Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
16.5.2002, Zdeněk Kabát, článek
Na 3dfx message board se objevila celá řada specifikací připravovaného grafického čipu od nVidia s hrubě znějícím názvem NV30. Co se šeptá a povídá o tomto následovníkovi GeForce4? AGP 8x, 73 milionů tranzistorů, DirectX 9.x,…
Katik | 16.5.200210:45

Autor by sa uz za dobu existencie T&L mohol naucit, ze T&L neznamena Time&Lighting ale Transform&Lighting

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 16.5.200211:24

Autor se vyjadřuje k TT&L, ve zdrojovém článku je doslovně uvedeno:

"A separate second copper processor running at 450Mhz an 0.13m as well - handle all T&L now called TT&L (True Time and lighting)" viz: http:/­/www.3dchipset.com/news.shtml#newsitem1021403370,74665,

vzhle­dem k faktu, že pojem TT&L není dosud oficiální, ale v oblasti spekualcí je to uvedeno doslovně.

Odpovědět0  0
Ales Hejduk | 16.5.200214:26

Radsi tech 20000,- dam za procesor + ramku, coz vyuziji i jine aplikace nez nejnovejsi hry. A asi pockam az na Dreamforce III. :-)

Odpovědět0  0
Morte | 16.5.200219:30

Kdyz se spekuluje o 256MB VRAM uz nyni u Parhelie 512, myslim, ze se to brzy stane realitou...

Odpovědět0  0
Ales Hejduk | 16.5.20029:04

Nechapu na co by na graficky karte melo byt 256 MB pameti, kdyz pri spickovem zatizeni staci i 64 MB? Fakt vyhazovani penez.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 16.5.20029:17

Nesouhlasím, vezměte si jako příklad nadcházející Quake 4. Zcela jistě přinese mnoho nového a zcela jistě bude vyžadovat značné množství graifkcé paměti (obecně je vždy velice výrazný posun mezi každou verzí Quaka z hlediska náročnosti na HW).

Dnes je to (256 MB paměti) samozřejmě zbytečné vyhazování peněz, jenomže první vzorky budou NV30 budo ve třetí čtvrtině tohoto roku a mezi lidi se dostanou před vánocemi. V půlce příštího roku se už budou běžně prodávat, ale potom už budou hry zase o pořádný kus náročnější.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 16.5.20029:19

Libore, kde žiješ, za chvíli budeš mít "švába" i ve větráku :-)))

Odpovědět0  0
Martin | 16.5.20029:22

Ve vetsine vetraku uz svaby (integrovane obvody) davno jsou

Odpovědět0  0
Neni dulezite | 16.5.20029:40

Zkuste si treba pustit demo grafickeho herniho enginu od Codecreatures. S ubohymi 64MB VRAM s Vama vydrbe zalostnymi 12 frejmy/s na nejrychlejsim CPU, protoze grafika bude mohutne swapowat do RAMky. Demo totiz vyzaduje aspon 128MB VRAM a 512MB RAM...Nebudte jako Gates ("640kB RAM staci navzdy"), pameti neni nikdy dost...

Odpovědět0  0
Libor Vanek | 16.5.20022:29

Boze muj, nejen, ze clovek ma v pocitaci 3 OS (Windows, Linux a Emacs ;-)), ale ted i 2 CPU...

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.