Aha, takže opět podělaná optimalizace, jen proto, že v tom zase nechají vrtat nvidii. Dneska při 1440P při maximálních detailech z toho já vytánu 120FPS a při nejnižších v 1080P to běží na 600FPS. Za vyleštěnou hru pomocí ray tracingu to pojede max na 60FPS a při nejnižších sotva na 240FPS. Ať jdou s tou technologii někam a soustředí se radši na DLSS a ještě lépe ho vychytat, aby v každé hře nefungovalo jinak, kde v jedné hře vám přidá fps a vylepší obraz a ve druhé vám obraz více rozmaže.
Nevím, jak u ostatních, ale já nehraju ani hry na ultra detaily, natož abych při hraní měl čas sledovat nebo hledat nějaký ray tracing stínování...
Nehledě na to, že ta hra strčí do kapsy po grafické stránce i dnešní hry.
Odpovědět0 0
Sice nevím, jakým způsobem bude podpora ray tracingu v rámci nového updatu implementována, ale předpokládám, že jelikož půjde jen o update a nikoli novou verzi celé hry, půjde jej v nastavení hry jednoduše vypnout/zapnout.
Druhá věc je, že ray tracing nemusí být jen o nějakých stínech, ale pokud je ray tracingem realizováno nasvícení celé scény, dokáže velmi výrazně změnit její vizuál, protože pak ovlivňuje parametry všeho, co je zobrazeno (intenzita viditelnosti, barva). Scéna, kde by nedocházelo k žádnému osvícení pomocí světelných paprsků, by zobrazovala pouze černou plochu. Je třeba si uvědomit, co ray tracing vlastně je a co všechno tato technologie umožňuje. To, že zatím její možnosti vývojáři her naplno nevyužívají, je věc druhá, nicméně je to jen otázka času.
Pionýrem v tomto ohledu je v loňském roce uvedená upravená verze Metro Exodus Enhanced Edition, kde je pomocí RT realizováno osvícení celé scény. Více informací včetně konkrétních srovnání a podrobnějších vysvětlení principu najdete v tomto videu, které i přes jeho délku doporučuji celé zhlédnout, pokud Vás toto téma zajímá:
https://www.youtube.com/watch?v=NbpZCSf4_Yk
https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2021-inside-metro-exodus-enhanced-edition-pc-exclusive
Na závěr doplním, že ray tracing není nějaký výmysl Nvidie. Ta se "pouze" rozhodla jako první zaměřit na jeho HW akceleraci pro real-time renderování při hraní her, jelikož jsme se s výkonem/komplexností GPU dostali už tak daleko, že je to zkrátka možné.
Odpovědět0 0
Zaklínače jedničku jses nehrál, dvojku jsem prošel myslím dvakrát a trojku jedenkrát komplet (cca 150h) a pokud ten update bude nebude nějak zmršený, tak si to dám ještě jednou, ale už ne komplet.
Odpovědět0 0
Bohuzel jsem v ankete nenasel pro mne odpovidajici odpoved. Ja se za nejakeho vylozene fanouska Zaklinacskeho universa nepovazuju, jednicku jsem nedohral, dvojku jednou a podruhe uz ne, knihy jsem necetl, serialy me nezaujaly uz vubec...ale treti herni dil povazuji za natolik vyjimecny pocin, ze jsem jej dohral za ta leta uz petkrat a na dalsi pruchod po update se stejne porad tesim. I pri mem poslednim pruchodu jsem nasel nekolik momentu, ktere pro mne byly nove, tak propracaovana ta hra je. Jsem docela zvedavy, jak se k tomu CDP postavil, myslim ze to hodne vypovi, jestli, nebo jak moc studio seslo z te sve kdysi skvele nastavene cesty. Budu jim drzet palce, protoze velkou cast novodobe herni produkce s tou hrou nedokazu ani srovnavat :(
Odpovědět3 0
Souhlas, jenže právě ta robustnost a propracovanost toho herního světa mě přiměla k tomu, že jsem jej po pár hodinách hraní odložil na později, až na to budu mít více času, abych si to pořádně užil a mezitím uběhlo už 7 let :-) Tím nenaznačuji, že je to nějak špatně, jen konstatuji, jaký to může mít na někoho efekt. Každopádně teď aspoň budu mít konkrétní impulz, proč se do toho po takové době pustit a už to dále neodkládat. Třeba první i druhý díl jsem dojel bez nějakých odkladů na později.
Odpovědět1 0
Více než RT bych uvítal FSR nebo DLSS.
Odpovědět0 0
U 7 let staré hry není co řešit. To utáhne cokoli.
Ale pokud do toho spadne RT, tak teoreticky. Ale ta hra stejně nemá moc světelných zdrojů, je to středověk ?
Odpovědět0 0
Mne hlavne zajima, jak se ten vizual zmeni at uz s RT nebo bez nej. V principu, jestli to za neco stoji nebo ne..
Odpovědět1 0
Mám jen 3060 a na 4k už to chce kompromisy v nastavení. Sice mám ty 3060 dvě, ale asi žádná hra DX12 multiGPU nepodporuje a Crossfire a SLI jsou na novějších grafikách mrtvé. A to zrovna Zaklínač na SLI (2x290) škáloval docela dobře.
Odpovědět0 0
Ve 4K to zase tak skvěle nejede, je potřeba pečlivě nastavit detaily aby to jelo na těch cca 70+ FPS co jsem zvyklej. DLSS 2.0 bych dost ocenil, v Cyberpunku to funguje skvěle že to skoro nejde rozeznat od nativního rozlišení, takže CD projekt to určitě umí, otázka je jestli to jde implementovat do toho starýho enginu. Kdyby to převedli do novějšího enginu s podporou DX12, tak by to bylo super, ale to už by asi chtělo víc než nějakej update.
Odpovědět1 0