Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Mylan
Psal jsem, že nabíjení z 200 V zásuvky nemůže být 16 A, ale pouze 10 A. Včera jsem si ověřil, že všechna auta včetně Tesly nabíjejí z jednofázové zásuvky pouze 10 A. Takže ne, nenabije se to rychleji. A kvůli ztrátám je 2,3 kW­/h jen maximální teoretická rychlost. Navíc hrozí po delším nabíjení vyhřátí a následné zahoření kteréhokoliv spoje na cestě od hodin až k autu, protože domovní rozvody nejsou dimenzované na dlouhodobou vysokou zátěž.

A ano, na jakékoliv rychlejší nabíjení vyžaduje wallbox, ke kterému vede nepřerušený tlustý kabel.
Odpovědět0  0
Pokud dáváte rovnítko mezi množství nabízených aut a kolik se jich prodá ­(­"otočí­"), pak opravdu nemá smysl se s vámi dál bavit. A chápu, proč děláte redaktora, tedy spíš EV evangelistu.
Odpovědět0  1
Amortizace baterie vyjde na 2 Kč­/km a více ­(pokud jezdíte méně a baterie odejde na sešlost věkem­) a ještě jste nevyjel­/nenabil. Za tu cenu máte naftu do kombíka nebo benzín do mrňouse. Proto se EV nevyplatí ­(do té doby, než zavedou ekologickou daň z litru paliva jako v Holandsku, což ji zdraží na dvoj­- či trojnásobek­).
Odpovědět0  0
Tzv. pomalé nabíjení z domovní zásuvky je typicky 10 A mínus ztráty, takže do akumulátoru reálně zhruba 1,6 kW­/hod. Na rychlejší potřebujete wallbox včetně revize ­(cca 50 až 70 tisíc, byla na to ale nějaká dotace­), protože jinak můžete snadno vyhořet ­(16 A na jednu fázi je nesmysl, i těch 10 A riskujete, protože se přechodové odpory vyhřejou­). Chytré elektroměry jsou za rohem a reálně to dopadne tak, že buď nenabijete nebo přeplatíte souseda ­(klidně desetinásobkem ceny za 1 kWh­). Na sídlištích, resp. hustě osídlených čtvrtích to bude brzy extra problém ­(i v těch bohatších­). Redaktor ignoruje nejen kupecké počty, ale i fyziku a matematiku :­-)
Odpovědět0  0
Psal jsem, že v bazarech se nejvíce prodávají stará auta, tedy šunky ­(jak říkají bazarníci­). Také že v ČR se neprodávají auta nad 25 let ­(vy jste totiž psal o autech 30+ let­), protože nejsou ­- jednoduše zrezavěla, protože nebyla v pozinku, a protože stojí stejně jako mladší a lepší auta. Psal jsem, že mimo velká města auta dožívají a není problém tam mít 25 let staré auto, které najezdí méně než 5000 km za rok a nevadí relativně vysoké náklady na údržbu na ujetý km. V AAA je průměrný věk prodávaných aut 9,6 roku, ale aby toho dosáhli, musí prodávat i auta starší. Pokud prodají auta ve stáří 20, 12, 5 a 1 rok, je průměr 38:4 = 9,5 roku a neznamená to že se neprodávají auta starší 9,5 roku ­(naopak to znamená, že se jich prodá hodně­). V nabídce mají AAA celkem 127 vozů starých 20 a více let, přičemž ty nejlevnější šunky jsou těch 25+ let ­(veterány nepočítám­), schválně se podívejte.

Všechno překrucujete, uvádíte do nesmyslných souvislostí a nechápete kupecké počty. Nemá smysl se s vámi dál bavit.
Odpovědět0  0
Bazary prodávají i velmi nová auta ­(třeba 1 rok­). Pokud se nejvíce prodávají řekněme 15 leté, pak průměr bude těch 11 let. Průměr je průměr, nikoliv to co se nejvíc prodává. Prostě se zeptejte v bazaru, jaká auta se nejvíc prodávají a sám uvidíte. Můžete i v AAA.

Na vrakoviště se dostávají i nová auta po totálce. Pokud tam budou normálně auta po doježdění končit v 25 letech a zbytek po nehodách ­(tj. mladší­), bude průměr těch 20 let. Průměr není ani maximum ani modus ­(modus by byl nejčastěji vrakované auto­).

Že jde 18% ­(tj. každé páté auto­) na východ nic nemění na tom, že na východě jsou auta průměrně starší. A už vůbec to nic nevypovídá o tom, kolika se auta většinou dožívají, to je naprosto chybná úvaha.

Jinak řečeno ­- zaměňujete průměr, modus, medián a vlastní dojem.
Odpovědět0  0
Před 30+ lety byla doba před Listopadem ­'89 a auta z té doby nebyla celopozinkovaná, takže hodně rezavěla. V ČR nemá smysl v bazaru kupovat Škodu 105­/120 či Favorit, protože stojí stejně jako mladší auto. Srovnávat průměrné stáří vlastněných vozů a prodávaných vozů neposkytuje žádnou informaci. Maximálně to, že když už máte hodně staré auto, tak ho neprodáváte, ale dojezdíte až k sešrotování ­(což odpovídá situaci na vesnicích­).
Odpovědět0  0
Zmínka o Ukrajincích je nesmyslná. Jednak vím, že mají i starší auta a jednak stěhovat se 1800 km na západ může se starým autem jen blázen. Představte si, že vy osobně si vezmete do Švýcarska 20 let starou šunku, která potřebuje neustále servis a budete tam dělat uklízeče ­- jak to zaplatíte? To je prostě nesmysl. Do Švýcarska se přestěhujete i s autem jen případě že na to auto máte dost peněz, tj. s novým. Jako uklízeč tam pojedete autobusem, což i většina Ukrajinců v ČR udělala. Moje bývalá sousedka dělá ve Švýcarsku pečovatelku a jezdí tam taky autobusem, přestože tady si před 20 lety postavila barák za 7 mega, prostě tam auto nepotřebuje. Zatímco bývalý kolega dělá v Curychu manažera a autem tam jezdí ­(protože jezdí po celém švajcu a okolí, prostě auto potřebuje k výkonu povolání­).
Odpovědět1  0
Ten, kdo jezdí 20­-30 tisíc­/rok, jezdí v novém autě, protože by daleko nedojel ­(nová auta do 5­-7 let nepotřebují servis­). Pak ho prodá právě těm, kteří jezdí málo a nové auto se jim nevyplatí. Starší auto potřebuje 1 až 2 Kč­/km na servis, ale když jezdíte málo, tak se to vyplatí.
Odpovědět1  0
Zeptejte se prodejce v autobazarech, která auta se nejvíc prodávají ­(a na kterých se vydělávají mizerné částky­). Šunky. Jezdí s nimi do práce běžní dělníci, obvykle víc najednou ­(aby se jim to vyplatilo­). To je realita venkova mimo velká města.
Odpovědět0  1
3,7 kW při 16 A je v naší síti 230 V~ nejvyšší teoreticky dosažitelný výkon. Do akumulátorů kvůli tepelným ztrátám v měniči a chemické reakce v akumulátorech dostanete tak 80%, účiník střídače se bude pohybovat od 0,8 do 1, řekněme průměrně 0,9 ­(což dá tu čtvrtinu na ztráty­). Pak se do akumulátorů uloží max. 2,7 kW­/hod ­(i když na palubní desce třeba uvidíte 3,7 kW­). Jenže takto naplno ­(16 A­) z běžného el. rozvodu byste nabíjet neměl, protože se to někde v zásuvce či krabici začne hřát a dřív nebo později i hořet. Případně auto úplně odmítne nabíjet ­(pokles napětí, nestabilita napětí­). Kvůli tomu potřebujete domácí nabíjecí stanici, ke které vedete tlustší a kratší dráty od rozvodné skříně ­(bez přerušení­), viz třeba https:­/­/voltdrive.com­/pro­-vas­/jak­-pripravit­-dum­-na­-nabijeni­-elektromobilu­/

Problém rezervovaného příkonu jsem už zmínil. Uliční rozvody nejsou dimenzované na maximální současné odběry více domácností, natož dlouhodobé. Nutnou přestavbu je potřeba zaplatit, takže částka za distribuci se bude zvyšovat ­(s příchodem chytrých elektroměrů zřejmě velmi výrazně, protože jinak to zaplatit nepůjde, resp. aby to platili ­"všichni­" by bylo velmi hnusné­).
Odpovědět0  1
Auta ze silnic nikam nemizí, prodávají se na východ. Zatímco v Německu je průměrné stáří 8 let, tak v ČR je 16 let ­(mnoho aut na silnici v ČR začínalo v západní Evropě­) a na východ od nás je průměrné stáří přes 20 let. Veteráni tuhle statistiku opravdu nekazí, je to realita. Mimo velká města, na vesnicích, jezdí mnoho aut > 25 let ­(jedno máme doma­), protože ho potřebujete na 20 km cesty za doktory, nákupy a příbuznými ­(a najedete tak pod 5000 km­/rok­). Největší obrat v autobazarech dělají auta přes 15 let, tj. šunky. Jste naprosto odtržený od reality.
Odpovědět0  0
Jen na okraj ­- při pomalém nabíjení ­(tj. 10A, 1 fáze­), je to 150000­/­(10*230­), což je 65 hodin nabíjení a to nepočítám tepelné ztráty. Představa, že se kdekoliv jen tak můžete napojit a nabíjet, je nesmyslná. Sice si i tchýně může platit 3 fáze, ale kdo ten rezervovaný příkon bude platit? A víte vůbec, že uliční rozvody jsou dimenzované maximálně na 1­/3 celkového odběru a to ještě krátkodobě?
Odpovědět1  0
Vaše počty o 1,4 mil. km jsou naprostý úlet.
Odpovědět1  1
Taková trasa se jezdí na otočku, není prostor na čekání. Je absurdní, abych v cíli hledal nabíječku, a pak šel kamsi pěšky nebo čekal. Pomalým nabíjením se nikam nedostanete, i přes noc by to nestačilo ­(natož kdyby nás bylo v zastávce více­). Klient mi nebude platit prostoje a já musím mít výplatu.

EV je naprosto nesmyslné, pokud umíte alespoň trochu počítat. A jestli nic jiného nebude, bude doprava zdaleka nejvyšší položkou v ceně úplně všeho.
Odpovědět1  1
Tak to moc nejezdíte. Děčín ­- Jičín a zpět je 200 km, přičemž taková cesta je to nejmenší, co jezdím. Navíc představa, že to auto budu muset jezdit třikrát týdně nabíjet, přestože budu jezdit jen do práce, je absurdní. Nedej bože v zimě víckrát.
Odpovědět1  2
Zapomínáte na chemickou degradaci. Sice nevyčerpáte cykly, ale akumulátor bude stejně KO. Spalovací auta jezdí 25+ let ­(jen se u toho stěhují ze západu na východ­).
Odpovědět0  2
To nemůže, protože neovládá nic. Může jen šířit ­"nesprávné­" myšlenky, což je nenávist a manipulační lži ­(dezinformace­).
Odpovědět0  1
Jo, kvůli omezení ztrát je MagSafe ­(a taky proto, že na to má Apple patent, tak to všude cpe­). Ale vyšší výkon Qi ­(resp. bezdrátového nabíjení­) vám Apple nedá, protože a­) kapacita baterie je malá, takže pomalejší nabíjení trvá akceptovatelnou dobu, b­) Apple ušetří dolar na licenci za Qi na každém iPhone, c­) rychlejší bezdrátové nabíjení bude mít možná nový model za rok, čímž vás přesvědčí si ho koupit. A právě o to c­) jde, jde o dávkování, záměrné zadržování novinek, snaha prodat každý prd a tahat zákazníky za nos.
Odpovědět1  0
Apple nemusí na žádné pokročilé komponenty čekat, protože jsou na trhu a stačí je koupit. Všechny jsou vzájemně kompatibilní, protože by jinak výrobce neprodal ani prd. Důvodem, proč zaplatíte bezkonkurečně nejvíc na trhu a přesto nedostanete to nejlepší je jednak zadržování novinek ­(aby bylo co s velkou slávou uvést další rok, ale jen pro nejdražší model­) a pak cena ­- Apple vydělává miliardy, protože každého zákazníka skásne o vysou cenu, ale odrbe ho o 40 dolarů na displeji ­(psal jsem před chvílí výše­), o 0,5 dolaru za licenci na USB, další dolar za licenci na výkonnější Qi, dalších 5 dolarů za baterii s nižší kapacitou atd.

To je samozřejmě dlouhodobě neudržitelné, takže nakonec iPhone dostal větší displej, dostal AMOLED, dostane v budoucnu i více RAM atd.
Odpovědět0  0
Apple nedává nejlepší komponenty, protože vám je dá později. Velmi dlouho odmítal větší displeje, aby je pak po letech slavnostně dal do nejvyššího modelu. To samé s OLED displejem ­- tak dlouho tvrdili že obyčejný je lepší, až je stejně zavedli. U obou věcí je ­(kromě zadržování novinek­) hlavním důvodem cena ­- zaplatíte bezkonkurenčně nejvíc na trhu, ale odrbou vás o 30 dolarů ­(rozdíl v ceně displejů­).
Odpovědět0  0
Proto iPhone 14 nemá Wi­-Fi 6E, zatímco Samsung Galaxy S23 ho má? Proto má displej s nízkou hustotou bodů ­(místo 1440x3088 má rozlišení pouze 1179x2556­)? Proto nepodporuje 8K rozlišení u natáčení videa? Proto teprve poslední model má dvoukanálovou GPS ­(v mobilech je od roku 2018­)? Proto má stále pouze USB 2.0? Proto má rychlonabíjení pouze ve verzi PD 2.0 ­(tj. z roku 2014­) a je rychlonabíjení velmi omezené ­(včetně bezdrátového­)? Může vůbec někdo brát takovou mystifikaci vážně? Jako opravdu?
Odpovědět0  0