Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Nový 3DMark na obzoru !

28.1.2002, Štěpán Mrázek, článek
Nový 3DMark na obzoru !
Program 3DMark je stálicí snad všech hardware testů a pravidelně dochází k jeho aktualizaci. Verze 2001 není ani jeden rok stará a již přichází její druhá edice.
Současná verze programu 3DMark 2001 se objevila před necelým rokem a v tehdejší době existovala jediná grafická karta, která dokázala projít všemi testy (mám na mysli test Game 4 - Nature a grafickou kartu GeForce 3). Nyní se brzy objeví GeForce 4 a přibližně v polovině roku novinka od ATI R300 (Radeon 3). Nové grafické akcelerátory samozřejmě potřebují i nový testovací program. Nastupuje tedy 3D Mark 2001 SE (second edition).

Nová verze programu již bude vyžadovat rozhraní DirectX 8.1 a zahrnuje podporu nových procesorů od firem Intel a AMD. Dosud známé specifikace jsou zatím jen povrchní, ostatně posuďte sami:
  • Již zmíněná podpora rozhraní DirectX 8.1
  • Plná kompatibilita s Windows XP
  • Nový test využívající Pixel Shader
  • Přepracování položky "System Info", která nově zahrnuje informaci o pevných discích a nastavení sběrnice AGP
  • Optimalizace využití komprimovaných textur
  • Podpora posledních procesorů firem Intel a AMD
  • Odstranění všech známých problémů s kompatibilitou
  • Srovnatelnost výsledků s verzí 3D Mark 2001

Pozn.: S podrobným popisem tohoto programu se setkáte v rámci seriálu o testovacích programech, který právě běží na Svět hardware.

Komentář

Zejména poslední vlastnost je z mého pohledu nejdůležitější, tedy možnost porovnání výsledků se starší verzí. Přechod z verze 2000 na verzi 2001 nezachoval možnost srovnání výsledků a to je podle mého hodně nepříjemné (chápu však, že ne vše je možné a s kompletní změnou testů je těžké zachovat možnost jejich objektivního porovnání). Myslím, že přechod na verzi 2002 (která se jistě objeví s příchodem rozhraní DirectX 9.0) také nezachová srovnatelnost výsledků :o(.


Zdroj: Reactor Critical