NVIDIA chce zveřejnit Quake II RTX jako open source
16.4.2019, Jan Vítek, aktualita
Nedávno se objevila ray tracovaná verze hry Quake II, která navíc pracuje pod API Vulkan. V tomto starém titulu je přitom paradoxně asi nejvíce znát přínos technologií RTX, a tak ani není divu, že NVIDIA jej chce vypustit jako open source.
Quake II RTX se ukázal už před řadou dní ve videu a později jej prezentovala také samotná NVIDIA, která ukázala, jak velký rozdíl je mezi klasicky renderovanou verzí a zapnutým RTX.
První snímek možná ukazuje až moc vybledlý a nekontrastní obraz, nicméně rozdíl mezi ním a verzí s RTX by byl propastný i tak. Může za to prostě ten fakt, že Quake II je stará hra, která moc hry světla a stínů nenabídne a když do jejího enginu pustíme ray tracing a navíc také HDR, projeví se to daleko více než v moderních titulech.
Ve hře můžeme vidět ray tracované globální osvětlení i odrazy, dynamické přímé o nepřímé světelné efekty i volumetrická světla, takže na dnešní poměry již fádní Quake II je najednou velice živý a vypadá daleko lépe.
Demo je založeno na už dříve zmíněné modifikaci Quake II Pathtraced (Q2VKPT), kterou vytvořil Christoph Schied, doktorand na Karlsruhe Institute of Technology, který má za sebou praxi v NVIDII. V průběhu letošního ledna si jeho projektu všimla právě NVIDIA a začalo se mu věnovat 18 jejích vývojářů za účelem přetvořit kód Q2VKPT právě v novou verzi hry označovanou nyní jako Quake II RTX. Ta běží na NVIDIA VKRay, rozšíření API Vulkan, které umožní využívat ray tracing.
Vývojáři Panteleev a Kaemer z NVIDIE se už nechali slyšet, že jejich cílem je vypustit otevřenou verzi Quake II RTX. I hra z roku 1997 tak dnes může být velice aktuální a v nové verzi může velice zaměstnat i výkonný hardware. Ostatně není jasné, zda ji vzhledem k ray tracovanému globálnímu osvětlení vůbec může pořádně zvládnout něco jiného než karty řady NVIDIA GeForce RTX. Ale o tom se budeme moci sami přesvědčit, ale zatím není jasné, kdy bude Quake II RTX uvolněn pro veřejnost.
Zdroj: Hexus.net