Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NV30 je kódové jméno pro nástupce GeForce4

9.4.2002, Štěpán Mrázek, článek
NV30 je kódové jméno pro nástupce GeForce4
Jaký bude nástupce grafické karty GeForce4 a bude se vůbec jmenovat GeForce5 ? To v tuto chvíli není známo, některé specifikace čipu NV30 však již známé jsou.
Bohužel není známo zatím nic bližšího o členění jednotlivých modelů či jejich názvech. Tyto informace platí (a připomínkách, že v žádném případě nejsou oficiální) obecně pro grafický procesor s kódovým označením NV30.
  • AGP 4x a 8x
  • Technologie výroby čipu 130 nm
  • Měděné jádro pracující na frekvenci 450 MHz
  • 73 milionů transistorů
  • 8 pipelines
  • 128 MB DDR SDRAM pracující na 375 MHz (750 MHZ v režimu DDR)
  • 370 MHz RAMDAC
  • Podpora DirectX 9.x
  • Čtyři Vertex Shadery
  • Dva Pixel Shadery
  • Lightspeed Memory Architecture III
  • Quad Cache memory caching subsystem
  • Duální Z-buffer pro lepší bezztrátovou kompresy
  • Visibility subsystem
  • NvAuto advanced pre-charge
  • Advanced Hardware Anisotropic Filtering
  • Hardware bumpmapping
  • 4 textury na pixel v jednom průchodu
  • Druhý měděný procesor (130 nm) pracující na frekvenci 450 MHz
  • New prechached and precacheable system
  • Podpora dalších verzí OpenGL
  • Podpora nové verze Glide
  • NView Multi-display Technology
  • Přeprogramovatelný DVD a TV dekodér čip

Pozn.: některé výrazy jsem raději ponechal v angličtině, neboť jejich překlad by pravděpodobně dopadl stejně jako snahy puristů během národního obrození :o).

Co mě ovšem zaujalo v seznamu specifikací je informace "85 bone capable". Pokud to znamená, že GeForce5 (či jak s bude nazývat) bude schopná hardware zpracování 85 kostí, pak to je rozhodně velice zajímavá informace !

Jen zde připomenu, že existuje technologie animace zvaná "Inverzní kinematika", která pracuje tím způsobem, že na kostru (omezenou daným počtem stupňů volnosti) se naváží svaly a pokožka a tímto způsobem se poměrně velice věrně simuluje animace postav a zvířat (třeba, ale i různých strojů).

Tak a to už je vše a nyní můžeme jen čekat na další kolo "zvěstí" které více zpřesní současně dostupné informace :-).


Zdroj: Virtual Zone
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.