Nový Mobility Radeon X1600, jak na tom je?
6.12.2005, Milan Šurkala, aktualita
Nedávno jsme vás informovali, že se uvedení Mobility Radeonu X1600 blíží a dnes ten den nastal. Podle ATi má nabízet velmi dobrý výkon, přičemž nebude příliš náročný na elektrickou energii a tedy nebude ani moc hřát. Bohužel, i když by už...
Nedávno jsme vás informovali, že se uvedení Mobility Radeonu X1600 blíží a dnes ten den nastal. Podle ATi má nabízet velmi dobrý výkon, přičemž nebude příliš náročný na elektrickou energii a tedy nebude ani moc hřát. Bohužel, i když by už dnes měly být tyto čipy k sehnání, zatím nelze hovořit o žádném datu, kdy se opravdu objeví na trhu v noteboocích.
Pojďme se zběžně podívat na to, co nám nový Mobility Radeon X1600 přináší. Stejně jako jeho desktopová verze, i ta mobilní má 5 vertex jednotek, 12 pixel pipelines, ale pouze čtyři texturovací jednotky a čtyři RBE (Render Back-Ends, obdoba ROP), což pro výsledný výkon není vůbec ideální.
Protože má jádro o něco nižší takt, 470MHz, dosahuje teoretický pixel fillrate pouze 1,88GPixel/s. Texel fillrate ale už činí 5,64GPixel/s. Paměť o velikosti 128MB si tiká rovněž na 470MHz. Celý čip i s pamětí se vejde na plochu 46×46mm, 90nm jádro má 157 milionů tranzistorů.
Na serveru www.anandtech.com otestovali notebook Asus A7V s touto grafikou, 2GHz Pentiem M, 1GB RAM a displejem 1440×900 pixelů. Day of Defeat běžel při rozlišení 1024×768 na 43,7/43,7fps (bez AA / 4×FSAA) a při rozlišení 1440×900 při 42,7/42,8fps. Quake 4 už byl trochu zajímavější, při 800×600 to bylo 60,9/40,8fps, 1024×768 pak 45,7/30,8fps a nakonec při 1152×864 to byly hodnoty 39/26,6fps.
Na www.mobilityguru.com testovali 2,13GHz Pentium M s Mobility Radeonem X1600 v porovnání s Turionem ML-34 (1,8GHZ, 1MB cache) se starší grafikou
Tyto výsledky už napovídají mnohé. Nový grafický čip je v průměru téměř o polovinu výkonnější a to ani Radeon X700 není žádný lenoch.
PowerPlay 6 má na starosti snižovat spotřebu grafického čipu. Ten se umí přepnout do úsporného režimu s taktem jen 0,95V, rovněž v případě nepotřeby výkonu umí dynamicky měnit počty PCIe linek, zde sice nejde o žádné závratné šetření, ale lépe něco než nic.
Nyní je jen třeba počkat než bude ATi schopna dodat tyto čipy na trh.
Zdroj: www.anandtech.com, www.mobilityguru.com
Pojďme se zběžně podívat na to, co nám nový Mobility Radeon X1600 přináší. Stejně jako jeho desktopová verze, i ta mobilní má 5 vertex jednotek, 12 pixel pipelines, ale pouze čtyři texturovací jednotky a čtyři RBE (Render Back-Ends, obdoba ROP), což pro výsledný výkon není vůbec ideální.
Protože má jádro o něco nižší takt, 470MHz, dosahuje teoretický pixel fillrate pouze 1,88GPixel/s. Texel fillrate ale už činí 5,64GPixel/s. Paměť o velikosti 128MB si tiká rovněž na 470MHz. Celý čip i s pamětí se vejde na plochu 46×46mm, 90nm jádro má 157 milionů tranzistorů.
Na serveru www.anandtech.com otestovali notebook Asus A7V s touto grafikou, 2GHz Pentiem M, 1GB RAM a displejem 1440×900 pixelů. Day of Defeat běžel při rozlišení 1024×768 na 43,7/43,7fps (bez AA / 4×FSAA) a při rozlišení 1440×900 při 42,7/42,8fps. Quake 4 už byl trochu zajímavější, při 800×600 to bylo 60,9/40,8fps, 1024×768 pak 45,7/30,8fps a nakonec při 1152×864 to byly hodnoty 39/26,6fps.
Na www.mobilityguru.com testovali 2,13GHz Pentium M s Mobility Radeonem X1600 v porovnání s Turionem ML-34 (1,8GHZ, 1MB cache) se starší grafikou
Tyto výsledky už napovídají mnohé. Nový grafický čip je v průměru téměř o polovinu výkonnější a to ani Radeon X700 není žádný lenoch.
PowerPlay 6 má na starosti snižovat spotřebu grafického čipu. Ten se umí přepnout do úsporného režimu s taktem jen 0,95V, rovněž v případě nepotřeby výkonu umí dynamicky měnit počty PCIe linek, zde sice nejde o žádné závratné šetření, ale lépe něco než nic.
Nyní je jen třeba počkat než bude ATi schopna dodat tyto čipy na trh.
Zdroj: www.anandtech.com, www.mobilityguru.com