Lode Orion nebudou znovu použitelné, NASA jich dokonce stavi asi 6 a další objednává a jen některé dily budou znovu použitelné, proto me udivuje jake dotoho tečou penize stejne jako do vyboje SLS, pritom Oriony budou mit odhadem jen 15 misí, včetně testovacich startů, co bude potom netuším, ale je to slušná cerna dira na penize, když připočtu i naklady na vyvoj jedine SLS rakety
S takovým počtem misí asi Měsíc nebude možné kolonizovat a vyslat lidi na Mars
Odpovědět0 0
na tomto letadlu je hezky videt jak maji letadla opacnou aerodynamiku nez auta. letadla maji tupy predek, spicaty zadek aby je nebrzdili turbulence a auta je tvar naopak. u letadel tomu rozumim, u aut ne. auta to maji jako letadla jen vyjimecne a meli to asi nektery hodne stary auta. nejsou auta postaveny blbě? :) nemelo by bezny auto na dalnici mensi odpor kdyby jelo pozpatku? :D
Odpovědět0 0
U aut se nedosahuje takových rychlostí a potřebuješ vyvijet tlak pro přilepení auta na silnici aby nemělo tendence vzlétnout. Máš další omezení ohledně velikosti a potřebného úložného prostoru, umístění světel atd. Auto je z velké části expert kompromisu.
Odpovědět0 0
Že auta nepotřebují aerodynamiku tak dobrou jako letadla když jsou pomalejší, jsem nepsal, to beru jako samozřejmost a díky tomu auta kompromis využívají víc pro jeho užitečnost. To vše ale nevysvětluje opačný tvar. Z těch důvodů je jediná věc co by to vysvětlovala a to je přítlak k silnici, jinak by auto klidně mohlo mít předek ve tvaru dodávky jen zaoblený prostor motoru bez té délky dopředu a zadek jako mají auta předek. prakticky normální auto jen otočený :-D Ten přítlak je jediná možnost i když o tom jako důvodu dost pochybuju u běžných aut jako je fábie, felície, favorit, škoda 120, ale že u nich šlo o malý odpor vzduchu nepochybuju.
Odpovědět0 0