No hurá! To to trvá objevovat dávno objevené. Za mě stojí si pošetřit planetu i za cenu toho, že to bude trvat o pár dní dýl.
Odpovědět0 0
pokial ta predna cast bude po starom, tak nejake extra setrenie to nebude...
Odpovědět0 0
Tou prednou castou myslis provu/celo lode?
Ak ano, tak sa neboj. Ta je optimalizovana aby, co najlepsie(s najmensim odporom) rozrazala vlny.
Tvarom lode aby plavba bola co najekonomickejsia sa zaoberaju onakvejsi ludia. Nemusis sa bat.
Odpovědět1 0
Na takový tvar lodi si nelze přišpendlit ledajakou stěžeň. Předpokládám že tvar koresponduje s lodí. A 10% nakonec nemusí být vůbec málo. Alespoň se snaží.
Odpovědět3 0
Možná 10% za dobu, kdy fouká správný vítr. Takže v reálu o dost méně. Jenže i pouhých pár procent je při spotřebě takových lodí obrovské množství paliva. Tanker si bere minimálně tunu mazutu na kilometr.
Odpovědět1 0
SkySails sice dokáže za příznivých podmínek papírově přinést okolo 15 %, v průměru je to 5,5 % dle Vašeho odkazu.
Odpovědět0 0
9,8% usetrenej nafty, resp mazutu, kolko bude stat prevadzka a udrzba tohoto vymyslu? Rad by som uz konecne bol, aby sa take infa riesili z oboch stran, takto to je zavadzajuce.
Odpovědět1 3
Pisou tam 2800tun co2 na jeden trip. To odpovida 760tunam paliva… dejme tomu ropy (tankery pali vetsinou to, co vezou)
To je cca 6400barelu ropy (hustota 120kg na barel) cena barelu 80$ … cca 0,5 mil. $ v usetrenem palivu.
Tedy uspora velmi hrubym odhadem 400$ na kazdy metr ctverecni te karbonove plachty za kazdy trip.
V tomto pripade bych o ekonomicke navratnosti nepolemizoval. Pochybuju, ze by to Cinani delali ciste kvuli zelenym idejim.
Odpovědět3 0
Mazut a topný olej se už jako palivo davno nepoužívá ani na takovýchto lodích,
většinou se tam používá nově především plyn nebo benzín/nafta či jiný "čistější" uhlovodíkový derivát z ropy, nicméně pořád lepší než mazut, ....z tohoto agregát vyrábí elektřinu pro fungování lodě
Provoz lodi je díky tomu násobně čistější a jednodušší, například není třeba palivo před použitím zahřívat,
i strojovna lodi je díky tomu jednodušší když je zde jen jeden typ motoru, dříve byl potřeba motor pro pohon šroubu a další agregát pro výrobu elektřiny na lodi,
dnes to vše obstará jeden agregát, který dodává elektřinu lodi
a i ji pohání skrze vesměs "obyčejný elektromotor" lodi
Odpovědět0 0
No, teď je v plánu šetřit životní prostředí dopravou zkapalněného plynu tankery z JůEsEj. Doprava potrubím je pochopitelně silně neekologická.
Odpovědět0 6
s USA? :D Rusky plyn ide do Turecka do pristavu, tam sa plyn za 6Kč tlači do lodi. Potom Rusky plyn dostane nalepku mlade in USA preplave sto kilomentov do dalšieho pristavu v EU :D a tlači do potrubia ako USA plyn za 90Kč a USA chodia vysmiaty ze EU kupi Rusky plyn od nich ale s 1500% priražkou! Tomu sa hovori boj proti Rusom :D
Odpovědět9 11
Aha, jenom 100 km, tak to je zanedbatelné.
Předpokládal jsem nějaké čachry, jen jsem se držel oficiálního postupu.
Co jsem ovšem nevěděl, s jakou drzostí jsou realizovány :-).
Odpovědět2 3
Snajprik je mistni blazen a milovnik konspiracnich teorii v jednom. Doporucuji brat s nadhledem.
Ovsem obzvlaste zabavne jsou jeho “vybrane kapitoly z fyziky” za to by se nemusel stydet ani klub sarlatanu 19. Stoleti.
Odpovědět7 2
Jeste tak brat v uvahu maximalni kapacitu jednotlivych cest. Pak se clovek temhle hovadinam, co se mezi lidma siri, muze smat.
Odpovědět4 2
Když ti někdo zaplatí násobky, tak proč bys neprodal. Finanční výsledky Indie způsobené přeprodejem do EU nemůžeš popřít.
Odpovědět2 0
V tom clanku se pise, poue to, ze teoreticky to mozne je.
Ted jeste kvantifikovat tuto skutecnost.
Odpovědět2 0
Na to by se snadno přišlo, břidličný plyn z Ameriky má jiné složení, stačí udělat test v přístavu.
Odpovědět1 0
Zkapalněním se dost pročistí, navíc každé ložisko i v USA má nějaké "složení". Myslím, že v Evropě je dnes důležitá tak akorát vlajka tankeru na kterém to sem dorazilo :-D
Odpovědět1 0