MSI GeForce 6800LE: odemykáme pipelines
23.11.2004, Zdeněk Kabát, návod
S menším zpožděním oproti trendu Vám přinášíme recenzi nejlevnějšího člena rodiny GeForce 6800, karty MSI NX6800LE-TD128. Tato verze se vyznačuje především tím, že má vypnutých 8 pixel pipeline a 2 vertex shadery. Díky RivaTuneru jdou ale znovu aktivovat a my Vám přinášíme výsledky mnoha testů s různými kombinacemi.
Kapitoly článku:
3DMark03
Nyní bych se rád zaměřil na to, co dokáží udělat nejen pixel pipeline, ale i vertex shadery s výkonem grafické karty. Vybral jsem pro to oba syntetické benchmarky od Futuremarku a vytvořil grafy včetně většiny rozšířených testů. V první části se podíváme na 3DMark03.
Graf 19 - 3DMark03 - celkové skóre
Graf 20 - 3DMark03 - Mother Nature
První dva grafy hovoří jasně - pixel pipelines mají mnohem větší vliv na celkový výkon než vertex shadery. Rozdíly mezi 4, 5 a 6 vp jsou velmi malé, zatímco nárůst po aktivaci 12 pixel pipeline tvoří přes 20%. V DX9 testu Mother Nature je pak rozdíl mezi 8/4 a 12/6 téměř 10fps.
Graf 21 - Pixel Shader 2.0
V testu pixel shaderů se dal očekávat stejný výsledek. Nárůst zde překračuje dokonce 30%, což se již podstatně blíží teoretickým číslům.
Graf 22 - Vertex Shader
Kvalitní naprogramování testu vertex shaderu v 3DMarku 03 ukazuje i tento graf. Tam jsou totiž jasně odstupňované výkon se 4, 5 a 6 vertex pipeline a vliv pixel pipeline je minimální.
Graf 23 - Fillrate
Velmi zajímavý je také výsledek testu fillrate, čili rychlosti, se kterou karta renderuje pixely. Zatímco s 8 pixel pipeline je fillrate v single-texturingu a multi-texturingu velmi podobný, při aktivaci další quad-pipeline prudce vzrůstá multi-texturing. Nárůst je zde téměř 50%, což plně odpovídá teoretickým hodnotám. Význam vertex pipeline je zde nulový.
Nyní bych se rád zaměřil na to, co dokáží udělat nejen pixel pipeline, ale i vertex shadery s výkonem grafické karty. Vybral jsem pro to oba syntetické benchmarky od Futuremarku a vytvořil grafy včetně většiny rozšířených testů. V první části se podíváme na 3DMark03.
Graf 19 - 3DMark03 - celkové skóre
Graf 20 - 3DMark03 - Mother Nature
První dva grafy hovoří jasně - pixel pipelines mají mnohem větší vliv na celkový výkon než vertex shadery. Rozdíly mezi 4, 5 a 6 vp jsou velmi malé, zatímco nárůst po aktivaci 12 pixel pipeline tvoří přes 20%. V DX9 testu Mother Nature je pak rozdíl mezi 8/4 a 12/6 téměř 10fps.
Graf 21 - Pixel Shader 2.0
V testu pixel shaderů se dal očekávat stejný výsledek. Nárůst zde překračuje dokonce 30%, což se již podstatně blíží teoretickým číslům.
Graf 22 - Vertex Shader
Kvalitní naprogramování testu vertex shaderu v 3DMarku 03 ukazuje i tento graf. Tam jsou totiž jasně odstupňované výkon se 4, 5 a 6 vertex pipeline a vliv pixel pipeline je minimální.
Graf 23 - Fillrate
Velmi zajímavý je také výsledek testu fillrate, čili rychlosti, se kterou karta renderuje pixely. Zatímco s 8 pixel pipeline je fillrate v single-texturingu a multi-texturingu velmi podobný, při aktivaci další quad-pipeline prudce vzrůstá multi-texturing. Nárůst je zde téměř 50%, což plně odpovídá teoretickým hodnotám. Význam vertex pipeline je zde nulový.