K čemu tahle šaškarma. Racing drony (i můj co váží přesně 20g) má v 99% kameru a za keřem už není na dohled takže porušuji tady úřední škatulku. Takže k čemu tahle šaškarna.
Odpovědět1 3
Tahle šaškárna je užitečná, protože v nemálo případech se stalo že přerušili provoz letiště, nebo došlo někde ke zranění či poškození majetku. Takhle půjde dohledat viníka (v případě že dodrží pravidla o registraci). Ono i kdyby někomu padlo těch vašich 20g na hlavu tak to může doživotně poznamenat. Pro takového borce jako vy nebude test problém a nálepka váží 0,5g, čímž vás to na závodech moc neomezí. Vyberte si aerodynamický tvar cedulky, ať vám to samo nezatáčí (pokus o humor). To že to máte jinak neznamená, že to není dobré. Já tohle naopak chválím.
Odpovědět0 0
K čemu asi tak? Zkus zapojit mozek a snad ti to do hodiny dojde... :-P
Odpovědět0 1
K buzeraci? Nestačilo by vymáhat nebezpečné létání nad lidmi tak jak na to zákon už pamatuje? Musí dělat další registry?
Odpovědět1 0
Tak pokud si myslíš, že prvotním cílem je buzerovat a ne tomu dát nějaký řád, asi jsi trochu frustrovaný. Drony jsou relativně nové a pravidla prakticky žádná. Chápu že administrativa někdy může obtěžovat, ale podle článku zrovna tohle dává smysl. Drony mají v současnosti zakázáno lítat nad obydlenou oblastní. Nevím proč by měl být problém si udělat test 30 minut a mít to oficiální. Chápu že si stojíš za svým názorem protože se tě to dotýká, ale přijde mi, že ostatní to pochopili v pohodě.
Odpovědět0 0
Snaha snaživá, ale jsem zvědavý, jestli to bude mít jakýkoliv měřitelný efekt. (tedy krom buzerace slušných a zákona dbalých občanů) Zodpovědný a slušný se choval zodpovědně a slušně už teď. Nezodpovědnému, nevychovanému atd to bude fuk, stejně jako mu to bylo teď. Pochybuji, že úřady zvládnou vymáhat postih za "drona" lépe než třeba zákaz řízení. A zločinci, to mu to bude naprostá putna. Stejně je vše co dělá nezákonné, takže nějaké bububu za "nelegálního" drona nehraje roli.
Odpovědět4 1
Tak to rozhodně nemáš pravdu. Zdaleka ne vše, co zločinec dělá, je nezákonné. Například nebude rozumné vypravit se na vyloupení banky s propadlým řidičákem nebo technickou, aby lumpa chytli ještě dřív, než k bance vůbec dojede. Zrovna tak s nezaregistrovaným dronem může pilot riskovat, že policie či tajná služba si na člověka posvítí mnohem víc, než by si přál... ;-)
Odpovědět0 5
Mas tam drobnou chybku, v A1 lze letat teoreticky az do vahy 900g - pokud bude mit dron oficialni stitek C1 (250g je limit pro C0). Bohuzel takove drony na trhu jeste zadne nejsou a buhvi jestli bude mozne ten stitek C1 ziskat aspon nejak dodatecne. Pro drony bez ofic stitku tak plati to prechodne obdobi a maji pro A1 omezeni 500g (do ledna 2023). Bohuzel to v realu znamena, ze pomerne hodne a spise tech lepsich dnesnich dronu ve vaze 500-900g budou moci leatat jen ve vice omezene A3. Pro kategorii A2 je krom vseho zminovaneho nezbytne jeste podstoupit dalsi zkousku na UCL = pro "hobbiky" uz spise neakceptovatelne :(
Jinak samotny ten test je za me velice jednoduchy a zvladnul jsem ho jen se znalostmi puvodni vyhlasky. Tu novou lze najit treba primo na tom testovacim serveru schovanou ve faq. Mi se to podarilo najit a precist az dodatecne po testu, ale ani tak ten test nebyl problem zvladnout.
Odpovědět2 0
V základních dokumentech se o limitu 900 gramů pro C1 nepsalo, nicméně jsem trochu pohledal a našel docela pěkné infografiky. Do článku jsem na ně přidal odkaz. Díky za podnět.
Odpovědět2 0