Nadějný Anthem: hit, nebo ostuda?
28.2.2019, Jan Vítek, aktualita
Anthem představuje hlavní titul studia BioWare pro tento rok. Těch milovaných BioWare, kteří nás obšťastnili řadou herních legend a předloni zklamali svým Mass Effect Andromeda. Anthem už bude na trhu týden, takže už můžeme hodnotit.
Anthem byl viděn i jako hra, kterou BioWare po odložení Mass Effectu k ledu nastartují novou sérii a přimějí hráče k tomu, aby se zase mohli těšit na další díly. Mluvíme o studiu, které nám společně s Black Isle přineslo Baldur's Gate, pak i NeverWinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic nebo právě už zmíněný Mass Effect. Nejen všechny tyto hry jsou milovány, a tak se dalo očekávat, že si BioWare dají na prvním dílu nové série opravdu záležet. Dopadlo to?
Jak už mnozí dobře vědí, moc dobře to právě nedopadlo. Mass Effect: Andromeda dostal od profesionálních recenzentů v průměru přes 70 procent a Anthem pouze 60, což se dá považovat za velice slabé na to, co měla tato hra představovat. Hodnocení recenzentů odpovídá i tomu, jak Anthem vidí samotní zákazníci a dá se říci, že po už odeznělém tématu loot boxů tu máme téma nové, které charakterizuje problém moderních AAA her.
Jde o stav, v němž ty přicházejí na trh a k tomu se dá říci, že nakladatelům už opravdu nedělá velký problém vypustit do světa hru, která v podstatě není dokončena a pokud by se samotný Anthem prodával na Steamu, docela by mu slušela kolonka předběžného přístupu. Můžeme se tak ptát, zda máme jako standard akceptovat hry, jež budou časem teprve opraveny a bude do nich dotvořen potřebný obsah. Volit můžeme svými peněženkami a můžeme také čekat na to, jaké prodeje budou ohlášeny, nebo spíš vyplynou na povrch. Zatím se toho moc neví.
Recenzenti se vesměs shodují na tom, že základ je celkem dobrý, ale hra bude vyžadovat ještě dost práce, aby nepůsobila celkově tak nudně, repetetivně a také aby byly vychytány problémy s výkonem. Velice často se opakuje téma častých nahrávacích obrazovek, které jsou pro hráče obzvlášť otravné. Hra je také kritizována za povrchní dialogy a ploché postavy (ne na hrudníku), což musí být pro fanoušky BioWare obzvláště citelné zklamání.
Přidat k tomu můžeme vyloženě technické problémy s padáním i konzolových verzí hry a dle DigitalFoundry i přes nejnovější patch má hra na Xbox One S i při rozlišení 900p problém udržet 30 FPS a Xbox One X na 2160p to také nezvládá. Náročnost poznají také hráči s PC, kde ani Vega 56 nepostačí vždy na udržení 60 FPS v rozlišení Full HD.
Za sebe k tomu můžu dodat, že Anthem je přesně to, čeho jsem se obával. Síťově orientovaná hra, která může nejdříve ohromit svým prostředím, ale pak už nabídne především nekonečné grindování. Jak to máte vy?