Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Nemáte rádi mikrotransakce? Activision je může udělat ještě mnohem otravnější

19.10.2017, Jan Vítek, aktualita
Nemáte rádi mikrotransakce? Activision je může udělat ještě mnohem otravnější
Jen nenapravitelný optimista by si mohl myslet, že aktuální forma mikrotransakcí je ta nejhorší, co nás mohla v herním světě potkat. Že je možné jít ještě mnohem dále, dokazuje nově schválený patent firmy Activision. 
Dávno pryč jsou časy, kdy jsme si prostě pořídili hru a tím to z hlediska financí haslo a kdo chtěl, mohl si pořídit třeba další datadisky, v jejichž případě ale další vynaložené peníze obvykle odpovídaly tomu, co jsme za ně dostali. S rozmachem online plateb a obchodů s hrami se ale objevily také mikrotransakce za různé drobnosti, čili dodatečný digitální obsah. 
 
 
Aktuálně tu máme tzv. Loot Boxes jako asi nejvíce probíranou formu mikrotransakcí a herní svět se dohaduje, zda jde či nejde o formu hazardu. Co by mohlo být ještě více otravné? Activision to ví a rovnou si svůj nápad nechali patentovat, přičemž jejich patent "system and method for driving microtransactions in multiplayer video games" byl podán už v roce 2015, ale teprve nedávno byl akceptován. 
 
 
A o čem tento patent je? Jednoduše o tom, že lidé kupující si dodatečný obsah budou ve hře odměněni a ten, kdo si nic takového nekupuje, bude naopak potrestán. Hra tak může být udělána tak, aby v online režimu dávala "neposlušné hráče", kteří nechtějí platit, do instancí s mnohem zkušenějšími hráči, nebo těmi, kteří mají lepší výbavu, a to třeba zakoupenou. Hráč je tak v nevýhodě a účelem je přinutit jej přemýšlet o tom, že by si také měl pořídit něco lepšího za tvrdé peníze. 
 
Stejným způsobem tak mohou být odměňováni platící hráči, kteří se tak mohou ocitnout v instanci, kde budou bojovat s protivníky, s nimiž mají v boji díky své výbavě značnou výhodu. To vše se tak bude týkat vyváženosti celé hry a algoritmů vybírajících lidské hráče podle různých scénářů. Čili pokud někdo získá pocit, že mu zakoupená výbava pomohla, bude mít i větší nutkání dále platit. 
 
Vedle toho Activision počítá i se sledováním uživatelů a jejich transakcí, na základě čehož se bude upravovat nabídka věcí, které si můžeme koupit. Jde tak o další aplikaci zautomatizovaného marketingu, s níž se už běžně setkáváme jinde. 
 
Vše toto je tak vytvořeno čistě za účelem vytáhnout z našich kapes více peněz, a to ne jednorázově, ale průběžně po celou dobu, kdy budeme daný titul hrát. Activision už vydali prohlášení, že nic z toho nebylo dosud v jejich hrách využito, ale je spíše jen otázka času, než pro to uzraje čas. Nebude to snad již ta poslední mez, kterou firmy zkusí překročit, než se setkají s opravdu silnou nevolí svých zákazníků? Nebo to bude jen další krok směřující k naprosté změně herního trhu, kde si hru "užije" jen ten, kdo platí? Uvidíme.