Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Newegg se opět předvedl, tentokrát prodejem vadné desky coby rozbaleného zboží

17.2.2022, Jan Vítek, aktualita
Newegg se opět předvedl, tentokrát prodejem vadné desky coby rozbaleného zboží
Prodejce Newegg se v posledním roce několikrát dostal do titulků, a to ne v pozitivním slova smyslu a nyní je tu další případ. Ten se týká známého serveru a youtube kanálu Gamers Nexus a prodeje vadné základní desky.
Začalo to na začátku tohoto měsíce, když Gamers Nexus (GN) zveřejnil video s názvem "Newegg Scammed Us", který nijak nepřeháněl. Steve Burke z GN si totiž z nabídky Newegg vybral jistou desku Gigabyte s čipsetem Z490 coby otevřené či rozbalené zboží, čili takové, které si už dříve někdo pořídil, ale poté vrátil. To samozřejmě patří do běžné nabídky i českých obchodů, neboť ty se nějak musí vypořádat se zbožím, které lidé vracejí v rámci zákonné lhůty. V takovém případě se automaticky předpokládá, že se tato skutečnost promítne do ceny a především že prodejce dané zboží před dalším prodejem pečlivě zkontroluje. 
 
 
Steve Burke ale zjistil, že onu desku ani nebude potřebovat, a tak dodaný balík ani neotevřel a v rámci RMA poslal zpět. Newegg ovšem vratku odmítl, neboť zjistil, že deska má silně poškozenou procesorovou patici a dále našel i zbytky teplovodivé pasty. Po zveřejnění tohoto případu ale Newegg náhle otočil, vrátil zaplacené peníze a tím to mohlo skončit. Jenomže prodejce poslal Stevovi i onu vadnou desku
 
 
Ten díky tomu v balení desky objevil ručně psaný lístek od technika firmy Gigabyte a ukázalo se, že ta dříve poslala firmě Newegg tuto desku zpět jako neopravené zboží a ta byla prostě zařazena do prodeje jako rozbalené zboží, a to evidentně aniž by ji někdo prozkoumal. 
 
GN pak požádali své čtenáře/diváky, aby se sami podělili o svou případnou podobnou zkušenost s firmou Newegg a z toho vznikla přímo lavina stížností, která GN přiměla k tomu, aby oslovili přímo prodejce se žádostí o komentář či nejlépe rozhovor. 
 
Newegg tak byl přinucen reagovat a jak uvádí Windows Central, oznámil změny ve svém přístupu. Přiznal přitom, že některé RMA požadavky zákazníků skutečně nebyly patřičně posouzeny, což označil za "procesní chyby". Provedeny už prý byly změny v celém procesu vracení zboží a jeho dalšího prodeje, které se budou týkat zvláště procesorů a základních desek.
 
I v našich končinách se dle dohledatelných ohlasů nepřekvapivě můžeme setkat s případy, kdy zákazníci nebyli spokojeni se stavem zboží, které už někdo vrátil a co hůř, lze se nezřídka setkat i s případy, kdy bylo takové zboží prodáváno jako zbrusu nové. Jaké jsou vaše zkušenosti?