NV30 je kódové jméno pro nástupce GeForce4
9.4.2002, Štěpán Mrázek, článek
Jaký bude nástupce grafické karty GeForce4 a bude se vůbec jmenovat GeForce5 ? To v tuto chvíli není známo, některé specifikace čipu NV30 však již známé jsou.
Bohužel není známo zatím nic bližšího o členění jednotlivých modelů či jejich názvech. Tyto informace platí (a připomínkách, že v žádném případě nejsou oficiální) obecně pro grafický procesor s kódovým označením NV30.
Pozn.: některé výrazy jsem raději ponechal v angličtině, neboť jejich překlad by pravděpodobně dopadl stejně jako snahy puristů během národního obrození :o).
Co mě ovšem zaujalo v seznamu specifikací je informace "85 bone capable". Pokud to znamená, že GeForce5 (či jak s bude nazývat) bude schopná hardware zpracování 85 kostí, pak to je rozhodně velice zajímavá informace !
Jen zde připomenu, že existuje technologie animace zvaná "Inverzní kinematika", která pracuje tím způsobem, že na kostru (omezenou daným počtem stupňů volnosti) se naváží svaly a pokožka a tímto způsobem se poměrně velice věrně simuluje animace postav a zvířat (třeba, ale i různých strojů).
Tak a to už je vše a nyní můžeme jen čekat na další kolo "zvěstí" které více zpřesní současně dostupné informace :-).
Zdroj: Virtual Zone
- AGP 4x a 8x
- Technologie výroby čipu 130 nm
- Měděné jádro pracující na frekvenci 450 MHz
- 73 milionů transistorů
- 8 pipelines
- 128 MB DDR SDRAM pracující na 375 MHz (750 MHZ v režimu DDR)
- 370 MHz RAMDAC
- Podpora DirectX 9.x
- Čtyři Vertex Shadery
- Dva Pixel Shadery
- Lightspeed Memory Architecture III
- Quad Cache memory caching subsystem
- Duální Z-buffer pro lepší bezztrátovou kompresy
- Visibility subsystem
- NvAuto advanced pre-charge
- Advanced Hardware Anisotropic Filtering
- Hardware bumpmapping
- 4 textury na pixel v jednom průchodu
- Druhý měděný procesor (130 nm) pracující na frekvenci 450 MHz
- New prechached and precacheable system
- Podpora dalších verzí OpenGL
- Podpora nové verze Glide
- NView Multi-display Technology
- Přeprogramovatelný DVD a TV dekodér čip
Pozn.: některé výrazy jsem raději ponechal v angličtině, neboť jejich překlad by pravděpodobně dopadl stejně jako snahy puristů během národního obrození :o).
Co mě ovšem zaujalo v seznamu specifikací je informace "85 bone capable". Pokud to znamená, že GeForce5 (či jak s bude nazývat) bude schopná hardware zpracování 85 kostí, pak to je rozhodně velice zajímavá informace !
Jen zde připomenu, že existuje technologie animace zvaná "Inverzní kinematika", která pracuje tím způsobem, že na kostru (omezenou daným počtem stupňů volnosti) se naváží svaly a pokožka a tímto způsobem se poměrně velice věrně simuluje animace postav a zvířat (třeba, ale i různých strojů).
Tak a to už je vše a nyní můžeme jen čekat na další kolo "zvěstí" které více zpřesní současně dostupné informace :-).
Zdroj: Virtual Zone