MSI GeForce 6800LE: odemykáme pipelines
23.11.2004, Zdeněk Kabát, návod
S menším zpožděním oproti trendu Vám přinášíme recenzi nejlevnějšího člena rodiny GeForce 6800, karty MSI NX6800LE-TD128. Tato verze se vyznačuje především tím, že má vypnutých 8 pixel pipeline a 2 vertex shadery. Díky RivaTuneru jdou ale znovu aktivovat a my Vám přinášíme výsledky mnoha testů s různými kombinacemi.
Kapitoly článku:
3DMark05
Nyní se podívejme na modernější 3DMark05, ve kterém by měly být testy ještě přesnější než v případě předchozí verze.
Graf 24 - 3DMark05 - celkové skóre
Graf 25 - 3DMark05 - dílčí testy
V 3DMarku05 se ve výsledné skóre odráží aktivace 4 pixel a 2 vertex pipeline celkovým nárůstem výkonu o 27,6%, což není vůbec špatné. Rozdíl mezi 4 a 5 vertex pipeline zde také vytváří lehký rozdíl, cca 6,3%. V dílčích testech se nic nemění.
Graf 26 - 3DMark05 - Pixel Shader
Zde je test pixel shaderu prakticky perfektní a plně nezávislý na vertex pipeline. Po aktivaci 4 px vzroste výkon v testu o 40%, tedy velmi výrazně.
Graf 27 - 3DMark05 - Vertex Shader
Zde již není test vertex shaderů tak jednoznačný jako tomu bylo v 3DMarku03. U "simple" testu je markantní jen rozdíl mezi 4 a 5 vp (+13%), zatímco mezi 5 a 6 vp je rozdíl jen 0,3fps. V "complex" vertex shader testu je pak situace jasnější a odpovídá počtu odemčených pipelines (rozdíly +15%, resp. +11%).
Graf 28 - 3DMark05 - Fillrate
Posledním testem je fillrate, který není na rozdíl od verze z roku 2003 tolik závislý na ostatních parametrech karty (např. propustnost pamětí). Proto dosahuje karta s 8 pixel pipeline totožných výsledků při single- a multi-texturingu. Při aktivaci další quad-pipeline se koná nárůst +12% (single-), resp. +50% (multi-).
Nyní se podívejme na modernější 3DMark05, ve kterém by měly být testy ještě přesnější než v případě předchozí verze.
Graf 24 - 3DMark05 - celkové skóre
Graf 25 - 3DMark05 - dílčí testy
V 3DMarku05 se ve výsledné skóre odráží aktivace 4 pixel a 2 vertex pipeline celkovým nárůstem výkonu o 27,6%, což není vůbec špatné. Rozdíl mezi 4 a 5 vertex pipeline zde také vytváří lehký rozdíl, cca 6,3%. V dílčích testech se nic nemění.
Graf 26 - 3DMark05 - Pixel Shader
Zde je test pixel shaderu prakticky perfektní a plně nezávislý na vertex pipeline. Po aktivaci 4 px vzroste výkon v testu o 40%, tedy velmi výrazně.
Graf 27 - 3DMark05 - Vertex Shader
Zde již není test vertex shaderů tak jednoznačný jako tomu bylo v 3DMarku03. U "simple" testu je markantní jen rozdíl mezi 4 a 5 vp (+13%), zatímco mezi 5 a 6 vp je rozdíl jen 0,3fps. V "complex" vertex shader testu je pak situace jasnější a odpovídá počtu odemčených pipelines (rozdíly +15%, resp. +11%).
Graf 28 - 3DMark05 - Fillrate
Posledním testem je fillrate, který není na rozdíl od verze z roku 2003 tolik závislý na ostatních parametrech karty (např. propustnost pamětí). Proto dosahuje karta s 8 pixel pipeline totožných výsledků při single- a multi-texturingu. Při aktivaci další quad-pipeline se koná nárůst +12% (single-), resp. +50% (multi-).