U většiny tovaru nemám problém s tím, koupit něco "rozbalené", ale musí to být zkontrolované (ten zákazník předtím to patrně nevracel bezdůvodně) a musí být na to sleva min. 20-30%, tj. musí to být CITELNÁ sleva.
Tedy ne pouze pár mrzkých %, jak je obvyklé. Na to jim pak kašlu. Pokud nová základní deska stojí 1159 Kč a v "rozbaleno" to je za 1043 Kč, tak si to můžou narvat do špic. Sleva pouhých 10% při relativně velkém riziku, že je deska nějak načnutá... - to myslí skřet jako fakt vážně?!
Odpovědět0 0
Už jsem párkrát narazil na rozbalené zboží, které bylo dražší, než nové. Stalo se to v obou hlavních eshopech v ČR, tedy Alza a CZC. Tehdy jsem CZC kontaktoval a ti následně cenu okamžitě změnili. Na Alze jsem to viděl relativně nedávno, ale ty už jsem nekontaktoval. Jako asi to byla chyba, ale je zde krásně vidět, jak se jim moc zlevňovat nechce použité zboží.
PS: Tím neříkám, že se toto neděje i u jiných prodejců. Jen že jsem si toho všiml u těchto dvou.
Odpovědět0 0
Já koupil NOVÝ 8TB HDD u TSBOHEMIA a když mi dorazil domů, bylo už podezřelé, že ochranná fólie byla otevřená. Tak jsem zapojil disk, který neměl žádný oddíl, ale zvědavost mi nedala a projel jsem ho na smazané soubory a ejhle. Našlo to plno dat. Navíc mi info o disku ze SMARTu hlásilo, že už má naběháno tuším něco kolem 3000 hodin. Takže jsem sbalil disk a jel naštvaný na prodejnu s tím, že jsem si zaplatil za nový výrobek a oni mi pošlou použitý. Naštěstí mi to bez řečí na místě vyměnili za opravdu nový disk, který byl od výrobce zatavený v ochranné fólii. Asi jsem s tím měl jít na Svět Hardware, aby o tom taky napsali, když je to evidentně tak zajímavé téma ke čtení.
Odpovědět0 0
No očividně jsi tady a píšeš o tom. Akorát že tady se TSBohemia nakonec zachovala správně a bez řečí ti HDD vyměnili. Newegg však nejenom klamal, ale dokonce se to pokusil hodit na zákazníka. Tedy naprostý opak toho, co jsi v obchodě zažil ty ;)
Odpovědět0 0
To sice ano, ale zjevně se pokusili prodat použitou věc jako novou.
Odpovědět0 0
nikdy nenakupujem rozbalený tovar, je to ekonomický nevýhodné, zľavy na to sú minimálne , nový tovar nakúpim po zľave výhodnejšie, to že narazil na neskontrolovanú dosku v tom problém nevidím, všetko je o dohode a môže si za to sám , ani jemu sa nechcelo s tým babrať. Dnes už nenakupujem ani cez bazár , v ponuke je odpad za vysoké ceny.
Odpovědět0 4
Když kupuji rozbalený produkt, musím být připraven na to, že něco nemusí být v pořádku. Jinak záruka pořád platí, včetně možnosti vráceni do 14ti dnů. Je potřeba nakupovat u slušného prodejce, ale to snad platí u všechn nákupů.
Pokud něco kupuji, naopak se vždy jako první dívám po rozbaleném zboží, protože se dá docela dost ušetřit.
Odpovědět2 1
Vratit do 14 dnu samozrejme muzes, ale pokud bude prodejce tvrdit, ze jsi tu desku poskodil a pak vracis, tak ti ji bud vrati nebo strhne vetsinu ceny za to poskozeni.
Odpovědět0 0
Naštěstí jsou tu nějaké zákony.
Odpovědět1 2
Koho zajímá nějaký Newegg? Copak v americe někoho zajímá třeba naše Alza?
Odpovědět3 5
reklamovaný ssd disk u gigastore, reklamácia zamietnutá z dôvodu "mechanicky poškozené = ulomený rožek po strane pinu" , je tam chýbajúci kúsok platsu pri dátovnom sata konektore asi 2mm roh ktorý nemá nejaký vplyv na reklamovanú závadu a to chybu firmware keď je disk detekovaný ako neinicializovaný "SATAFIRM S11"
Ale to je spôsob obchodu ako sa zbaviť reklamácie tohto disku tesne pred koncom záručnej doby.
Odpovědět1 0
Ulomený roh ale dokazuje, že s výrobkem nebylo řádně zacházeno. Jinak se pochopitelně můžete obrátit na soudního znalce a soudit se.
Nejjednodušší způsob je u prodejce znovu nenakupovat.
Odpovědět1 0
Tu by som si kludne dal spravit nejaky nezavisly znalecky posudok (teda zalezi aj aky to bol drahy disk). Podla tej foto je ulomeny len ten plastovy kusok a nijak to nezasahuje do funkcnosti samotneho disku (ziadna poskodena elektronika).
Odpovědět0 0
Přesně tak, už tam nenakupovat. Postupem času jsem zjistil, že je lepší si připlatit do 5 % oproti nejnižší ceně na trhu a jít to koupit do osvědčených obchodů, kde nedělají problémy s uznáním reklamace / vrácením zboží a případně hned výměnou. Když vše funguje, je k vám obchodník milý, ale jen v případě problému se teprve pozná charakter.
Odpovědět2 0
Obrátit se na soudního znalce, vyhodit xxx tisíc abych z prodejce dostal 1500Kč za SSD
To se jistě vyplatí u podobných reklamací
Takovou radu dávejte až budete chtít nacenite pojistnou událost na vytopeném bytě nebo bouraném autě, kde máte jistotu že se vám peníze narvané do právníků vrátí
Odpovědět0 1
S tím ale prodeje počítá, že se nikdo nebude kvůli tísícovce soudit.
Odpovědět0 2
Tady by asi mohlo mít smysl se hádat. Protože pro ně, když to zkusí a člověk kapituluje, tak pro ně jsou to money in the pocket. Je to jako zamítnutí reklamace kapajícího oleje u nového auta z důvodu, že jsi při couvání narazil do sloupku a máš křuplý světlo...
Odpovědět0 0
Nepřekvapuje mě to ani v nejmenším, už se mi třeba stalo, že jsem objednal zboží a přišla očividně už velmi zcestovalá krabice. Tak jsem ji rozbalil a tam bylo vrácené zboží, třeba vč. faktury minulého zákazníka… Prostě prodejce vzal vratku (krabice se zbožím + nalepený poštovní štítek), přečmáral čárový kód a dal zpět do skladu. Objednal jsem já, prodejce vzal, přelepil štítek novým a poslal mi to. Já to doma rozbalím, očividně v minulosti otevřená krabice, uvnitř faktura minulého zákazníka (moje byla nalepená zvenku ve folii pro změnu), a aku sekačka s popraskaným plastovým krytem (předpokládám, že důvod vratky pro prvního zákazníka). Já už to teda neřešil, plast jsem si slepil, ale prostě to takhle funguje.
A potom stačí použít selský rozum – pokud si koupím router, a ten je třeba nestabilní a musím ho každý druhý den restartovat, co udělám? Budu se 30+ dní prcat s reklamací, nebo ho do 14 dnů bez udání důvodu vrátím a koupím jiný? Samozřejmě to druhé. Prodejce to testovat nebude, vrátí to zpět do prodeje jako rozbalené zboží (v lepším případě!) a schytá to další chudák, který bude chtít ušetřit pár desetikorun.
V životě jsem (naivně) koupil na Alze rozbalené zboží asi třikrát – výše zmíněný router (nestabilita), kameru do auta (po cca půlhodině provozu se přehřála a přestala nahrávat), meteostanici (bezdrátový modul se vždy po pár dnech odpojil), apod. Prostě zcela očividně věci, které by člověk normálně řešil reklamací, ale časově i prakticky vyjde lépe to prostě vrátit a koupit znovu/zkusit jinou značku/model.
Od té doby se rozbalenému zboží vyhýbám obloukem.
Odpovědět0 0
Jenže jak u některých produktů poznáte, zda se jedná o vadu nebo vlastnost? Můžete reklamovat nestabilní router a on se vám vždy vrátí s tím, že potřeba zařízení restartovat je běžná údržba a jedná se o vlastnost.
Navíc to, že něco nefunguje vám, neznamená, že to nebude fungovat dalšímu.
Tohle je vždy riziko u rozbaleného/použitého zboží a je potřeba si vždy předem spočíta, zda se mi úspora v případě jakýchkoli problémů vyplatí.
Odpovědět2 1
Tak nic z toho, co jsem vyjmenoval, by žádný normální člověk za vlastnost nepovažoval. Proto to vrátil první nakupující, proto jsem to vrátil já, proto bych to reklamoval, kdyby to vrátit nešlo.
Odpovědět0 0
Jo, přesně to mě taky už napadlo. Štvát se s reklamací, nebo mít hned peníze zpět a koupit něco jiného? :D
U rozbaleného si právě vždy říkám, proč to asi ten předchozí vrátil ...
Odpovědět2 0
Já občas věci vracím, protože potřebuju něco vyzkoušet nebo udělat jen jednou a dále už tu věc nepotřebuju. Třeba diagnostiku na auto jsem druhý den vracel - nepoškozenou, čistou, se všemi ochranými fóliemi, prostě komplet.
Monitor jsem kupoval rozbalený, ušetřil jsem dva tisíce z původních šestnácti. Byl naprosto v pořádku. Možná ho někdo vracel, protože zjistil že je na něj moc veliký a podobně.
Kolikrát se člověk taky nemůže rozhodnotu mezi několika výrobky, a tak je koupí všechny, porovná a co nevyhovuje vrátí.
Vychcánků co vrátí zboží poškozené je určitě dost, ale to je zodpovědnost prodejce to kontrolovat.
Odpovědět2 3
tak jestli neco odpovida definici vychcanka, tak tohle:
- Já občas věci vracím, protože potřebuju něco vyzkoušet nebo udělat jen jednou a dále už tu věc nepotřebuju.
- Kolikrát se člověk taky nemůže rozhodnotu mezi několika výrobky, a tak je koupí všechny, porovná a co nevyhovuje vrátí.
to je imho pekny hnus
Odpovědět1 0
parkrat jsem se uklikl a objednal vracenou komponentu od te doby se na stav produktu zameruju protoze je tak 50% sance, ze dojde mrtvy produkt a to se fakt chcete hned vracet do shopu a reklamovat napr. ohlou nefunkcni zakladni desku...nejvetsi salati jsou v alze, tam tech vracenych stavu maji nekolik, samozrejme zadny vraceny produkt netestuji takze neni problem vratit odpaleny HW, ktery je naoko neposkozeny
Odpovědět0 0
To je tak když tam pracují lidé kteří PC HW nerozumějí a myslí si že třeba ty ohlé piny jsou tak schválně.
Nebo když servisní technik napíše do protokolu, deska nebootuje....představte si třeba svoji matku na pozici člověka který vyřizuje reklamace, myslíte si že bude vaše matka vědět co to znamená bootovani??
Těžko, a protože na desce neshledá mechanickou vadu, tak ji dají zpět do prodeje jako částečně použitou (rozbalenou)
Moje osobní zkušenost je třeba s reklamací desky od MSI která právě nebootovala, vypsal jsem RMA a poslal zpět zelenému mimozemšťanu, přesně po měsíci se mi vrátila s tím že deska neobsahovala S/N číslo,
(Zajímavé že toto trvalo tak dlouho vyřídit) ....štitek byl nalepeny na vnitřku krabice,....
nevím jestli štítek upadl sám nebo jsem ho tam při rozbalování nalepil já(třeba že byl odlepeny z desky)
Každopádně jsem ho opatrně odlepil, přimaznul trochu lepidlem a placnul na spodek desky a ještě ten den jsem vyplnil nové RMA a znovu poslal žel.mimozemst.
Jaké překvapení že (opět přesně po měsíci) byla reklamace uznána....
Druhá malérie byla s ASUS deskou která mi umřela v dalším počítači(peníze vráceny),
ale chtěl jsem tu stejnou, bohužel v Česku už nebyla k dostání,
Jeden kousek jsem našel, jako novou na eBay (prodejce z Kalifornie) doma jsem ji měl za 5 dnů....
Co se ale nestalo....po pár dnech umřela úplně stejně jako ta předchozí, asi vadná série.
Kontaktoval jsem prodejce v USA, ten mi sdělil že se mám obratit na lokální ASUS servis, tam mi bylo sděleno že reklamace musi řešit prodejce, znovu jsem s tímto kontaktoval prodejce v USA, bylo mi odpovězeno že pokud balík pošlu tak ho jednoduše nepřevezmou a pošlou zpět do Evropy
V tuto chvíli jsem na to rezignoval a přišel tím o asi 7000
Bohužel elektřině nerozumim a ani v rodině nebo u kamarádů nemám elektrikáře který by případně mohl vyměnit přepájet nějakou součástku.
Většinou na deskách a grafikách jde o nějakou blbost která se dá koupit za pár korun, bohužel, deska za 7000 skončila v kontejneru na elektroodpad.
Kromě toho vám doporučuji si HW pečlivě vyfotit než ho dáte z ruky !!!
!
Já když cokoliv reklamují, nebo prodávám v bazarech, tak vše nejdřív pečlivě vyfotím i způsob balení a když to jde tak tyto fotky přidám do náhledu na zboží včetně identifikační čísel, aby se odběratel nemohl vymluvit že při převzetí bylo vše v pořádku, nebo mě nějaký kupující na Aukru chtěl odebrat tím že mi pošle nazpět tu stejnou desku jen nefunkční a moji funkční si nechá....
I toto se mi stalo, Grafická karta prodaná na Aukru mi byla vrácena nefunkční, jaké štěstí že jsem si všiml poškozené krabice a tím i jiných ID a S/N čísel u čárových kódů.... Naštěstí mi to na Aukru pomohli vyřešit a kupující mi vrátil moji funkční grafiku a já jemu jeho nefunkční grafiku (to vše na jeho náklady)
Odpovědět2 0
příhoda z Aukra je svinstvo. kdysy davno jsem poprve a naposledy koupil pouzitou vec na inzerát. zvukovou kartu nejvyyssi model v te dobe. udajne je plne funkcni a je u ni veskere prislusenstvi. prisla samotna karta bez niceho. sehnal jsem si ovladace a testoval. cast karty nesla. po par telefonatech se mi majitel prestal ozyvat.
Odpovědět0 0
Tu bol asi problem ten, ze ta doska pochadzala prave z US, kde su odlisne zakony ohladom RMA. Keby bola kupovana v EU, tak by asus s tym problem nemal.
Co sa tyka predaju v bazaroch (pouzivam bazos), tak akonahle kupujuci odo mna odide s tovarom, tak ma jeho problemy nezaujimaju.
Odpovědět0 0