Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od MrQuick
Souhlasím, že nabídka AMD v herních grafikách je tragicky nepřehledná. Přestal jsem se v ní orientovat a už se ani nesnažím to pochopit. nVidii se tohle daří mnohem lépe. Tam vím, že 2070ce je nový ekvivalent 3060ka a takhle to jde pořád dál.
Odpovědět1  9
Já nepopírám, že elektromobilu v zimě klesá dojezd, ale o tom řeč nebyla. Jen vysvětluji, že topení má na to zanedbatelný vliv. Že tepelné čerpadlo není standardní výbava je v pořádku. Proč by za něj měl platit ten kdo ho nechce, nebo dokonce nepotřebuje. Už i v naší zeměpisné šířce se doporučuje jeho pořízení zvážit. A když už jsme zpátky u toho topení, jak dlouho trvá vymrzlému spalováku, než začne topit, 20 minut? To už jsem dojel tam kam potřebuji a vystupuji z auta se sotva ohřátým motorem zpět do zimy. Elektromobil začíná topit hned. Navíc si ho mohu nechat vyhřát předem, což je standardní funkce. Zatímco u spalováku je to možné jen výjimečně a nákladově to stojí cca 2x víc než to tepelné čerpadlo evčka.
Odpovědět0  0
No jak říkám, já jsem to kouzlo rychlé databáze zatím neobjevil. Tady i mě zůstává rozum stát, jestli to za ty náklady vůbec stojí. Doufejme že ano, když je tu elektřinu někdo ochoten platit.
Odpovědět0  0
Ano elektromobilu se v zimě snižuje dojez, díky chladnějšímu vzduchu a tím vyššímu aerodynamickému odporu, ale to je jiná kapitola. Topení tepelným čerpadlem má na dojezd zanedbatelný vliv do 3 % maximálně.
Odpovědět0  0
"Asi byste své obavy měl směřovat někam jinam než na EV.­"
Tato věta je naprosto přesná. Jsou mnohem větší žrouti energie než elektromobilita. Momentálně zaznamenává největší nárůst spotřeby AI. Jejíž kouzlo jsem zatím neobjevil.
Odpovědět0  0
Odpadní teplo spalovacího motoru, použité v zimě k topení, je jenom z nouze ctnost, a jeho nízkou účinnost tím nelze omluvit. Elektromobily používají k topení tepelná čerpadla, která jsou účinná a eneregticky efektivní. Ano je pravda, že baterii je třeba v zimě temperovat, a v létě někdy i chladit. To má na starosti BMS a dělá to automaticky. Nicméně baterie se temperuje i chladí svou vlastní energií a opět je v tom velmi efektivní. Jestli opravdu věříš, že energetická účinnost spalováku a elektromobilu je vyrovnaná, lžeš si do kapsy. A že vyrábět elektřinu v zimě je těžší a dražší než v létě ­- to nemyslíš vážně, že ne.
Odpovědět0  1
Elektromotor má účinnost přes 90% a nejmodernější spalováky 40%. Ovšem běžný, 15 let starý spalovák pohybující se po českých silnicích má účinnost někde mezi 25­-35%, což beru jako průměr 30%. Co přesně Ti na té argumentaci vadí? Že mají spalováky mizernou účinnost, no tak to je bohužel objektivní fakt. A těch 70% vyzářeného odpadního tepla, přes chadič, bez kterého by se každý spalovák do 5 minut uvařil, je realita.
Odpovědět0  1
Ke stejným či podobným ztrátám dochází i při spotřebě elektřiny, která se používá pro výrobu fosilních paliv, tak proč bych je měl započítávat?! Někdo prostě nerad slyší, že elektromotor je ve všem lepší než spalovací motor a navíc ani neprodukuje žádné lokální emise. Neprodukuje je jako nový, neprodukuje je jako 4 roky starý, ani jako 10 let starý a nikdy nebude. Na rozdíl od moderních spalováků, které už při první technické, po 4 letech provozu, nejsou schopné splnit svoje emisní limity. Případně po 100tis km kleknou, nebo musí na generálku. Koupit auto s takovým motorem je fakt výhra. Ale nekupte to, když je to tak ­"levné­".
Odpovědět1  0
Když spalovák skutečně blafne, tak ho malým hasičákem rozhodně neuhasíš, na to zapomeň.
Odpovědět0  0
Baterie s energetickou hustotou kolem 500W na kilogram hmotnosti by zbouraly jeden z nejčastějších argumentů odpůrců elektroaut, že totiž ­"nikam­" nedojedou. Takové baterie by při zachování hmotnosti zdvojnásobily dojezd evček, čímž by se spalovákům v tomto parametru vyrovnaly a zrušily tak jejich jedinou objektivní výhodu, delší dojezd. Toto by pochopitelně platilo pouze tehdy, pokud by se vyráběly za stejnou cenu, jako dnešní baterie s poloviční energetickou hustotou. Dražší baterie s novou technologií by však oddálily dosažení cenové parity se spalováky. A to je zřejmě kámen úrazu. Trh by pravděpodobně o takové řešení nyní nestál. A nikdo nebude investovat miliardy eur do stavby výrobního závodu o jehož produkty na trhu nebude zájem. Ono k tomu časem pravděpodobně stejně dojde, ale zatím se postupuje cestou rozšiřování sítě dobíjecích bodů, což je ­- takyřešení.
Odpovědět0  0
Až všichni přejdeme na EV, bude blackout. Typický argument odpůrců elektromobility. Krátká odpověď zní, ne nebude. A to třeba už jenom proto, že útlumem výroby fosilních paliv nám zbyde elektřina, kterou nyní ta výroba spotřebuje. Pro výrobu 1l benzínu je to 1­-1,5kWh a pro výrobu 1l nafty dokonce 2kWh elektřiny. Tedy na výrobu 50l nafty je spotřebováno 100kWh elektřiny. Jen na pouhou výrobu. Paradoxní je, že spalovací motor později, díky své cca 30%ní ­(ne­)účinnosti, 70% energie v palivu uložené, vyzáří ve formě odpadního tepla. To je 70kWh elektřiny promrhané. Tutéž elektřinu spotřebuje elektromotor s účinností až 94%. Odpovězte si sám na otázku, jaký má smysl, vyrábět pomocí elektřiny jakékoliv palivo, když můžeme jezdit přímo na tu elektřinu? S rozmachem EV, za současného utlumení výroby fosilních paliv, k produkci elektřiny navíc nedojde. Elektromobilita má naopak potenciál stabilizovat odběrové špičky, a tím i cenu její produkce. Netvrdím, že tím dojde k jejímu výraznému zlevnění, věřím však, že ani nevystřelí nesmyslně vysoko.
Odpovědět1  2
Na CAD používám 4K UHD 32­" doma a QHD 32­" v práci, takže mám srovnání a 4K je rozhodně lepší. Nemám ani pocit, že bych víc skroloval. Jemné čáry jsou skutečně jemné, defacto větší pracovní plocha na stejné obrazovce.
Odpovědět1  0
Jestli je tohle budoucnost lidového automobilismu, tak potěš prso. Do toho bych nesed, ani kdyby mi těch 160 tisíc chtěli dát.
Odpovědět4  1
Tak systém pro sledování pozornosti řidiče, systém pro předcházení kolizím, asistent pro přizpůsobení rychlosti, adaptivní tempomat, asistent jízdy v kolonách, automatické brždění, asistent řízení, výstraha opuštění jízdního pruhu a udržování vozu v něm, varování před kolizí zezadu, automatické brždění na křižovatkách, alkoholový zámek a další ­- PÍČ@VINY
Odpovědět5  3
Nic ve zlém, ale mikrotik rozhodně žádný etalon kvality hardwaru není.
Odpovědět0  0
To zas budou v Bruselu chlastat až do rána.
Odpovědět0  0
Jen doplním, že Kinžálu říkají hypersonická, protože na konci dráhy letu, kdy už prakticky jenom padá, překročí rychlost zvuku. Je to vlastně pseudo ­"hypersonická­" střela, ale jejich russké ego vyžaduje, nepoužívat její plný titul.
Odpovědět0  0
Vyždímat 8 modelů z jednoho čipu, to je výkon. Zajímalo by mě, jestli to opravdu tříděj tak poctivě?
Odpovědět0  0
Že by to zapalovali schválně, o tom celkem pochybuju. A při Vašich pokusech nedošlo k hoření protože tyhle moderní baterie, vlastně akumulátory, obsahují součásti, které tomu právě mají zabránit. Důkazem, že pojistka zafungovala je to nafouknutí. Takže osobně předpokládám, že když to někdy začne hořet, pojistka selhala, zřejmě z důvodu výrobní vady, nebo náhody.
Odpovědět0  0
Asi ze zeptám blbě, ale nedá mi to. Na co tam potřebují aktivní chlazení. Měl jsem za to, že tam mají k dispozici absolutní nulu?
Odpovědět0  0
Moje hodnocení se nevztahuje na aktualitu samou.
Odpovědět0  0
Big Navy s 16GB paměti by mohly být dost zajímavé, neboť nové RTX 30xx se svými objemy paměti, jsou poměrně nezajímavé. Fakt, že nVidia s jejich úvodními cenami překvapila, a držela se neočekávaně nízko, možná napovídá, že se chce vyvarovat případnému hněvu nynějších kupujících, pokud by musela do 3 měsíců vyložit karty s dvojnásobným objemem pamětí, za velmi podobnoiu cenu.
Odpovědět2  2
A to jako těch 85 dolarů na hodinu má být nějaký zázrak. Se nedivím, že nemůžou nikoho najít.
Odpovědět0  0
Tak já si neštěstí koupil 8TB, ale vzít menší, cítil bych se teď podvedený.
Odpovědět5  0
to CooliPi: Pozor co říkáš člověče, Tvoje nadsázka ­- není dost nadsazená. Tomu by někdo klidně mohl uvěřit. Typicky třeba levicový mládežník, který celý život prožil v blahobytu, a tom jak bylo v reálném socialismu nemá páru.

Proč by 5G sítě nemohly u někoho podpořit vznik rakoviny a po delší době poškození mozku? Kdybych na takovou otázku měl odpovědět jen ano či ne s absolutní hodnotou, odpověděl bych ano mohou. Proč, protože je nepravděpodobné, že absolutní odpověď zní ne. Je to nepravděpodobné, v populaci kde lidé nejsou absolutně zdraví. Všichni jsme do určité míry zasažení tím co jíme, pijeme, dýcháme. Máme v sobě parazity, mikroplasty, celý život nás grilují nějaké vlny. Třeba voda. Myslíme si, že je čistá, a asi i je, relativně. Není otrávená, ovšem že jsou v ní obsažena antidepresiva, antikoncepce a antibiotika, to už je celkem obecně známo. Užíváme těchto látek tolik, že se tělním oběhem vrací a protože nikoho nezabijí surově a rychle, nevěnuje se tomu pozornost. Ale to jsem trochu odbočil.

Osobně nejsem přesvědčen o užitečnosti 5G sítí obecně. Nějak nevidím smysl tohoto ­"pokroku­". Čímž nechci říct, že se chystám zapalovat 5G vysílače. Něco zničit, to umí každej vůl, a já vůl nejsem. Nicméně v anglii se jich pár našlo, a zřejmě dost hloupých, či dostatečně zmatených, protože myslet si, že 5G vysílače poporují šíření koronaviru, to už chce řádnou dávku mozkového zatemnění.
Odpovědět5  2
je nesmysl dimenzovat všechno na špičkovou zátěž. Představte si, že by nám Vltava tekla v 30 metrů hlubokém kaňonu, aby byla pořád připravená na stoletou vodu.
Odpovědět0  0
No snad už brzo uvidíme, jak to bude. Vzpomínám si, že 1060 byla v některých hrách nad 980, v některých pod, ale průměrně se asi dala považovat za rovnocennou náhradu. Kdyby měla nVidia toto zopakovat a 1160 měla být ­"náhradou­" 1080, kdo ví co pak zvládnou vyšší modely. Každopádně ceny budou hnusné a pro mě osobně čím dál víc vyvstává otázka, co na tom hrát?
Odpovědět0  0
Vypouštějte takové zprávy ještě nějakou dobu a už se těch starých křápů nVidia nezbaví vůbec. Ačkoliv já už jsem to rozhodnutí stejně udělal. S mojí GTX 970kou ve skříni, nemá smysl kupovat cokoliv z dosluhující architektury, pokud nebude cena výrazně dumpingová. A to se nejspíš nestane. Bude zajímavé sledovat, jak tu situaci nVidia vyřeší. Myslím ty zásoby neprodaných čipů vs zahájení prodeje nové generace. Do nekonečna to zdržovat nemohou. Prodávat, a generovat zisk, je třeba průběžně a stále. Nepřekvapilo by mne, kdyby ty zásoby vracející se od výrobců karet raději sešrotovali, než zlevnili. Kdo by asi tak kupoval novou řadu grafik, kdyby měl v kompu čerstvě koupenou, levnou, starší kartu, že. A nová těžařská horečka zatím nikde. To je dilema. Mimochodem, přejme jim to.
Odpovědět1  0
To Mr.lolendo a GogoX
Ale tak chlapi, přece se kvůli tomu nebudeme hádat. Spíš by mě zajímalo, jestli se s tím obecně dá něco dělat, třeba zvětšit objem RAM? Nebo pořídit si rychlejší paměti? Nebo přejít na AMD?
Odpovědět0  0
Škoda, od takového produktu bych očekával, že bude konstruován jako Fanless.
Odpovědět0  0
Ohebné piny socketů LGA pro procesory Intel s kontaktními ploškami jsou dobré i k tomu, aby Vám reklamační technici nejmenovaného eshopu s maskotem ufona oblečeného do kýblu mohli odmítnout záruční opravu motherboardu s odůvodněním, že piny určené pro napájení procesoru jsou ­"tmavší­" než ostatní, protože jste zřejmě překročili povolené napájecí hodnoty procesoru a tudíž jste nedodrželi předepsané provozní podmínky. Tuto skutečnost Vám dokazují průzkumem dotčených pinů lupou. Že chcete desku reklamovat z důvodu nefunkční, integrované zvukové karty, je jim jedno. Jinak díky za pěkný článek.
Odpovědět2  0
Chlapi opravte si to. Tohle je WiFi standard 802.11ac, nikoliv 802.11n. Rád bych si někdy takovou mašinku vyzkoušel, nabízí celkem užitečné vlastnosti, ale ty peníze co za to chtějí, se mi zdají přehnané.
Odpovědět0  0