Nightdive ukazují svůj pokrok na remaku System Shocku
21.1.2019, Jan Vítek, aktualita
Vypadá to, že po téměř fatálním škobrtnutí jsou Nightdive Studios ve vývoji notně přepracovávaného System Shocku opět na správné cestě. Můžeme se tak i podívat na video, které ukazuje záběry z pre-alpha verze.
V březnu minulého roku jsme se dozvěděli, že remake hry System Shock se opět dostal do vývoje, přičemž opravdu hrozilo, že budou práce na něm zastaveny. Nightdive Studios přitom v roce 2016 získaly v rámci crowdfundingu velkou finanční podporu, ale poté se jim vývoj vymkl z rukou a bylo nutné začít zase znova.
Nyní je po další řadě měsíců opět čas na to se podívat, kam se projekt zatím dostal pod vedením nově zformovaného týmu, což ukazuje jistý “Final Art KS Preview”. Do hry se tak dostaly nově zpracované textury, které nahradily ty původní od Looking Glass Technologies z roku 1994.
Následující dvouminutové video má za úkol prezentovat právě novou grafickou stránku hry, která se pochopitelně nedá srovnávat s dnešními AAA tituly, ale to ani nebyl cíl. Bude ale běhat ve vysokém rozlišení, nabídne moderní efekty a textury ve vysokém rozlišení, což bude pro adaptaci System Shocku bohatě stačit. Cokoliv navíc by už mohlo být naopak kontraproduktivní. A především to vypadá, že engine běhá velice svižně a hra bude mít tu správnou atmosféru vesmírné lodi, v níž jako bezejmenný hacker zkusíme, jaké je to dostat se do hledáčku bláznivé SHODAN.
Vedle toho docela dobře zní i zvuky, které dotvoří celkovou atmosféru, i když jich tu dohromady ve videu moc nezazní. Co se týče aktuální roadmap, Nightdive mají v plánu přijít s konečnou verzí někdy v roce 2020, takže téměř čtvrt století po původním titulu. Ale kdo ví, třeba to k nelibosti fanoušků skutečně dotáhnou na 25. výročí.
Zdroj: KitGuru