Mobilní předplatná vzrostla o 41 %, stále vede Apple App Store
28.2.2022, Milan Šurkala, aktualita
Analytická společnost Sensor Tower se podívala na předplatná na mobilních platformách Apple App Store a Google Play. Přestože má Apple znatelně menší podíl na trhu než Android, uživatelé na předplatných platí více.
Telefony Apple iPhone patří k těm dražším a není divu, že i jejich uživatelé pak nemají takový problém předplácet si nejrůznější služby. Ukazuje to i průzkum společnosti Sensor Tower. Ten se podíval na 100 nejúspěšnějších neherních aplikací nabízených přes předplatné na obou platformách a podle něj došlo ke 41% nárůstu ze 13 na 18,3 mld. USD za rok 2021 proti roku 2020. Společnost upozorňuje, že z roku 2019 na 2020 šlo o 34% nárůst, tempo se tedy stupňuje.
Zajímavostí ale je především to, že ačkoli Apple si celosvětově drží zhruba pětinový až čtvrtinový podíl s aktivními telefony, ve velikosti trhu s předplatnými poráží Android na plné čáře a ukazuje se, že pro vývojáře je vývoj na iOS paradoxně mnohem zajímavější (navzdory všem steskům ohledně provizí). I když Android vzrostl o výrazných 78 %, se svými 4,8 miliardy USD tvoří jen 26 % trhu. Apple si bere 13,5 mld. USD, tedy v podstatě tři čtvrtiny. Na druhou stranu, v případě iOSu šlo o mnohem menší 31% nárůst.
Dalším zajímavým údajem je to, že předplatná ani zdaleka nejsou stěžejním příjmem. Tím jsou nákupy v aplikacích. Předplatná totiž tvořila jen 14 % z celkových 131,6 mld. USD, které těchto 100 aplikací vydělalo. Přesto je vidět vzrůstající trend, v roce 2020 totiž předplatná tvořila jen 11,7 %.
Celosvětově neúspěšnější aplikací je YouTube, který přinesl 1,2 mld. USD. Na druhém místě je Tinder, třetí pak Piccoma. Čtvrté místo bere předplatné Google One, které je jedničkou na Androidu. Páté místo přísluší streamovací službě Disney+, která je pátá na App Store, ale třetí na Google Play.
Zdroj: sensortower.com