Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.7.2008, Jan Vítek, aktualita
Společnost NVIDIA podle zpráv serveru X-bit labs má na programu další snižování cen svých grafických karet GeForce GTX 200. Slevy se již v některých obchodech projevily a jde o daleko větší částky, než o proklamovaných 30 a 90 USD pro GTX...
pegy (258) | 7.7.20081:59
Neni ta cena GTX 260 uz nejak velmi nizko 299$? Vsak po prepocte na CZ kurz je to nejakych 4600,­- CZ a to je lacnejsie ako HD 48700, myslim, ze pri takej cene, by asi zrejme isli pod vyrobnu cenu, ale to je tazko zhodnotit.. ;)
Odpovědět0  0
tfoltynek (46) | 7.7.20087:23
Ani tak neni vubec nizko, podel vykonu 260 si myslim ze se zastavi u nas na nejakych 4 tis. a 280 bude na 6­-6,5. Cena je hodne umerna vykonu a proto bych necekal ze Nvidia bude drzet vysoke marze. Vyrobni naklady takove to karty jsou urcite mnohem nizsi, vetsi problem bych videl v zaplaceni vyvoje, jehoz cenu urcite nikdo z nas neodhadne ani priblizne. Kazdopadne jsem moc vdecen obema vyrobcum za jejich snahu a doufam ze s dalsi generaci to nebude jinak.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 7.7.20087:46
Pravda, aj ked dazse jadro u GTX 2x0 je 2 x vcsie ako u HD 48X0, takze teoreticky moze ist ATi na uroven ceny nVIDIE a vzdy bude v zisku, ale to je uz ich bordel, nam je to jedno :)
Odpovědět0  0
tfoltynek (46) | 7.7.20087:52
Rozhodne co Nvidea neproda do zari, pak uz pujde tezko. GDDR5 budou cim dal levnejsi a cim dal vic a jak je znamo ovladace u Ati uz budou taky o dalsich par generaci dal. Pak se opravdu muze stat ze Ati bude cenou jenom lehce kontrovat a nenasadi tak extremni politiku ve snizovani. Podle meho nazoru tu rady 2XX a 4XXX budou hodne dlouho a zas tak rychle nebude potreba jejich vymena, teda krom zlepsovani spotreby a zmensovani vyrobni technologie.
Odpovědět0  0
snajprik (1680) | 7.7.200810:47
čo som pozeral testy tak 4870 je cca rovnako vykonna ako GTX260 ale 4870 TOP je rovnako rychla ako GTX280 a to bude musieť NVIDIA nejako riešiť, aspon cenovo, lebo 4870TOP už ma opraveny usporny režim a ma nižšiu spotrebuaj aj v IDLE ako GTX260. Zo svojim vykonom 4870 TOP 1,7 TFLOPS a taktami 950MHz­/4,8GHz a pamatami 1GB GDDR5 ­(predošla 4870 1,2TFLOPS 750MHz­/3,6GHz GDDR5 512MB­),bude konkurovať už aj nevidanej GTX280+ ­(55nm­). A to nehovorim o dvojjadrovom riešeni 4870X2 2GB GDDR5.
No na druhej strane som rad, lebo to prinuti NVIDIU zainvestovať do vyvoja a mamesa načo tešiť v pretekoch kto bude lepši :­)
Odpovědět0  0
JiVy (622) | 7.7.200810:51
Právě tvrdý cenový boj může do budoucna omezit vývoj, protože se prostě nezaplatí.
Každopádně se radikálně snížilo cenové rozpětí ve kterém se ceny pohybují, jestliže se před rokem prodávaly nejvýkonnější modely za víc než 15 tisíc, teď je to 10 tisíc.
Je otázkou, jestli bude mít smysl vyrábět levné modely, když ceny 4850 začínají už někde nad 3000, tak už se moc modelů do prostoru mezi integrované grafiky a 4850 nevejde.
To je problém zejména pro NVidii, která má levných ­(a nevýkonných­) modelů údajně plné sklady.
Odpovědět0  0
tfoltynek (46) | 7.7.200813:56
Pro me osobne by bylo idealni reseni delat max 2 jadra, tj. 48XX a treba 46XX nizsi vykon uz resit pouze integrovanou grafikou, ktera by byla soucasti kazdeho chipsetu ­(nebo procesoru­). Dneska kdyz se me nekdo pta zakolik poridi grafiku, tak mu rikam ze kolem 2­-3 je solidni vykon, ty levnejsi ani nezminuju a nikomu to ani nechybi. Pokud je to no noveho pocitace a neni penez na rozdavani, doporucuju integrovanou a za par mesicu dosetrit na lepsi.
Odpovědět0  0
JiVy (622) | 7.7.200814:45
jj
Jenže ty low­-end GK jsou určeny pro jinou cílovou skupinu, některé skončí v sestavách pro HTPC a většina putuje do budgetových počítačů, které vidíme v těch různých hyper nabídkách hypermarketů.
Pokud by po mně někdo chtěl poradit před rokem, tak bych z něho musel páčit, k čemu že to bude využívat a jaké hry na tom chce hrát. A v rozmezí 3­-10 tisíc za GK by bylo hned několik různě výkonných a různě drahých karet.
Dneska je to jednoduché 4850, ­(případně 9800 GTX­), 4870, GTX 280, 4870 X2.
Levnější karty jsou jenom pro opravdu výkonově nenáročná řešení, kde jsou jiné priority ­(například nehlučnost u HTPC­).
Odpovědět0  0
pegy (258) | 7.7.200823:42
No a preto si myslim, ze ATi je na tom lepsie, pretoze ma modularne jadro a teda relativne jednoduchymi upravami dostaneme novy typ VGA, cize naklady u ATi na vyvoj novych cipov mozu byt mensie ako u nVIDIE... Hlavne do buducna to moze byt zaujimava deviza ;)
Odpovědět0  0
JiVy (622) | 8.7.20089:23
To jistě. Ovšem mám pocit, že všechny GPU jsou do značné míry modulární, to vyplývá ze samotného jejich určení pro paralelní výpočty.
Z toho, co jsem si o nových jádrech od ATI přečetl jsem pochopil, že zkombinovali klady dvou posledních generací jejich GPU a výsledek pro dostaečný výkon znásobili.
Je fakt, že jejich čip je, v porovnání s NVidií, založen na jednodušších elementech a výkon dosahují spíše množstvím těchto jednoduchých prvků, zatímco NVidia vsadila na poměrně sofistikovanou architekturu.
Výsledek souboje bude jistě zajímavý. Trochu mi to připomíná situaci z doby před více než 10 lety, kdy se u CPU řešilo, jestli jít cestou komplexnějších čipů s rozsáhlými instrukčními sadami, nebo jestli budou výkonnější menší čipy s redukovanou instrukční sadou ­(RISC­). Přes počáteční euforii a jisté úspěchy RISC procesorů se vývoj na PC nakonec ubíral spíše tou první cestou, i když současné CPU jsou ovlivněny myšlenkami z obou směrů.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 8.7.200823:43
No sofistikovanu to je pravda, ale zaroven je problem s tejto architektury poskladat nieco nove, u ATi mozu skusat kombinovat rozne prvky a pridavat vypocetne jednotky, uricte pomoze aj prechod na 45 nm, ATi ma pri polovicnej velkosti jadra celkom slusny vysledok pri vyhladzovaniach a sa mi zda, ze po zapnuti vyhladzovaniu su u ATi mensie prepady v FPS, som zvedavi, co prinesie nova architektura, navysovanie jadier? Frekvencie? Prekopanie cipu a dozmikanie toho najlepsieho? Alebo zas navrat k dobe R600 9myslim s architektoveho hladiska cipu, nie spotreby a vykonu :D)
Odpovědět0  0
JiVy (622) | 9.7.20086:57
Určitě obě firmy půjdou směrem ke zjemňování litografie, tedy budeme mít vyšší frekvence, nebo nižší spotřebu, nebo i obojí.
Určitě vývoj směřuje i k DDR5 pamětem.
Nejvíc jsem zvědavý, jak dopadnou technologie GP­-GPU, i Intel chystá svou Larabee, takže hlavní problém bude standardizace ­(CUDA?­).
A vývoj? Uvidíme ;­-)
Odpovědět0  0
Kachna69 (3) | 7.7.20080:19
no prijde mi ze je ohrozuji spise ATI­/AND 4850 a 4870 nez 3xxx?!
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 7.7.20089:04
pravda, opraveno
Odpovědět0  0
kundazklesla | 7.7.200811:04
neopraveno joudo
Odpovědět0  0
m_soldier (9) | 7.7.200811:09
jo porad tam mate 38xx.. s tema GTX2xx fakt neohrozujou :)
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 7.7.200811:19
To je tak, když se aktualizace clanku zastavi v pulce. Nemam takhle v pondeli cas kontrolovat kazdou malickost. Ale asi bych mel mit, takze jsem podle nekterych dusevnich formatu jouda.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.