Tak jsem prošel Cyberpunk... příště to raději stáhnu z torrentu a koupím si až pokud ta hra bude o něčem, jako třeba Fallout 4... Cyberpunk perfektně odfláklá sračka.
Odpovědět0 0
Osobně jsem nejvíce zvědav jak se poperou s UE5. O tom že jsou CDPR obecně talentovaní programátoři nemůže být sporu, už Witcher 1 byl z velké části dělán přes motion-capture systémy, které pro Witchera 3 už byly poměrně dospělé (10 let staré video z vývoje W3):
https://www.youtube.com/watch?v=bbgKiPEBYdU
Když si vezmu možnosti a "ready-to-go" systémy co UE5 nabízí dnes/nyní v kombinaci s tím, co sami CDPR dokázali dělat "na koleně" v REDEnginu, tak by to mohla být opravdová bomba, skutečná next-gen záležitost. Už jen shánění posil do týmu musí být nyní poměrně easy, ono shánět programátora pro REDEngine nebo UE5 je jiná káva.
Bude taky zajímavé sledovat Nvidii, protože Witcher sága + Cyberpunk 2077 jsou v podstatě výkladní skříně jejich technologií. Zatím mají pro UE5 jen DLSS plug-in, UE5 pipeliny na Ray Tracing má, ale nejsou přímo designované na real-time rendering (v UE5 se dělají docela hodně i filmy, je to pro ně). Ale těžko říct, pokud jsou zvěsti pravdivé a Nvidia je nyní hlavně AI firma, tak její trajektorii si odhadovat netroufnu.
Odpovědět3 0
Naprostý souhlas. Jestli jsem na nějaké nové hry opravdu zvědavý, je to právě to, co z designerského hlediska předvede CDPR, když už nebudou tolik svazováni možnostmi svého enginu, což se jim ostatně vymstilo právě u Cyberpunku 2077, kdy tu otázku náročnosti nutného technického vylepšení enginu s ohledem na to, čeho chtěli v rámci designu dosáhnout, opravdu hodně podcenili.
A pokud jde o Nvidii a jejich směřování na AI – ano, brzy nás čekají herní světy, kterým budou moci lidé naprosto propadnout vzhledem k tomu, jakou míru realismu a komplexnosti herních systémů budou moci nabízet. Ale samozřejmě nepůjde o nějaký standard, stále tu budou společností jako Activision Blizzard nebo EA, které nadále pojedou modely, které se jim nejvíce osvědčily z hlediska toho, jakou nejjednodušší cestou vydělat co nejvíce dolarů, nicméně produkce od vývojářů jako je CDPR nebo Remedy? To by mohl být za pár let solidní masakr :-)
Odpovědět4 0
Díky UE5 bude hra korektně využívat max. potenciál karet nVidia i AMD. EPIC si od nVidie nenechá zprasit svůj herni engine, jak to to dovolilo CDPR nVidii.
Aktuálně je v UE 5.2 v top 3 nejvýkonnějších kartách jen jedna nVidia na kterou stejně většina obyčejných hráčů nemá peníze:
https://gamegpu.tech/action-/-fps-/-tps/unreal-engine-5-2-tropical-rainforest-demo-test-gpu-cpu
Jako fanoušek série Witcher jsem za rozhodnutí použít UE5 nadšený, protože vizuální kvalita bude parádní a navíc vše poběží optimálně na všech GPU. Jedna ze silných stránek UE5 je totiž velmi efektivní výkonnostní škálování s malým vizuálním dopadem, takže i majitelé slabších grafik budou mít stále pěkný zážitek ze hry.
Odpovědět2 3
Takze najlepsie je sprasit UE5 tak, aby v nom NVIDIA GPU nepodavali taky vykon na aky maju? Sorry ale RX 7900 XT ani nahodou nie je vykonnejsia ako RTX 4080. Ved tu normalne iba o par percent v priemere prekonava RX 7900 XTX a tu je odrazu iba o nejakych 17% za 4090tkou, ked normalne je to o 30%. Ale tak v pohode. Ked vam to robi radost mozete tomu verit.
Odpovědět0 1
Každá architektúra je iná a pracuje pri výpočtoch trochu odlišným spôsobom. Sú hry, kde 7900xtx podáva lepšie výsledky, ako 4090 a samozrejme každý engine využíva dostupné prostriedky tiez odlišným spôsobom atd.
Nedá sa takto plošne tvrdiť, že papierovo výkonnejšia grafika bude vždy a za každých okolnosti podávať automaticky lepšie výsledky. Takisto záleží s kým sa spolupracuje na vyladení enginu danej hry atp.
Odpovědět0 0
Výkladná skriňa nvidie? Veď Cyberpunk beží lepšie práve na AMD kartách…
Odpovědět0 0