Musk původní systém neruší, jen nejdříve vyvine menší verzi celého systému. A to nejen kvůli otestování klíčových technologií, ale také pro to, že má tato menší verze vydělat dost peněz na tu větší. Menší verze bude obsluhovat převážně nízkou oběžnou dráhu, kam bude velmi levně vynášet satelity (asi hlavně pro satelitní konstelaci od SpaceX určenou k poskytování internetu po celé Zemi). Vynášení satelitů bude takto mnohem levnější než při využití raket F9 nebo FH. Získané peníze potom půjdou na vývoj plné verze rakety. Vývoj menší verze rakety bude snazší a rychlejší než v případě plné verze.
Odpovědět1 0
Budeme si samozřejmě muset počkat na konec září, ale spekulaci o snížení počtu motorů slyším poprvé. Pravděpodobnější mi spíše přijde hojněji probíraná varianta nasazení plánovaného množství motorů Raptor, ale v menší, již testované verzi.
Odpovědět0 0
...na otázku Života, Vesmíru, počtu motorů v raketě a tak vůbec:
42
Odpovědět2 0
To, že je tento člověk až moc ambiciózní a vymýšlí neskutečné p**, to mi je jasné. Že dokáže ukecat bohaté blbce na podporu jeho výmyslů je fakt, ale kde vůbec přichází na tyto pitomosti...?! Jeho auto-baterky, lety do kosmu s kolonizací Marsu... to musí být matroš!
Odpovědět2 20
Je to ambiciózní snílek. Díky takovým (a to i přes slepé uličky, kterých nemusí být zrovna málo) jde pokrok kupředu a my naštěstí můžeme v různých aplikacích jejich píli, vytrvalost a invenci využívat. Nebýt takových, těžko by jsme dneska byli technologiemi tam, kde jsme. A říkat jeho dosavadním úspěchům (zrovna třeba v raketových technologiích) p** je asi zbytečně moc .... :(
Podívej se na to co si dokázal ty a pak pomlouvej ostatní.
Odpovědět10 1
ake p** vymysla? paypal - mnoho uvatelov pouziva dodnes, spacex - prepravna spolocnost pre NASA a odost lacnejsia nez ruske rakety, Tesla - luxusne/vykonne auta - porovnaj si so znackami ako porshe, jaguar, aston a tak .. rovnaka cena, vyssi vykon a software (tazko alebo vobec nehacknutelny) ktori je dalko lepsi (autonomne raidenie a pod) , Gigafactory - vyroba baterii, solarnych panelov a podobne, dokaza napajat velke mesta ele. ener. (100+ GF pre napajanie celho USA), Boringmachine - nepoznam lacnejsie razenie tunelov :D na slovensku sa razia tunely v milionoch €, alebo u Vas v CZ Blanka :D
a ake ukecavanie blbcov? :D ked predal paypal s bratrom tak tie peniaze investoval na vytvorenie SpaceX, a nekôr odkupil cast Tesly ked to bol maly podnik.. a napady ako HyperLoop nikomu nevnucuje/neukecava, ludia sa len chytia toho napadu a snazia sa to v nieco premenit..
podla tvojich komentarov by som ti poradil vyhladat pomoc psychologa, pacienti si casto neuvedomuju ze su na tom zle..
Odpovědět10 3
...hezký :-)
Odpovědět0 0
Před PP bylo posílání peněz do zahraničí drahé a zdlouhavé. A nikdo nevěřil, že to jde jinak. A vida. Tesla je sice z finančního hlediska jeden velký průšvih, ale zákazníci jsou spokojení a autopilot, ačkoliv stále "ve vývoji" řídí na nájezd kilometrů podobně spolehlivě jako řidič. (též ještě nedávno oficiálně brané jako nemožnost) SpaceX nejenže doopravdy vyvinuli první soukromou raketu, ale ještě jim opravdu úspěšně přistává a je možné jí použít znovu a znovu. Též oficiálně nemožnost. A obrovsky to snížiilo cenu za start. Boring company slibuje, že podobným způsobem sníží cenu za výstavbu tunelů a nutno dodat, zní to naprosto logicky. Razící štít není tak příšerně drahý proto, že by šlo o "něco extra" ale prostě proto, že je skoro co kus to unikít. Takže je tam šílená cena za vývoj a následně patřičně drahá údržba a celkově logistika. Musk chce prakticky jen vyrábět tisícikusové série, čímž klesne cena a patřičně se zvýší dostupnost dílů a v neposlední řadě též odborníků, kteří to dokáží programovat a opravit. A nutno dodat, myšlenka jako taková zní velmi logicky.
Celkově bych řekl, že na co Musk sáhl, to zbouralo minimálně jednu "nemožnost" a ukázalo, že to najednou jde.
PS: a i ten hyperloop nevypadá špatně. Opět, v zásadě nejde o "nic nového", všechny navrhované součásti se již dávno používají, jen jinak. A jen tak mimochodem, svým způsobem tu myšlenku nedávno potvrdili Švýcaři. Respektive v praxi dokázali, že brzdou rychlého pohybu vlaku v tunelu je fakt vzduch. (nově otevřený Gothardský tunel, nákladní doprava zpomaluje osobní právě tlakem/tahem vzduchu)
Odpovědět2 1
Boring company hlavně redukuje průměr tunelu z běžného silničního dvoupruhového na méně než polovinu. Ono razit cca 8,5m nebo 4,2m je vlastně jiná liga, jiná plocha čela ražby, kubatura vyvážené rubaniny, stabilizace stěny, etc. a jiná liga je taky přepravovat příslušný razící štít.
Odpovědět0 0
Rika se tomu mozek, ale to ty asi nemas.
Odpovědět1 0