Už zase?
Takové novinky tu jsou minimálně 2-3 ročně a to aspoň 5 let. A stále kde nic, tu nic.
Nějaké info jestli se nějaký ten "zázračný rychlonabíjecí matroš" blíží k sériové výrobě?
Odpovědět0 1
Dotažení nějakého objevu do reálné podoby je vždy záležitost na několik let. Teď jsem pro Svět mobilně psal novinku o novém LiDARu. Vyvinuli novou technologii, přesto se předpokládá, že by se to komerčně mohlo objevit tak za 5 let. Solid-state baterky jsou vyvinuté také už několik let, ale to dotažení do sériové výroby prostě trvá. Proto to automobilky ohlásily až na roky 2020-2022. Pak tu budeš mít konečně něco, co změní svět baterek. Ale opravdu nemáš pocit, že by se baterie vyvíjely? Vždyť už jen Tesla za dobu, co vyvíjí baterky, zvýšila jejich hustotu snad dvojnásobně.
Vyvinutí technologie a její reálné nasazení prostě není záležitost na víkend. Pokud chceš vědět, co se bude v blízké době vyrábět, projdi si články tak z roku 2010-2015.
Odpovědět1 0
Tohle chápu. Vidím to v naší firmě, která se specializuje na výzkum a vývoj.
Baterie se určitě vyvíjejí, viz jak píšete ta Tesla ale taky je to vidět díky těmhle novinkám.
Jen jsem si "postěžoval" že už dlouho slýcháme o různých nových materiálech a zatím nic ve výrobě. Ani náznak.
Jde mi hlavně o baterie pro notebooky a mobily, kde je řekl bych obrovský tlak na vývoj baterie.
Odpovědět0 0
No problémem také je, že ty se mnohdy ani nedozvíš, že tam je nějaká nová technologie, a proto to vypadá, že se to nezavádí do výroby (což je pochopitelně mnohdy pravda a zůstane to v šuplíku). Náznaky tu vidím, dost často se mluví např. o pevných bateriích (solid-state), které by měly přijít do elektromobilů a dalších věcí už během dvou tří let.
Odpovědět0 0
Pokud by byl ale použit nový materiál, tak by se změnil i typ baterie ne? Tedy místo NiMH, LI-ion, Li-pol apod. by byterie nesla jiné označení. A to se zjistí snad, protože je to na baterii uvedeno.
No, jsem zvědavý kdy se něco dostane do série.
Díky za informace.
Odpovědět0 0