Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA 3D Vision oficiálně představena

11.1.2009, Jan Černý, aktualita
NVIDIA 3D Vision oficiálně představena
16.12.2008 jsme Vás informovali o naší účasti na reklamní akci společnosti NVIDIA v Mnichově. Nejvíce pozornosti se věnovalo technologii 3D Vision (prostorový pohled pomocí brýlí). Ve čtvrtek došlo k jejich oficiálnímu představení a ukázce...
16.12.2008 jsme Vás informovali o naší účasti na reklamní akci společnosti NVIDIA v Mnichově. Nejvíce pozornosti se věnovalo technologii 3D Vision (prostorový pohled pomocí brýlí). Ve čtvrtek došlo k jejich oficiálnímu představení a ukázce na výstavě CES2009. Prosazení má v tomto případě zajistit vysoký výkon grafických karet, kvalitní softwarová podpora a spolupráce s vývojáři her. Nyní se spolu můžete podělit o několik pořízených fotografií.


NVIDIA 3D Vision – základ nového prostoru

Na následujících snímcích si můžete prohlédnout shrnutí všech výhod spojených s technologií CUDA a 3D Vision. Odborné školení programování v CUDA provádějí i některé uznávané univerzity. V případě zájmu se jejich podrobnému rozboru budeme věnovat i v budoucnosti.

Cena brýlí byla předběžně stanovena na $199. Minimální požadavky na provoz jsou kompatibilní grafická karta (GeForce 6 a vyšší) a aktuální ovladače. K základnímu provozu vystačí dokonce 14" CRT monitor. V obou případech jde ale o extrém a doporučené je následující:
  • karty GeForce 8xxx
  • 3D ready DLP TV (filmy, domácí kino)
  • 3D ready LCD (120 Hz = plné rozlišení na oko)

Od nového roku se počítá s vyšším standardem monitorů (současné modely najdete zde). Ty by měly mít obnovovací frekvenci 120 Hz. Důvod je jasný – při zakrývání očí dochází opticky ke snížení frekvence na polovinu (60 Hz / 2 = 30 Hz, a to velmi namáhá zrak). Pro správnou činnost nesmějí být v místnosti zářivky, jinak dojde ke stroboskopickému jevu a 3D projekci nebude možné pozorovat.


Výčet funkcí CUDA


První použití je ve filmu


Seznam věcí, které jsou pro hraní potřeba


Podobně je na tom i projekce filmů


Zdroj: NVIDIA, TC Magazine