Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
13.9.2002, Štěpán Mrázek, článek
Zajímá vás jaké procesory můžeme očekávat od společnosti AMD v nejbližších měsících ?  Bude jich hodně a navíc: PR rating se nyní řídí heslem „třikrát jinak a pokaždé stejně“.
Chuanito23 | 14.9.200220:29

SUPER!!
Kdy bude ten BARTON!!!!
CHCI CHCI CHCI HO!

Odpovědět0  0
Eagle | 14.9.200220:34

Příští rok.

Odpovědět0  0
Touker | 15.9.200221:51

Hele pane chytrej, já mám CPU K6-2 a jsem docela v poho... za málo peněz hodně práce s vyladěním, ale WinXP makaj. Jediný problémy jsou s deskou a ty se dají obejít.
AMD je sice bezesporu větší padavka než Intel, ale o peníze jde až v první řadě.

Odpovědět0  0
Touker | 15.9.200221:56

Správně. To je dobrá paralela. Bylo by to nejlepší.

Odpovědět0  0
Touker | 15.9.200222:02

Jo, moje zkušenost z maloobchodu bohužel říká, že máš pravdu a většina vylízanejch koncáků jsou úplný retardi a můžeš jim vysvětlovat co chceš, oni si nakonec stejně koupí P4@2.2GHz a k tomu 128MB RAM a 20GB@5400ot., protože jim někdo řekl, že nejlíp běhá počítač s nejvíc GHz... a pak se diví, že jim WinXP nabíhají půl dne.
Tenhle příklad není smyšlený, bohužel...

Odpovědět0  0
trupka | 1.10.200219:23

Mam doma Athlon XP1800+/1.57Ghz Asus A7V-266C(Via KT266A) - zatial mi ten pocitac ani raz neespadol iba jedna instalacia OS a 1 rok bez padu 12hod./denne, problemy ma asi len Via KT400 - s DDR400 ram a via 686B northbridge ktory bol v chipsetoch KT133 a KT133A (nie v kazdom).

Odpovědět0  0
SpaceExplo | 2.10.20029:35

Jasně, máš pravdu, jenže ten človíček to řekl jen tak, zatímco ty jsi začal řešit velikosti cache pamětí a tak, možná už to moc žereš (i mně se to stalo), možná máš pocit, že to lidem musíš vysvětlit (i mně se to stalo), ale přece srovnávat architekturu Athlonu XP a Itania není zrovna šťastné.

Odpovědět0  0
Dr.Zork | 14.9.200215:53

To je ravda PRRating opravdu nemůžeme brát jako 100% přesnou technologii pro určení rychlosti CPU ale samotná PR slouží jen pro laiky. Každý kdo procesorům aspoň trochu rozumí se podívá o kousek vedle na pravou frekvenci kterou naštěstí většina prodejců udává.

Ale i tak se to nedá srovnat jsou to dvě i když kompatibilní tak odlišné stavby procesoru. Každý má navrch v něčem jiném.

Neřek bych že by tak brutálně ztrácel a myslím že vzhledem k cenovému rozdílu to je tak akorát ;). Na to že K7 je vlastně myšlena jako konkurence P3 a od té doby se změnila jen minimálně tak je celkem pochopitelné že nová generace P4 by aspoň v něčem měla mít navrch. Intel mě s P4 zklamal celkově Willamate byla hrůza čekal jsem od něj tehdy mnohem víc :( ale teď proti P4Nortwoodu s HyperThreadingem už opravdu K7 nemá šanci teda pokud porovnáme nejvýkonější procesory. Dalo by se ale říct že konkurenci (i když opožděnou) pro P4 by měl tvořit Hammer protože to je taky další řada po K7 stejně tak jako je další řada P4 po P3

Odpovědět0  0
Eagle | 14.9.200216:00

S tím souhlasím. Jenom takovou připomínku k Hammerům (a Štěpán mi to jistě odpustí) - [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] .

To je špatné, hodně špatné.

Odpovědět0  0
Dr.Zork | 14.9.20029:27

EAGLE Itanium2 vs AthlonXP si děláš srandu? Místo jednoho Itanium2 si budu moct tak deset let kupovat nový procesory od AMD každej jeden-dva roky a nebojim se tvrdit že ty už za 5let budu výkonem dál.

Jinak myslim že jsi to byl ty. Hele až si za dva dny vyděláš na Itanium2 (jako já na XP) tak dáme Quake a porovnáme letence :)). Jinak myslim že cpu třeba od SUN jsou na tom taky s letencí dobře ale poprvadě je mi to putna zrovna u sebe nemam milion navíc.

Jo a pochybuju že inteligentní cesta vede právě zvyšováním frekvence, ale je to fuk při pohledu na to tvoje Itanium je vidět že to Intelu s tou frekvení došlo.

Všiml jsis toho jak si odpověděl na diskutované téma PRaring?
"To je prostě marketingový trik, proč by měl Intel zůstávat u nízkých frekvencí? Tady jde o obchod a tam prodávají MHz." Tak proč by prozměnu AMD nemohlo u těch frekvencí zůstat a dohnat to PRatingem.

Proti P4 nic nemám až konečně zapnou HT v 3,06 tak to bude naprosto super procesor teda do doby než ho rozbije AMD kladivem. Ja se jen snažil reagovat na to jak všichni odsuzujete PRating u AMD a přitom tolerujete něco podobnýho (sám si se přiznal) u Intelu.

Odpovědět0  0
Dr.Zork | 14.9.20029:34

a ty myslíš že by na to král Intel s P4 přistoupil? to by museli bejt uplně blbý a to Intel rozhodně nejni. škoda že se to nedá vyjádřit jedním číslem protže těch operací je víc :( ale taky bych se přimlouval za to aby to mělo zadaný X MIPS a X Gflops atd. možná nějakej průměr ala 3DM ale to by zase nebylo uplně přesný...

Stajnak ať koupíš co koupíš do roka a do dne to je plečka že po tom ani nevzdechneš.

Odpovědět0  0
Eagle | 14.9.200212:05

To Itanium 2 jsem uvedl jako příklad. AMD je pořád vychvalováno za geniální design, ale jak je vidět, i zde jsou problémová místa (např. ta cache).

Toleruju to samé u Intelu? Ne tak docela. Když porovnáš Willamette a Northwood, tak u Northwoodu najdeš písmenko "A", což je pro laika nic neříkající, ale budiž. Každopádně nové jádro (Northwood) je rychlejší než to staré. U AMD to tak ale vždycky není! Barton bude v některých případech při stejném rating pomalejší než Thoroughbred a to je trošku problém, nemyslíš? Jde o to, že PR rating je nic neříkající číslo. Ve srovnání s Willamette ho jasně překonává, ve srovnání s Northwoodem je to zhruba vyrovnané, avšak na nižších frekvencích lehce Athlon vede, na vyšších zase brutálně ztrácí kvůli cache. Nárůst výkonu architektury dokládá jen a pouze frekvence, ne nějaké vymyšlené číslo!

Odpovědět0  0
RS | 14.9.20020:21

podle mne je znaceni AMD dost prehledne, a neni ani nijak zavadejici, proste vystihuje vykon, to Intel ma horsi, myslim tim ty velka pismena za frekvenci procesoru, co to je vlastne A, B a E??? B maji u vyssi sbernice, ok - ale kdo to ma vedet, a to A a E mivali u novyho jadra, taky "vystizne"

Odpovědět0  0
ejakula | 14.9.20029:02

Seš pěknej debil

Odpovědět0  0
Rob | 14.9.20020:19

podle mne je znaceni AMD dost prehledne, a neni ani nijak zavadejici, proste vystihuje vykon, to Intel ma horsi, myslim tim ty velka pismena za frekvenci procesoru, co to je vlastne A, B a E??? B maji u vyssi sbernice, ok - ale kdo to ma vedet, a to A a E mivali u novyho jadra, taky "vystizne"

Odpovědět0  0
ejakula | 14.9.20028:58

Ty si asi úpnej mentál a nebo tomu nerozumíš ani za mák. Znám spoustu aplikací a HW který to tvoje zasraný AMDéčko vůbec nepodporuje. AMD je vždy o krok spátky protože kopíruje již vymyšlené. To bych si radši koupil Vietnamský auto než AMD procesor, a MB s chipsetem VIA. Dělám v IT řadu let a poslední skutečně dobrý AMDéčko bylo 486 na 133.

Odpovědět0  0
Michalek | 13.9.200219:26

a proc se neuda nejaky vykon treba jak ve 3D marku 8900 bodu proste tento procesor s timto referencnim zarizenim Vam udela 550 haf hafu a bude uplne jedno jestli ho vyrobi firma Kunda nebo Pochva Potom by si hodne lidi rozmyslelo jestli chce to ci ono za tolik nebo zakolik a to ze to na nejaky aplikaci bezi lepe tak uvedu ve hre FREECEL vam kartu nas procesor bude prenaset 2 hodiny...

Odpovědět0  0
Dr.Zork | 13.9.200216:39

Takhle to vypadá že XP2800+ s Barton 333FSB je vlastně lepší koupě než
XP2900+ 2.27GHz T-bred B 333FSB protože se dá stejně dobře nataktovat a ještě v některejch aplikacích díky větší L2 CACHE bude lepší a to i na základní frekvenci
Hmm Hmm Hmm

NEví někdo KDY UŽ SEM DORAZEJ ASPOŇ XP2600+ s TberdB??? Jako moc rád bych šel do novýho procáčku ale proč zpěchat když brzo budou lepší a ty dnešní pujdou dolu...

Jo nevíte náhodou jestli nepřijde i muj budoucí favorit XP2200+ na Tbred B (FSB266)?? To by byl kousek očekávám že s nástupem 2600+ bude tak za 4tis a pujde možná i na 2800+. OC Rulezz :)

Odpovědět0  0
Dr.Zork | 13.9.200216:48

Ty Inteláku! for je v tom že mam na výběr buď AMD + 256RAM navíc + DVD nebo za stejný prachy jen CPUIntel.

Co si asi mormální člověk vybere? Ale nemůžu to takhle řikat to že je muj AMD naprosto bezproblémů a většina Inteláků by mi mohla klidně tu stabilitu závidět neunamená že neexistuje stroj na AMD kterej nestojí zanic. Nadruhou stranu NETVRĎTE mi že naprosto všechny stroje s P3 a P4 jsou naprosto fajnový! Dost záleží na desce a na dalších 100věcech jak okolo HW tak SW. Procesor sám o sobě je snad to nejměnší (neplatí pro CPU sráče jako K5,K6,IDT,VIA).

S tim Intel je naprosto super a AMD je padavka jste všichni groteskní.

Odpovědět0  0
Dr.Zork | 13.9.200216:55

záruka 3roky na CPU :) k čemu to? i Když si koupim to nej tak za rok to bude sráč za babku. Vzhledem k tomu že dnes XP1700+ stojí 2600,- tak kolik asi bude stát za 2-3roky. Nebo ještě líp opravdu mudu mít za 3roky ve svém PC tenhle procesor? -Ne to ho už dávno dám do vytrýnky.

Chtěl bych vidět ten ceník. Ještě minulej tejden totiš u všech firem co znám stály procesory stejně jako teď (+-100,-):)

Odpovědět0  0
Dr.Zork | 13.9.200217:00

musíš se vtělit do zákazníka debila co stojí v hypernově před regálem a vykukuje na něj šmejd s P4 1,8GHz a šmejd s AMD 1,67 (kdyby nebyl PR). Kterej šmejd (minimálně za 60tis jak znám Hyperceny) si koupí? -Ano Intel ale když má "K7 Athlon eXperience PR1800+" (to plus je důležitý) tak si koupí AMD. Sice ať koupí co koupí stejně prodělá ale to je AMDčku fuk stejnak se oba šmejdy výkonem budou rovnat dobrě postavená 1,2ce ;)

Odpovědět0  0
Dr.Zork | 13.9.200217:00

musíš se vtělit do zákazníka debila co stojí v hypernově před regálem a vykukuje na něj šmejd s P4 1,8GHz a šmejd s AMD 1,67 (kdyby nebyl PR). Kterej šmejd (minimálně za 60tis jak znám Hyperceny) si koupí? -Ano Intel ale když má "K7 Athlon eXperience PR1800+" (to plus je důležitý) tak si koupí AMD. Sice ať koupí co koupí stejně prodělá ale to je AMDčku fuk stejnak se oba šmejdy výkonem budou rovnat dobrě postavená 1,2ce ;)

Odpovědět0  0
Eagle | 13.9.200217:01

"Sráče" jako K6? Hehe, nebýt NexGenu a K6, tak už dneska AMD neexistuje a nějak se mi nezdá, že by tento procesor byl nějak špatný. Měl jsem ho na desce s čipsetem Intel Triton 430TX a je to jedna z nejstabilnějších kombinací, kterou kdy kdo udělal.

Mimochodem, VIA = IDT = CentaurHauls.

Odpovědět0  0
Dr.Zork | 13.9.200217:06

přesně INtel dělá CPU který jsou pomalejší než by se z takový frekvence dalo vytěžit A NIKDO MU TO NEMÁ ZA ZLÝ ptám se proč? Proč si inteláci neřeknou FUJ už nám zase vydali P4 na 3GHz který se výkonem sorva rovná Alpha na 1GHz (nebo XP na okolo 2,4)??

Ať intel používá architekturu co má výkon namísto fůry MHz a AMD nebude PRating potřebovat!

B-) Sem vám to inteláci nadal :))

Odpovědět0  0
Dumbicek | 13.9.200217:07

Netvrdím, že všechny stroje s Intel procesorem jsou na 100% stabilní. Jen si stojím za tím, že počet dotazů ohledně problému s AMD + VIA na auditoriich převládá. Řeknu to jinak, myslím si, že když vrazíš CPU Intel do desky s chipsetem Intel, tak máš podstatně větší šanci, že vše poběží bez problémů. (Instalace oprav 4+1 a spol) Tím netvrdím, že procesory AMD jsou špatné, to vůbec ne, mnohdy jsou i výkonější a hlavně podstatně levnější. Ale on Celeron Tualatin taky není nějak šíleně drahej, že? :-) Aby jsme se neslovíčkařili, stačí se podívat na tržní podíl Intel versus AMD. Bude to nějak 80:15? Když tak mě oprav. To o něčem vypovídá, nemyslíš?

Odpovědět0  0
Eagle | 13.9.200217:25

Ptáš se proč? Protože to nikoho nezajímá! Jaký fuj? Prostě P4ka je nějak designovaná, především s ohledem na škálovatelnost (která je u ní mimochodem velmi dobrá) a na vysoké frekvence. To je prostě marketingový trik, proč by měl Intel zůstávat u nízkých frekvencí? Tady jde o obchod a tam prodávají MHz.

Nevidím jediný důvod, proč by se Intel měl držet cíle zvyšování IPC na úkor frekvence. Co by z toho měl? Takhle má výhodu a když si to tak zařídil, tak je to jen a pouze jeho věc. Mám snad nadávat na Athlony XP, že mají 128 kB L1 cache s latencí 4T, když takové Itanium 2 má 64 kB, ale s latencí 1T? Athlon potřebuje 4x větší frekvenci, aby jeho L1 cache měla stejnou propustnost jako Itanium 2.

Ať amd používá architekturu cache co má výkon namísto fůry kByte.

B-) Sem ti to amd fanatiku nandal :))

Odpovědět0  0
jk | 13.9.200217:35

nejvetsi zlo sou ty xindly "znacky" VIA. ty jeste pak degradujou athlony, protoze kazdej zna znacku procaku a malokdo znacku chipsetu :o)

radsi intel bez via xindlu. mozna by jeste slo amd bez via xindlu, ale intel je intel ;)

Odpovědět0  0
SpaceExplo | 13.9.200218:34

Hele Eagle - přestaň srovnávat jabka a hrušky - Itanium 2 je 64-bitovej procesor co stojí fůru tisíc, desky na něj snad ještě ani nejsou a aplikace se shánění jako jahody v zimě. Athlon XP je procesor pro široké masy, stojí rozumnou cenu a desek je jako máku.

Odpovědět0  0
Eagle | 13.9.200218:51

Myslím, že jsem to nebyl já, kdo tady začal srovnávat 64bit procesory s x86.

Odpovědět0  0
Dumbicek | 13.9.200215:23

Intel je stále dražší, to je pravda. Ale zkuste projet pár auditek o DivX, SVCD, DVD... Troufám si tvrdit, že většina dotazů, proč to či ono nejde je od majitelu procesorů AMD, nebo majitelů chipsetů VIA. Tím nechci hanit ani jednu z těhto firem, díky, že tu jsou a alespoň těch pár procent trhu Intelu berou a tím ho nutí ke zlevňování. Ale procesor Intel na desce s chipsetem Intel je zárukou výkonu a spolehlivosti.

Odpovědět0  0
Eagle | 13.9.200216:56

Pokud budou oba na nějakou konkrétní operaci potřebovat stejný počet CLKs a budu mít kód, který nelze paralelizovat, pak ano, budou stejně rychlé.

Odpovědět0  0
petroff | 13.9.200210:59

Jo jo, nakonec si stejně většina lidí koupí AMD, pač je levnější a ať si koupí, jaké chce, pořád je s ním na tom líp v poměru cena/výkon, než s Intelem.

Odpovědět0  0
Eagle | 13.9.200211:11

Když frekvence vůbec nic neznamená, tak jak je tedy možné, že Athlon 1000 MHz je pomalejší než Athlon 1400 MHz?

Odpovědět0  0
Neni dulezite | 13.9.200211:52

A ses si opravdu tak jistej?! Jeste minuly tyden stalo adekvatni AMD vuci Intelu skoro dvojnasobek! Takze s temi naivnimi radoby argumenty o cene byste se mozna "uplatnil" pred x lety. Navic vezmu-li v uvahu 3-letou zaruku vuci 1-lete atd.

Odpovědět0  0
jeremy | 13.9.200213:23

Jake adekvatni AMD a Intel mas na mysli???

Odpovědět0  0
petroff | 13.9.200213:28

Pro ty méně chápavé (viz. Mr Neni dulezite)... Chtěl jsem tím říct, že když si normální člověk koupí například AMD XP s PR ratingem 1700+, ať boxovanej nebo ne, tak to vychází pořád daleko líp, než Intel P4 1,7GHz. A kdyby se tady kolega pořádně díval na výsledky různých testů, tak zjistí, že ten PR rating není zase tak úplně k ničemu a tyto procesory jsou s pochopitelně malými rozdíly srovnatelné. Ceny si můžete ověřit třeba na www.levi.cz. Osobně mi stačí i záruka 1 rok. Pokud nejsem úplně tupej a nepoškodím procesor před použitím, tak většinou vydrží. Jo a taky by mě strašně zajímal ten adekvátní procesor????

Odpovědět0  0
Roob | 13.9.200214:09

bolo to myslene na porovnanie napr. 1700 P4 a 1700+ tak to tak chap

Odpovědět0  0
Roob | 13.9.200214:13

takze podla teba je napriklad Alpha 1200mhz rovnako rychla ako 1200mhz duron?

Odpovědět0  0
stef | 13.9.200210:05

nechcem do toho kecat autore, ale akym nasobitelom dostaneme z FSB 166 (=333DDR) frekvencie 2.13 alebo 2.27?
z toho my vyplyva, ze by som tymto "udajom" zase tak moc neveril

Odpovědět0  0
Eagle | 13.9.200211:04

Tak to tedy prrr... na frekvenci vždy záleželo a záleží, protože právě frekvence určuje, za jak dlouho je možné něco vypočítat. Zdyž celkový výkon vychází ze vzorce IPC * frekvence, tak dost dobře při stejné frekvenci bude výkon stejný, ať už se procesor jmenuje tak nebo onak. Zvětšením cache a urychlením FSB pouze měníme složku IPC a to pouze v některých případech (ona totiž není až tak moc konstantní).

Převedeno na praxi - Barton 2800+ bude v některých případech pomalejší než Tbred 2800+.

Odpovědět0  0
Tomáš Venus | 13.9.20029:33

Ja jako zakaznik nejsem vubec zmatenej, kdyz se dozvim vykon procesoru co kupuji pomoci jednoducheho cisla jako je 2700,3000 apo. Je to 100x lepsi nez frekvence, ktera neznamena vubec nic a uz vubec nic nerika o vykonu. Nejlepsi by bylo kdyby existoval nejaky 3Dmark pro procesory aby se clovek dozvedel skutecny vykon procesoru vyjadreny jednim cislem. V grafickych kartach je to jasne 2000 slaba karta, 6000 pouzitelna karta, 10000 spickova karta a je to, absolutne neni dulezity takt GPU ani pameti ale "VYSLEDEK!!!!" a navic si pak kazdy muze spocitat pomer vykon/cena. Uz aby se objevil nejaky procesorovy "3Dmark", ktery by byl obecne uznavany.

Odpovědět0  0
Rado | 13.9.20028:22

Autor SM , zrejme nevie ze takt procesora este nie je jeho realny vykon. Napr, ani na grafickej karte Ta velmi nezaujima takt GPU ale konecny (realny) efekt v 3Dmarku . ?? ze jo? Porovnavat vykon , len na zaklade taktu je chore. To by si potom mohol povedat, ze automaticka pracka , ktorej ovladanie bude pracovat na frekvencii 3GHz, je najrychlejsia....

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 13.9.20028:54

Autor velice dobře ví ! Jenomže tohle je už docela síla, představte si zákazníka, který si jde koupit 2,13 GHz Athlon XP, který si nakonec koupí ???

Odpovědět0  0
Santi | 13.9.20028:17

Třemi slovy:HA HA HA...
Ještě dál lži a kamufluj AMD, jen houšť ať ten Tvůj mizerný podíl na trhu je ještě menší.

Odpovědět0  0
luks | 13.9.20028:08

Pravda je, že Intel dělá to stejné akorát o tom nemluví a má to líp schované. AMD je vlastně férovější v tom, ze to alespoň hned řeknou a nedělají mrtvého brouka.

Odpovědět0  0
undo | 13.9.20027:30

Když budou na balení udávat jak skutečnou, tak i PR frekvenci, pak myslím, že o nic nejde. Záleží taky na prodejcích, jak se k tomu postaví a poradí "PC nevzdělanci". Intel na jedné frekvenci má taky dost různých procesorů. Je otázka, jak to bude vypadat s reálným výkonem a cenou.

Odpovědět0  0
caikef | 13.9.20027:11

To, že si to AMD pojmenuje, jak chce je mi jedno...akorát je trochu problém se potom vyznat v tom, co si člověk vlastně kupuje...Já stejně zasu půjdu do AMD, nebudu platit nehorázný peníze za INTEL

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.