Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Mintaka

Registrace: 1.10.2015
Komentářů: 3, score 1.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 1.10.2015 s hodnocením +1:
Za článek děkuji, mám však výhrady k samotnému principu popisované funkce.

Pokud se program chová tak jak je popisováno v modelovém případě, tedy že si načte celou texturu pro celou zeměkouli i když se hráč pohybuje jen na zlomku povrchu, pak to považuji za hrubou chybu návrhu a implementace dané aplikace­/hry.

Taková věc by měla být rešena a optimalizována v kódu programu­/hry a ne na úrovni OS.
Nemusí jít nutně o to, aby si každá hra vytvářela svůj vlastní management načítání textur, tohle přeci může řešit samostatná knihovna jako součást herního engine.

Přenesení této funkčnosti někam do OS může mít celou řadu nežádoucích efektů. Např:
- i ti, kteří správnému managementu věnovali ve své aplikaci pozornost to začnou odkládat na vedlejší kolej
- znesnadnění laděním programu
- zhoršení přenositelnosti na jiné OS
- nekompatibilty v rámci různých variant Win10
...

Že Wn10 takovou funkci vůbec řeší, může být důsledkem toho:
- že současní vývojáři her jsou opravdu negramoti a takové věci neřeší
- že se MS snaží vylepšit funkčnost Win10, něčím co bude vypadat zajímavě a tady našel vhodnou skulinu
- že se jedná o VendorLock a zanesení záměrné nekompatibilty

Zajímalo by mě, jaký názor na tuto funkčnost mají znalí a zkušení herní vývojáři.