Mozilla ve Firefoxu zkoušela umístění "reklam" do Útržků
2.1.2019, Milan Šurkala, aktualita
Podíl prohlížeče Mozilla Firefox postupně klesá, společnost se nicméně stále snaží tento trend zvrátit. Pochopitelně se snaží i vydělávat a nacházet jiné zdroje příjmů než jen od Googlu. Nyní tak zkoušela nové pozice "reklam" v Útržcích.
Mozilla Firefox je prohlížečem, který byl kdysi velmi populární, nicméně poslední dobou nemá zrovna na růžích ustláno. Jeho podíl spíše klesá a nevypadá to, že by měl nějak závratně růst. Dalším problémem je i to, že primárním zdrojem příjmů je placení Googlem za to, že jeho vyhledávač je zde výchozím. Mozilla se tak snaží najít i jiné zdroje příjmů a z poslední doby to byly např. odkazy na placenou VPN, přičemž z prodeje pak dostává malou provizi. V posledním týdnů se nicméně začaly objevovat i "reklamy" v Útržcích (Snippets), nicméně zde nešlo o výdělky pro samotnou Mozillu. Tato pozice je ukazována na nové záložce a zpravidla zobrazuje nějaké tipy pro Firefox. Nyní zde byla upoutávka na Booking.com.
Sama Mozilla tvrdí, že nešlo o reklamu v pravém slova smyslu, neboť za ní nedostávala peníze a šlo jen o pětidenní experiment na konci roku jako poděkování uživatelům za používání Firefoxu. "Reklama" se nicméně ukazovala jen některým uživatelům v USA, přičemž nabízela slevový kód v hodnotě $20 do Amazonu při nákupu ubytování na serveru Booking.com. Mozilla už takto měla nedávno nabízet i bezplatné lístky na koncert skupiny Phosphorescent.
Otázkou je, zda se tato pozice i nadále bude využívat jen pro informace o prohlížeči a dárky, nebo se zde budou v budoucnu zobrazovat i klasické reklamy pro uživatele nejen v USA, ale i po celém světě. Ať tak či onak, zobrazování "útržků" lze snadno vypnout v nastavení Firefoxu (Možnosti > Domovská stránka > Útržky).
Zdroj: venturebeat.com, neowin.net