Nové ovladače GeForce příliš zatěžují CPU, NVIDIA už má opravu
30.4.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA minulý týden vypustila do světa ovladače GeForce Game Ready 430.39 WHQL, na něž se snesla kritika za to, že mnohým uživatelům zbytečně vytížily procesor i v době, kdy měl systém běžet zcela v klidu. Nyní už je k dispozici oprava.
Uživatelé si stěžovali na Redditu i na fórech společnosti NVIDIA, kde uváděli, že po instalaci nových ovladačů GeForce Game Ready 430.39 WHQL se jim prostě vytížil procesor na 10 až 20 procent (nejspíše dle počtu jader), a to i v situacích, kdy by měl pracovat v klidu a podtaktovaný. Restartování systému nepomohlo, respektive pomohlo jen krátkodobě a procesor byl brzy opět bezdůvodně zatížen.
Tyto nové ovladače přišly se slibem lepšího výkonu v některých hrách a pak i s podporou nové grafické karty GeForce GTX 1650 a také systému Windows 10 May 2019 Update (1903).
NVIDIA potvrdila, že problém existuje a začala pracovat na jeho vyřešení. Ve svém vyjádření také uvedla, že už má řešení, které začala testovat, takže jsme mohli očekávat, že brzy přijdou opravné ovladače. Byl ale pátek, takže jsme si nakonec museli počkat do dalšího týdne.
Uživatelé si přitom také stěžovali na problémy s výkonem ve hrách jako Shadow of the Tomb Raider a Final Fantasy XV, které rovněž přičítali novým ovladačům. Ty se tak NVIDII evidentně moc nevydařily.
Nyní si už můžeme stáhnout hotfix, respektive ovladače nesoucí označení 430.53, které dle NVIDIE řeší problém z bezdůvodným zatěžováním procesoru, které způsoboval NVDisplay.Container.exe. Vedle toho jsou zde i jiné opravy, jako třeba odstranění poblikávání obrazu v benchmarku 3DMark Time Spy, padání aplikace BeamNG, zamrzání Shadow of the Tomb Raider v SLI režimu, atd.
Zdroj: NVIDIA