Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA chce zveřejnit Quake II RTX jako open source

16.4.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA chce zveřejnit Quake II RTX jako open source
Nedávno se objevila ray tracovaná verze hry Quake II, která navíc pracuje pod API Vulkan. V tomto starém titulu je přitom paradoxně asi nejvíce znát přínos technologií RTX, a tak ani není divu, že NVIDIA jej chce vypustit jako open source. 
Quake II RTX se ukázal už před řadou dní ve videu a později jej prezentovala také samotná NVIDIA, která ukázala, jak velký rozdíl je mezi klasicky renderovanou verzí a zapnutým RTX. 
 
 
První snímek možná ukazuje až moc vybledlý a nekontrastní obraz, nicméně rozdíl mezi ním a verzí s RTX by byl propastný i tak. Může za to prostě ten fakt, že Quake II je stará hra, která moc hry světla a stínů nenabídne a když do jejího enginu pustíme ray tracing a navíc také HDR, projeví se to daleko více než v moderních titulech. 
 
 
Ve hře můžeme vidět ray tracované globální osvětlení i odrazy, dynamické přímé o nepřímé světelné efekty i volumetrická světla, takže na dnešní poměry již fádní Quake II je najednou velice živý a vypadá daleko lépe.
 
 
Demo je založeno na už dříve zmíněné modifikaci Quake II Pathtraced (Q2VKPT), kterou vytvořil Christoph Schied, doktorand na Karlsruhe Institute of Technology, který má za sebou praxi v NVIDII. V průběhu letošního ledna si jeho projektu všimla právě NVIDIA a začalo se mu věnovat 18 jejích vývojářů za účelem přetvořit kód Q2VKPT právě v novou verzi hry označovanou nyní jako Quake II RTX. Ta běží na NVIDIA VKRay, rozšíření API Vulkan, které umožní využívat ray tracing. 
 
Vývojáři Panteleev a Kaemer z NVIDIE se už nechali slyšet, že jejich cílem je vypustit otevřenou verzi Quake II RTX. I hra z roku 1997 tak dnes může být velice aktuální a v nové verzi může velice zaměstnat i výkonný hardware. Ostatně není jasné, zda ji vzhledem k ray tracovanému globálnímu osvětlení vůbec může pořádně zvládnout něco jiného než karty řady NVIDIA GeForce RTX. Ale o tom se budeme moci sami přesvědčit, ale zatím není jasné, kdy bude Quake II RTX uvolněn pro veřejnost. 
 
Zdroj: Hexus.net