mg75
|
14.10.200822:09
U nVidia karet jsem nějak docílil, abych na 1 monitoru a na 1 televizi fungoval v režimu clone a při spuštění filmu běžel ve fulscreenu na televizi. Myš se pohybovala pouze po monitoru, hry a monitor po restartu PC se nepřepínaly do 1024x768 60 Hz. Na ATI kartách pokud jsem v režimu clone, tak po resetu mám monitor na 60 Hz a hry jedou maximálně v 1024x768 v 60 Hz. Když zapnu extended desktop, tak sice drží rozlišení a frekvence monitoru, ale vadí mi, že plocha (i pohyb myši a okna) přeleze na televizi. Hru zatím nemám možnost vyzkoušet, ale asi taky bude nějaký problém. Nyní řeším vypínáním TV v ATI Catalyst. Nejde toto nějak rozumně nastavit?
Odpovědět0 0
Jirka2a
|
1.3.200710:48
da se nejak na ATI nastavit tapeta pres 2 monitory, ale aby se okna maximalizovala jen na 1 monitor? pokud roztahnu plochu pres oba monitory, veskere okna se roztahuji taky pres oba a dialogy primo pres jejich spolecnou hranu :/
Diky
Odpovědět0 0
oldik
|
10.7.200622:43
Pokušel jsem se rozjet tři LCD na PC, ale marně. Použil jsem 2x nVidia 7600GT. V režimu SLI mi jel max. jeden monitor a v normálnim režimu (tzn. bez SLI) mi jeli sice tři monitory, ale pouze ve WinXP, ale ve hře jeli max. dva monitory. Vyzkoušel jsem snad všechno, ale nVidia podle mě tři monitory neumí. Má někdo zkušenosti, že by poradil??? Zajímalo by mě, jestli ATi tři monitory zvládne. A jestli jo, tak na jakých kartách, abych věděl co pořídit... Díky předem za jakoukoliv radu. ICQ: 238-462-011
Odpovědět0 0
emylak
|
26.6.200617:15
Zdravim vsechny,
nemate nekdo nahodou zkusenosti s pouzivanim vice monitoru na pracovni stanici VMware? Mam doma winXP na VMware Workstation, ale nevim jak rozchodit druhy monitor.
Diky
Odpovědět0 0
Roman Cibulka
|
13.7.200614:39
Me funguje VMware naprosto v pohode - virtualizovany Linux a XP. VMware lze prepnout do fullscreen na libovolnem monitoru. Jinak doporucuju pro multimonitoring program Ultramon.
Odpovědět0 0
emylak
|
14.7.200614:20
Me to taktez funguje bezproblemove, nicmene rad bych pouzil oba monitory pro jeden virtualni stroj (takovy fullscreen pro oba monitory). Ale v nastaveni virtualu vidim jen jeden monitor. Nevim, mozna to VMware nepodporuje.
Odpovědět0 0
Diagon Swarm
|
24.6.200611:38
Já jsem dřív měl 3 CRT monitory připojené k počítači - [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] - takhle můj počítač vypadal zezadu. V podstatě pokud na každé grafice budete mít jen jeden monitor, tak se v tom počítači potom ani nehnete. Používal jsem ty monitory tak, že třeba na 2 bylo fullscreenované ssh a na jednom jsem měl normálně systém a tam třeba messengery. Nebo třeba nějaká TV/klipy na jednom, na druhém IM a na třetím práce. Lepší řešení mi dnes přijde spís mít jeden hodně velký displej a ten to většinou nahradí. Maximálně teda asi dva, pokud to máte na práci. 3 monitory jsou na hry fajn. Sám jsem si tak zkoušel jeden simulátor a byl to docela dobrý pocit, ale jinak mi to přijde trochu zbytečné.
Odpovědět0 0
QwertyU
|
20.8.200611:36
Chtel bych zkusit 3 monitory. 2 uz mam, ale chci treti. Pomozte mi prosim nekdo, jak je to technicky (harverove) uskutecnitelne? Grafickou kartu s 3 vystupy pro 3 monitory predem vylucuji protoze je draha. Za rady predem dekuji. qwertyu@atlas.sk
Odpovědět0 0
Lee
|
22.8.20067:41
to máš jednoduchý, koupíš záklaqdní desku na které je integrovaná grafická karta, a tu zapneš v biosu, zároveň tam budeš mít nějakou dalši v pcie slotu tím pádem máš výstup minimálně na 3 monitory. Některé desky mají jako normální grafiky výstup na 1x Dsub a 1x DVI takže tím pádem můžeš mít výstup na 4 monitory. záleží jakou desku koupíš.
Druhá varianta je že koupíš dvě grafické karty a normální desku s 1x pcie16x a pcie1x sloty jednu grafiku dáš do pcie16x slotu a druhou do pcie1x slotu podle měření co jsem viděl půjde výkon dolů maximálně o pár procent. A nebo koupíš dražší desku s 2x pcie16x sloty a do těch dáš grafiky, ale NEZAPNEŠ SLI. Tím pádem máš zase 4 monitory ale nemáš ošizený výkon který by jsi měl pči řešení s grafikou na desce.
ovšem jestli můžu doporučit radši ty peníze vraz do 20" LCD práce s velkým monitorem je o poznání konfortnější....
Odpovědět0 0
QwertyU
|
22.8.200611:54
Mockrat dekuji - skutecne jsi mi pomohl. Nerozumim akorat jedne veci: kdyz mam 1 vystup na monitor z integrovane grafiky na zakladni desce + 2 z extra graficke karty, jak mohu pripojit az 4 monitory? 1+2 je prece jenom 3.
Odpovědět0 0
Lee
|
22.8.200617:45
zmińuji to v souvislosti s tím že některé základní desky mají 2 výstupy jeden klasický dsub a druhý DVI (můj případ - nějaký asus) no to potom máš teda 4 výstupy.
Ale pořád tvrdím že pro běžnou práci a zábavu (inet, různé programy pro tvoji práci, maily a občasné gamesení) je nejlepší 20 a více palcové LCD .....
Odpovědět0 0
QwertyU
|
22.8.200617:53
Mužeš se mi prosim tě ozvat na ICQ? 247533842. Dik.
Odpovědět0 0
Michal Aichinger
|
21.6.200615:20
Nejak se mi nezdaji ty vypocty, protoze pokud se nepletu, tak zorny uhel je take zavisly na tom jak daleko je monitor od oka pozorovatele ne?. Takze pokud tohle neuvedete, tak si ty tabulky muzete strcit nekam. Kdyby to totiz bylo takhle jednoduchy, tak by se ty hry asi na to FOV nepdaly a stacilo by jim jen zadat rozliseni ne? ;-)
BTW: treba u trech monitoru uz vyvstava otazka zda herni engine umi pocitat s tim, ze ty monitory nemusi byt v jedne linii, ale ty krajni mohou byt i natocene smerem k uzivateli. Pokud ne, a monitory musi byt v linii, opet se zmensuje zorny uhel, a naopak pokud je tak nekdo ma, tak se mu borti perspektiva.
Odpovědět0 0
Ahoj,
no ja jedu na dva (20" + 17") a na programování je to neocenitelná výhoda. jednom zdrojové kódy, na druhém aplikace (není problém při krokování s překreslováním zastavené aplikace) či html stránka. Akorát mi občas chybí třetí na nápovědu či výpis chyb z javascriptu - no ale nic neni dokonaly :-).
Ale záleží na tom co dělám, jsou i činnosti, na který by stačila ta 17"...
Hezky den
Matyas
PS: Velká výhoda 2 monitorů oproti jednomu je v tom, že se na nich pomocí maximalizace dobře uspořádávají programy. V linuxu u jednoho monitoru ještě pomůže vertikální maximalizace, ale ta ve Win nejní :-(
Odpovědět0 0
Pettt
|
16.6.200623:49
Já jsem začal používat 2 19" monitory na práci už tak před 4 roky, jestli ne víc. Byla to samozřejmě změna k lepšímu, ale nakonec to často končilo jen jedním zapnutým.
Pak jsem trochu změnil systém, už rok jedu na jeden 24" a zdá se mi to lepší. Pracovní plocha stačí, dost často puštěných pár oken, k tomu v okně normální televizi a v dalším DVB-S. Kdybych chtěl, není k tomu problém připojit další 19, ale zatím jsem to nikdy nepotřeboval.
Odpovědět0 0
Hon_za
|
17.6.20069:53
Neco na tom je. Pred lety jsem take provozoval 2 kousky, ale ted jedu na jednom poradnem (EIZO L-997).
Mel jsem moznost si na par dni pohrat s Dell 3007WFP a tedy radsi nez 2 x treba 20" bych mel radsi na stole zminovany 30" protoze 3/4 metrovy obraz je dost velky na to, aby se v tom clovek ztratil a pritom rozliseni 2560x1600 dava dostatecne DPI na DTP sazbu A3 1:1 je jeste zustane misto kolem na ovladaci prvky...
Pretahovani oken s jednoho monitoru na druhy je prvni mesic zabavu, druhy nuda a treti opruz :-)
Odpovědět0 0
emylak
|
10.7.200623:03
S tvym zaverem si dovolim polemizovat. Ja jsem mel stridave moznost pouzivat 2 a jeden, ale uz mam zase 2, a pokud budou finance, poridim treti. Ale nedelam grafiku, nybrz programuju. Pro programovani je cim vic monitoru, tim lip, idealni je mit na jednom treba webik na kterym pracuju, v druhy vyvojovi prostredi, ve tretim dokumentaci a nekde icq, winamp, postu a podobny veci. A po case mam proste zafixovany, ze na tomdle monitoru koukam do internetu a na druhym pracuju. Chapu ze na grafiku se vic hodi jeden obri kousek, pac svou cinnost soustredis na dilo, a okolo mas nastroje a je to lepsi. Ja musim sledovat kod i vysledek :) Kazdopadne clanek super, i diskuze
Odpovědět0 0
ElKid
|
16.6.200623:26
Bez dvou monitorů si už několik let nedokážu svůj komp představit.
Ale zacelou tu dobu se mi nepodařilo dostat různá pozadí na každý monitor (režím Primar-sekundar). Tedy konkrétně pod Windows, pod linuxem to jde bez problému.
Teď mám ATI X600 Pro.
Neví někdo jak na to? Dík
Odpovědět0 0
Napriklad pomoci Hydravision nebo utilitky UltraMon.
Odpovědět0 0
jozka
|
16.6.200622:51
kdyby v budoucnu zacali vyroby vyrabet ultra sirokouhle lcd monitory. odpadnou tim problemy s nastavovanim a hlavne to bude cistsi reseni, ktere si jiste najde sve misto na trhu.
Odpovědět0 0
KlonK
|
16.6.200620:58
Ahojte
Mam dve 17"lcd. Chcel by som na tom hrat World of warcraft.Je to mozne spravit? Pri beznom nastaveni je hra na primarnom a klasika win. ne na sekundarnom. Je mozne to roztiahnut ako v clanku?
Vdaka
Odpovědět0 0
můžu si takhle upravit ini v UT2004 aby mi na širokoúhlém monitoru jel v 1440*900?
Jak je to s hrama NFS MW a Fear?? Dík.
Odpovědět0 0
Uplne stejne to funguje i u jednoho monitoru.
Odpovědět0 0
Problém multimonitorů na hraní je to, že na ně potřebuji velice výkonnou grafickou kartu, tedy, respektive karty. A průser je v tom, že když zapnu SLI, mohu si zvolit jedině single display.. Pokud tedy chci na počítači pracovat a na druhém monitoru, respektive televizi přes S-Video si pouštět DVD, je nutné SLI v ovladačích vypnout. V praxi je tudíž lepší jeden mamutí 24" - 30" monitor než 2x20".
Odpovědět0 0
Jen pro info - starší ovladače vyžadovali při zapnutí/vypnutí SLi reboot, nové to nevyžadují. Nevím jak je to s ATi Crossfire, ale myslím, že tam je reboot pořád potřeba...
Odpovědět0 0
Ovšem využití těchto monitorů může mít i daleko méně, ovšem o to více zábavné, ušlechtilé využití. Zřejmě to mělo být: Využití těchto monitorů může být i daleko méně ušlechtilé, ovšem o to více zábavné.
Odpovědět0 0
Lee
|
16.6.200610:30
mám dualmonitor už asi měsíc (17" samsung, a 20,1" FSC) a jsem kuwa spokojenej jak želva, ovšem je tu pár drobností na které bych chtěl upozornit a které kazí celkový dojem. Mám to na desce kde je itegrovaná grafika GF 6100. A jelikož 7600GT budu mít až dnes tak budu mluvit jenom o 6100. Když jsem vybíral co koupím jako hlavní monitor tak v podstatě jediná volba pro mne byt FSC protože má možnost posunovat LCD nahoru a dolů. Důvodem bylo že původní 17" samsung jde jen +- 10 cm nahoru a dolů. Dalším + které oceníte teprve až s tím pracujete je že 17" (5:4) LCD je na výšku zobrazovací plochy stejná jako LDC 20" (16:10) takže když jsem je posadil vedle sebe a pracoval s tím tak jsem se nemusel otravovat s tím že jeden monitor vrchní nebo spodní hranou jinde než ten druhý. Multimonitor od nvidie funguje velmi dobře včetně kravinek jako na každém monitoru vlastní pozadí, každý monitor vlastní rozližení (dneska samozřejmost), na každém monitoru vlastní ikony, posílání jednotlivých aplikací mezi jednotlivými monitory a co jsem OPRAVDU ocenil tak možnost si nastavit že okna která otevře aplikace budou na stejném monitoru jako aplikace která je otevřela. s nView jsem zatím po měsíci používání spokojen, Méně spokojen jsem s některým chováním aplikací, vadí mi že že microsoftí mediaplayer (MP9) má problém s přehráváním na sekundárním monitoru v celé obrazovce a taky má problém se roztáhnout na celý hlavní monitor. Vyřešil to MediPlayerAlternative. taky mě sere že když mám na jednom monitoru puštěný film na celou orazovku a na druhém ICQ tak panel ICQ zmizí, pokud kliknu plochu tak se mi film na obrazovce hodí ma malého okna.
Odpovědět0 0
snajprik
|
16.6.200611:22
eh tak to mi nenapadlo kombinácia 20" s 17" :) vravíš že na výšku je to iste :) paráda takže to pekne posunie ten stred trochu na bok a bude to menej vadiť ako pri 2 rovnakých LCD až to idem otestovať :) a netreba ani SLI
Odpovědět0 0
snajprik
|
16.6.200611:44
No trochu to pomohlo ale to hluché miesto od stredu monitora sa posunulo o 50mm nič moc ale aspoň keď v hre zameriavam nemám hľadáčik na poli :) a sadlo to ako riť na záchod :D presne 270mm jeden aj druhy ešte aj rozlíšenie 1024 sedí parada :) nemáš ešte par takých dobrých napadov ???
Odpovědět0 0
jj, taky mi dva monitory vyhovujou... měl sem jednu dobu tři, ale to mi už přišlo zbytečný, tak sem ten třetí dal pryč...
gamer nejsem a když už něco hraju, tak na jednom (bo můj hw je docela hardcore shit :) )
Odpovědět0 0
Nepochopil som tie deformovane obrazy. Kde by som asi tak musel mat oci, aby som to videl tak ako v skutocnosti?
Odpovědět0 0
snajprik
|
16.6.20069:49
:) to ti račej nepoviem, ale sú dosť natiahnuté lebo aj keď sa zvýšila širokouhosť použitím 2 obrazoviek ale obraz ostal stále ten istý a preto to vyzerá ako žuvačka lebo hra sa stále premieta 1980x1200 (tak neako) na 3200x1200 :) takže výška ostala pôvodná ale šírka už nie ta sa natiahla.
Odpovědět0 0
Sirka se nenatahla. Ve hrach toho zkratka vidite daleko vice do stran. Deformace pri hrani neni zretelna, protoze monitory jsou usporadany do oblouhu.
Jeste jednou .. nedochazi k natazeni obrazu!
Odpovědět0 0
snajprik
|
16.6.200610:23
No jo trochu mne zmatla ta kruhovitosť te hodinky v ľavo hore a číslice pozdĺžneho tvaru ale obraz nieje roztiahnutý (chudak grafika :)
Odpovědět0 0
Stena domu, ktora je v realite zvisla sa musi zdat zvisla aj pri pozerani cez monitor. Ked je zobrazena na bocnom monitore v strede a monitor je otoceny v obluku tak, aby jeho normala pretinala uzivatela, tak nevidim dovod na to, aby vo vyske oci bola stena sikmo. Mierne zosikmenie by som predpokladal ak by bola vertikalna poloha oci inde ako zobrazovane miesto. Predpokladam ale, ze oci sa nachadzaju vo vyske medzi spodnym a hornym okrajom monitora a ze sa zobrazuje aj scena, ktora je viditelna ak sa pozriem subezne so zemou, takze tam niekde musi byt aj cast steny, ktora je uplne zvisla.
V uvedenych obrazkoch je to take, ze keby som to chcel kompenzovat, oci by som musel mat na inom poschodi:).
Odpovědět0 0
Povazujem tuto otazku za ukoncenu - mam jednoducho pravdu.
Uvedene obrazky su robene pre jeden siroko-sirokouhly plochy monitor a nie pre viac monitorov alebo monitor s valcovou plochou.
Odpovědět0 0
T.O.M.
|
28.6.200612:26
Obraz je v krajích pochopitelně deformovaný. A zdůraznil bych slovo "pochopitelně" - musíte si uvědomit že člověk sleduje naplno to co je před ním (úhel 45 stupňů)ú a ostatní jen periferně - pokud by byl obraz v okrajích nezdeformovanej, jevil by se logicky zdeformovanej v tom periferním poli - pochopitelně pokud se podíváte na okraj obrazovky přímo vypadá to podivně - ale v těchto hrách hledíte většinou na střed obrazovky a pohyb očí imitujete pohybem myši - čímž se vám na pozadí posouvá obraz.
sám jsem zkoušel právě ten Half-Life a pokud člověk hledí na střed je vše naprosto perfektní.
Odpovědět0 0
Este raz si to rozmysli. Vychadzas zo zleho predpokladu.
Monitor je nieco na ceste svetelneho luca od realneho objektu k oku. Ked mam oko napr. 80cm od monitora & kolmo na jeho stred a pozriem sa na realny objekt za monitorom, tak ho vidim stale rovnako, ci sa pozriem na neho priamo alebo okrajom zorneho pola. Samozrejme ma byt obraz deformovany, ale podla toho kde mam oko a kde je realny objekt. Nie podla toho, ktorou castou zorneho pola sa na monitor pozeram. Od toho je tu mozog, ktory mapuje geometriu oka na realne rozpoznane objekty tak, aby ich videl stale rovnako.
Odpovědět0 0
Joe58
|
16.6.20068:11
V clanku jsem nenasel jednu dost podstatnou info - totiz ze instalace CCC od ATI vyzaduje instalovany .NET Framework, coz je asi nejproblemovejsi SW a dost dlouho jsem hledal kde je problem, nez jsem ve forech nasel zasadu c.1 - "NEISTALOVAT .NET Framework". Takze se zase tolik nezmenilo, ATI umi dobry HW, ale SW se jeste psat nenaucili :-(
Odpovědět0 0
Stratos..
|
16.6.20069:03
no ja pouzivam CC uz hodne dlouho a zadny problemy nemam asi je u tebe problem mezi zidli a klavesnici :))
Odpovědět0 0
Jojo, taky jsem koukal, když jsem instaloval poprvý doma ATI ovladač a chtěl .NET Framework, přičemž doma mám jenom modem a Framework má cca 20 MB :) ... tak jsem musel instalaci ovladače o den odložit :-/ ... a na Linuxu 64-bit se mi ho nepodařilo nainstalovat vůbec, ačkoliv balíček pro tento systém poskytují (takže jsem nakonec duálně nainstalovaný Linux z onoho nového pc smazal a nechal tam jenom WinXP).
Odpovědět0 0
Lepší ovladače NVIDIE jsou prostě faktem, i když si to někteří zarytí příznivci ATi nedokáží přiznat. V high-endu (SLI versus Crossfire) je NVIDIA dokonce brutálně lepší díky uživatelsky definovaným profilům jednotlivých aplikací, včetně specifikace typu SLI renderingu...
Odpovědět0 0
Tak pozor, nikdo Vás přece nenutí instalovat Catalyst Control Centrum, obyčejně bohatě dostačuje Control panel. Ten zabírá v operační paměti podstatně menší objem a nevyžaduje framework.
Odpovědět0 0
To ano, ale posledne drivery s Control panelom su 5.11.
Preto aj vo worku instalujem 5.11(prevazne) alebo najnovsie, ale iba drivery bez CC.
naozaj nechapem preco prestali robit control panle. IMHO najma v corporate svete nie som sam co ma to hneva - hlavna vyhoda ATI - jednoduchy a spolahlivy CP zmizla, uz ostava iba kvalita obrazu... ale tu pri DVI tiez niet moc co riesit.
Odpovědět0 0
mirooo
|
17.6.200612:47
tak si tam daj omegy, tie su dobre a len s CP [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0 0
Michal Aichinger
|
22.6.200613:56
>>zasadu c.1 - "NEISTALOVAT .NET Framework"<<
No tohle muze vypustit jen lama, nebo jeste vetsi lama co si mysli ze spolkla vsechnu moudrost :-) Jaky konkretni problem s nim mate? ;-)
Odpovědět0 0
dekuji za clanek, konecne sem se ho dockal :). sice strucny, ale dobre. diky.
Odpovědět0 0
Touha hrát na více monitorech mi sice smysluplná nepřijde, ale když to musí být, proč zrovna na dvou?
Uvažuje použití tří monitorů o poměru stran 4:3 nebo 5:4. Poměr celkové plochy je zhruba 36:9 resp 32:9, což je velice blízké vaší sestavě.
Při dvoumonitorovém uspořádání jsou rámečky monitorů uprostřed, tedy v místě nejostřejšího vidění, což herní zážitek dozajista degraduje.
Naproti tomu u třímonitorového uspořádání máte celou plochu nejostřejšího vidění souvislou (na jednom monitoru).
Závěrem mého názoru je, že například použití tří monitorů o poměru 4:3 a celkovém rozlišení 4800×1200 je smysluplnější než vaše idea prezentovaná v článku.
Vidíte nějaké nevýhody?
Odpovědět0 0
snajprik
|
16.6.20066:38
To súhlasím 2 monitory sú dobre na pracú aby som nemusel preklikavať pohľady na jednom ale na hranie je to trochu nepohodlne pravé pre tu čiaru uprostred keby výrobca na to myslel a skúsil odstrániť hluché miesto medzi monitormi tak by to bolo super ale zatiaľ je fakt lepšia voľba 3 monitory s periférnym videním no ja by som išiel aj trochu ďalej a už pri tom SLI by som dal aj ten štvrtý monitor nad ten stredný a naň by som premietal pohľad do zadu ale zatiaľ to malo ktorá hra podporuje :(
Odpovědět0 0
Tento clanek byl koncipovan jako takovy strucnejsi prehled toho co multimonitorove reseni obnasi. A to hlavne problem zorneho uhlu a nastaveni grafickych karte. To zda pouzijete dva nebo vice monitoru je uz ciste vase vec. Samozreme pokud mate tri monitory, tak je hrani daleko lepsi.
Kdo vi, treba se tento clanek neni posledni o multimonitorovych pracovistich ;-)))
Odpovědět0 0
ale dva monitory jdou pripojit ke "kazde" karte, 3 uz by byl problem ne?
Odpovědět0 0
adams_
|
16.6.200613:36
To právě, taky netušim jak by se dalo toto realizovat. Myslím si, že minimálně dvě grafické karty by byly nutné ? a budou moct spolu spolupracovat??
Odpovědět0 0
Takhe to dává větší smysl.
Původně mi tam ta myšlenka hraní na více monitorech přišla tak výrazná, že jsem přemýšlel, proč zrovna takhle :-)
Odpovědět0 0
Macik
|
19.6.200615:20
jj, presne uprostred, kde je nutne videt nejlip je predel monitoru ktery neni vetsinou z nejuzsich ... ale exituji i hry, ktere vice monitoru podporuji po svem. Treba X2: The Threat - jeden monitor funguje stejne, ale na druhem muze byt napr kamera do zadu (velmi dobre pri boji, vim kdy uhnout salvě), pohled z rakety, nebo treba jina lod, kterou muzu vzdalene ovladat a pritom stale vidim co dela moje lod kde sedim.
Na fps jiste tri monitory / lichy pocet, aby to dulezite bylo uprostred na jednom monitoru.
Odpovědět0 0
adfbadfb
|
16.6.20061:46
Pan p.kovac@oxyonline.cz by autorovi mozna podekoval za rozmazani adresy :)
Odpovědět0 0
PSy
|
16.6.20062:35
ehm prekvapko... a autorem clanku je kdopak?
Odpovědět0 0
adfbadfb
|
16.6.200612:05
Nojo, jenze ne vzdy je adresa autora verejna, tady koukam ze po kliku na jmeno v nadpisu sice ano, ale co kdyby nahodou :)
Odpovědět0 0