovány senzory pro sledování mozkových impulzů. Nicméně mohl si vyzkoušet senzory odděleně v jednoduché hře, ale předtím se musel zklidnit, chvíli relaxovat a pak ovládat hru, což se mu povedlo s pomocí svraštění obočí. Senzory potřebovaly jen přímý kontakt s kůží a nebylo zapotřebí je připevnit přes gel či něco podobného.
Displej tohoto zařízení má prozatím rozlišení jen 720p a úhel pohledu je 60 °, ovšem MindMaze jej plánuje vyměnit za rozlišení 1080p s úhlem pohledu 120 °, v čemž asi nebude problém. Firma také chce za několik měsíců vypustit do světa potřebné SDK a prototyp a oznámila, že na financování projektu získala 8,5 milionů dolarů.
Zdroj: Tom's Hardware