Aneb jak spekulanti a právníci likvidují geniálního člověka, který chce posunout lidstvo zase o krok kupředu a to vše jen pro pár drobných, po kterých stejně za chvíli neštěkne ani pes, hlavně že si nějaký ukřivděný nýmand zchladí žáhu na někom kdo ho milionkrát převyšuje.
Odpovědět8 3
Tak to dopadá v zemi, kde si spekulanti prosadili vlastní zákony na ochranu proti poctivým investorům a pracujícím.
Odpovědět1 0
A můžete odpovědět na jednoduchou otázku:
Proč tu lež vlastně zveřejnil a ještě naprosto nekorektní cestou?
Spekulanti ho nijak nelikvidují. Pokud on své akcie neprodává ani nekupuje, tak mu může být jedno, jestli někdo spekuluje na růst nebo pokles. Ve skutečnosti mu spekulanti vadí proto, že on potřebuje přesvědčit další investory, aby do Tesly nalili prachy, protože jinak zkrachuje. A další investory odrazuje fakt, že se tak masivně spekuluje na pokles.
Právníci by si ho taky ani nevšimli, pokud by neměl potřebu manipulovat s cenou akcií.
Odpovědět3 1
Při jeho vytížení a pracovní době ve které se snaží něco vytvořit a přijde unavený domů vidě jak se spekulanti tetelí, když se jeho projektu nedaří, tak umím jeho reakci pochopit. To že tyhle spekulace na cizí neštěstí nejsou trestné je jedna věc, ale morální žumpa to je určitě... obzvláště když si ty hyeny pak stěžují, že se zakladatel snaží firmu zachránit a jim klesají zisky. Spíše bych to nazval reakci v afektu než promyšlenou manipulací.
Odpovědět1 0
Reakcí v afektu bych to klidně nazval taky. Ale když někoho v afektu zabiju, není to důvod, aby nebyl uznán vinným. Vytočili ho a tak se jim chtěl pomstít. A pomstil se jim. A úřady ho zcela oprávněně kleply přes prsty a vysvětlily mu, podle mě ještě dost mírně, že tohle se nedělá.
Odpovědět0 1
SEC je Americka vladni organizace kontrolujici dodrzovani zakonu o obchodovani na burzach, to neni zadny spekulant, ktery chce znicit uzasneho zachrance chudych Muska :D
Odpovědět1 0
Jestli vážně uvažuje o stažení tesly z burzy, dělá to přesně tak jak by měl. Shodit hodnotu akcí co to půjde a pak hurá z burzy. ono při poču 170 593 144 akcií v oběhu, a ceně 261 dolarů oproti slíbeným "zajištěným" 420 dolarům jde o snížení hodnoty společnosti okolo 30 miliard? Nebo se pletu? Přiznám se že akciím úplně nerozumím.
Odpovědět2 0
Stažení Tesly z burzy není v plánu už hodně dlouho. Poté, jaký poprask to spustilo a jak vyšlo najevo, že to vůbec nebude tak jednoduché, byl plán opuštěn. Bohužel ne vše se dá tak snadno odčinit a nyní budou následovat pokuty a trestní stíhání za ovlivňování ceny akcií. Takže na palec nahoru to vůbec nevypadá, spíše naopak. Žádná změna a jen zbytečné pokuty a stíhání na krku. Dobré je pro Elona snad jen to, že se o Tesle více mluví (negativní reklama také reklama).
Odpovědět3 0
Tesla jeste v historii nemela vydelecny rok, tuhle spolecnost nikdo nekoupi. Tradicni automobilky uz nasazuji elektricka auta taky a to bude hrebicek do rakve Tesly.
Odpovědět1 1
Vypadá to, že toto čtvrtletí by už pro Teslu mohlo být ziskové (dle posledních zmínek z posledního týdne by to mělo být někde na hranici, i když kdo ví, co po té nedávné pokutě), tak uvidíme, zda se podaří a zda se brzy nedočkáme i ziskového roku. Tesla nicméně nejsou jen elektroauta, ale také systémy baterií, solární systémy a např. také solární střešní tašky (byť toto tvoří jen malou část).
Ostatní výrobci sice mají elektroauta, která mnohdy nejsou vůbec špatná, nicméně Tesla má v EV zatím image na vyšší úrovni, což jí ještě nějaký ten pátek vydrží a bude z toho moct těžit. Mnoho lidí bude chtít Teslu, protože je to Tesla, a ne proto, že by snad měla být nejlepší (podobně jako je tomu např. u Apple).
Odpovědět1 0
Auta od Tesly do ted byly brany trosku jako luxusni zbozi, i kdyz realne je to middle class auto s extremni poruchovosti. Problem je v tom, ze automobilky jao porsche pracuji na svych verzich, ktere tuhle pozici luxusniho zbozi preberou, protoze tyhle spolecnosti doopravdy umi postavit kvalitni auto.
Tesla samozrejme je firma zalozena i na solarnich a bateriovych systemech, ale podle poslednich informaci je solarni strecha porad jen v testovani. Realne je zatim extreme predrazena a navratnost investice neexistuje. A pokud jde treba o powerwall, tak to je okrajovy produkt, ktery je nezachrani.
Ja bych rad videl Teslu jako prukopnika novych technologii, nicmene napr. elektricka auta jsou v podani toho co privedla Tesla na trh absolutne neudrzitelna technologie. Nemame dost prirodnich zdroju na baterie. Elektricka sit neni nikde na svete dost silna na to, aby se preslo na elektricky auta a vetsina prodeju je realizovana jen diky extremnim dotacim vlady daneho statu...
Odpovědět0 0
Myslím, že dost podceňujete sílu značky Tesla. Kolem toho auta se vytvořil dost silný kult, takže lidé jej budou chtít, přestože bude v reálu i o něco horší než jiné vozy. Je to podobné jako u telefonů. Apple také nedělá vždy nejlepší telefony, ale lidé jej kupují jako zběsilí. Podobně je to třeba u fotoaparátů. Canon a Nikon drží obrovskou část trhu, přestože už roky spousta jejich fotoaparátů patří spíše k průměru. Tím neříkám, že se Porsche nebude prodávat nebo nepřebere část zákazníků Tesly, ale ta značka dělá opravdu hodně.
Solární střechu Tesla vyrábí, první instalace byla sice v dubnu, přičemž v omezeném množství se pak začala dodávat v srpnu. Zachránit je to nezachrání, ale pomoci to kapánek může.
Baterie se pořád vyvíjí a nikde není řečeno, že lithiové baterie budou pohánět nová EV i za 10-15 let (nemluvě o pokrocích v recyklaci). Pokud jde o elektrickou síť, tak při tom tempu, které jsme nasadili, si nějakých elektromobilů všimne až za pěknou řádku let. Problémem může být to, že nebude hodně nabíjecích míst, to ano, ale třeba jen náš vývoz elektřiny (tedy to, co našimi dráty skutečně proteče) by utáhl kompletní elektrický vozový park (5,5 milionů osobních EV).
Odpovědět0 0
Souhlasim, ze Teslu pravdepodobne podcenuji :)
Pokud jde o EV. Vyvoj baterii muze prinest zmenu, nicmene vhledem k tomu, ze za poslednich 20 let se vpodstate nic nezmenilo, jsem skeptik. Nabijeci mista uz jsou problem treba v Californii, kde jsou EV hodne rozsirena. A kdyz si predstavim jak ve meste jsou vsechna auta napojena pres noc na kabel, tak je mi jasne, ze to je slepa vyvojova cesta.
Odpovědět0 0
Nevím, proč pořád mají všichni pocit, že se v bateriích nic nezměnilo. Vždyť i ta Li-Ion baterka není na trhu zas tak dlouho (27 let). Její hustota se každým rokem zvyšuje v průměru o 5-8 % (jen Tesla za dobu, co dělá elektromobily, dvakrát ohlašovala nárůst o cca 30 %). Máme tady komerční Li-Pol a firmy finišují se solid-state bateriemi, byť ty budou běžně dostupné spíše až tak za 10 let (první produkty tak za cca 3 roky). Máme tady už komerční zinko-vzduchové baterie...
Nepleťte si nabíjecí místa a přenosovou soustavu. To jsou dvě trochu odlišné věci. Plná elektromobilita je během na dlouhou trať. Třeba v ČR se dá předpokládat ve velmi optimistickém odhadu tak kolem roku 2065 až 2070, tedy za 50 let. Věřím tomu, že za 50 let bude nabíjecí infrastruktura i baterie na značně jiné úrovni než dnes.
Odpovědět0 0